BMW 520i lichte trilling/geratel bij gas geven Eco Pro

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
TC92

BMW 520i lichte trilling/geratel bij gas geven Eco Pro

Bericht door TC92 » 13 mei 2019, 10:40

Beste leden,

Sinds afgelopen vrijdag ben ik de trotse eigenaar van een BMW 520i F10 (10/2011). De wagen is altijd dealer onderhouden en heeft altijd zijn beurtjes gehad etc., de dealer kende ik dus vooraf gelukkig alle informatie kunnen checken. Bereft de 2.0 liter, 4 cilinder, 184pk uitvoering. Heeft precies 130.000km gelopen momenteel.

Voordat ik deze auto vrijdag heb opgehaald heeft de auto bij de verkoopdealer een onderhoudsbeurt gekregen, nieuwe apk én is een nieuwe koplamp geplaatst (vocht) en is de kettingspanner vervangen. Tijdens het proefrijden merkte ik een lichte trilling/geratel bij gas geven in parkeerstand. Dit geluid verdween na circa 1 seconden, misschien na 1000/1500 toeren. In eerste instantie leek het vanuit de uitlaat te komen, echter kwam het vanonder de motorkap. Tevens veranderde de volume van de trilling/geratel bij het wisselen van de standen: Sport, Comfort en Eco Pro. In Eco Pro was het het meest hoorbaar. Volgens de dealer lag dit voor 90 procent zeker aan de kettingspanner. Deze is dan ook vervangen en inderdaad, in Sport en Comfort is het geluid volledig weg. Nu, paar dagen later, merk ik dat in de Eco Pro stand het nog steeds waarneembaar is. Ik heb een half jaar volledige garantie, dus ik kan er elk moment mee terug gaan. Voordat ik dat doe ben ik benieuwd of iemand van jullie hier bekend mee is? Misschien hoort het wel zo in de Eco Pro stand?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden/hulp!

Groet,
Tom
F10 520i 10/2011

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”