uitlaat trilt zeer zwaar probleem opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
scooby79

uitlaat trilt zeer zwaar probleem opgelost !!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door scooby79 » 19 okt 2008, 10:41

als ik mijn wagen start is het net als mijn uitlaat zwaar trilt of iets er aan rammelt als ik gas geef is het weg en hij heeft het niet altijd. binnen gebracht in de garage en daar vonden ze niks. hij zei wel u motor trilt veel meer als normaal je moet eens andere diesel tanken van bij een merk tankstation daar kan het aan liggen. dat doe ik nu al een tijdje en hij heeft het nog. heb ook nog de olie enzo laten vervangen. de wagen heeft 117.000 km nu. heeft iemand van jullie dit ook al eens gehad en wat zou het kunnen zijn dit probleem????????????? :)
Laatst gewijzigd door scooby79 op 21 nov 2008, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

scooby79

Re: uitlaat trilt zeer zwaar en precies als hij iets raakt dan??

Bericht door scooby79 » 19 okt 2008, 11:34

en als je je voet tegen de uitlaat achterhoudt houdt het op :?
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

Jussi

Bericht door Jussi » 19 okt 2008, 11:44

Misschien hangt je hitteschild niet helemaal meer goed vast of is er ergens een ophangingsbeugel verrot? En als de garage zegt dat je motor harder trilt dan normaal, kijken ze de motorsteunen dan niet na?!

scooby79

Bericht door scooby79 » 19 okt 2008, 11:58

was niet bij de dealer zelf had hem bij een voor mij bekende garage even snel gebracht waar wij met het werk onze werkbus laten onderhouden. de rubbers waren nog in orde van de uitlaat en de motorsteunen zal hij ook wel hebben nagezien denk ik . dat hitteschild waar hangt dat ergens kan ik miss zelfs eens onder de wgen kruipen en kijken

BoMeWm

Bericht door BoMeWm » 19 okt 2008, 12:02

Kan ook een los schot in je demper zijn, even flink aan de demper(s) schudden.

sammyke007

Bericht door sammyke007 » 19 okt 2008, 14:28

Ik heb net hetzelfde voorgehad. Na 120.000km begon er iets te rammelen in de uitlaat, vooral bij stationair toerental. Het irriteerde me toen zo hard (ik weet het...) dat ik een nieuwe einddemper gekocht had. Bij het plaatsen van deze nieuwe had ik met de oude eens goed geschud en kwamen de loshangende deeltjes er zo uit... Waarschijnlijk stukjes van die tussenschotten in de demper die loskwamen ofzo.

Het zou ook heel goed je flexibel na de katalysator kunnen zijn, dit is een bekende E46 kwaal en zorgt ook voor het nodige geratel (ook al vervangen :P 8) ).

Dus probeer hem er eens onderuit te halen en er goed mee te schudden :D

scooby79

Bericht door scooby79 » 19 okt 2008, 15:14

het komt ook precies van het midden ergens dat geluid zal waarschijnlijk de kat zijn dan of dat andere wat je zegt wat eraan zit

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 19 okt 2008, 15:53

Kan toch de uitlaat rubbers zijn,ze kunnen wel heel zijn,maar misschien wel te slap zijn geworden,zou die eerst vervangen,kost niet al teveel en als je een nieuwe demper als nog moet monteren heb je gelijk die ook nieuw.

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 20 okt 2008, 12:19

Ik heb hier ook last van, moet binnenkort voor een kleine beurt, laat er dan ff naar kijken.....
Het viel me pas op toen ik met een raampje open stond (bij de MacDonalds.... ;) )

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 20 okt 2008, 20:30

Ik heb er ook last van, heb de garage er naar laten kijken. Ophangrubbers waren ok. Waarschijnlijk flexibel stuk dus.

Henry320d schreef:Ik heb hier ook last van, moet binnenkort voor een kleine beurt, laat er dan ff naar kijken.....
Het viel me pas op toen ik met een raampje open stond (bij de MacDonalds.... ;) )
Eten in de bimmer? Schaam je. 8P

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 21 okt 2008, 11:42

bjornc schreef:Eten in de bimmer? Schaam je. 8P
Waarom???? Ben geen knoeier + leren bekleding + ik moet het zelf schoonmaken/opruimen/uitzuigen/poetsen etc. ;)

On Topic:Ga vanmiddag langs de garage voor een afspraak, misschien dat ze nog ff snel kunnen kijken.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 21 okt 2008, 16:08

mijn uitlaat vibreert ook nogal, zit ook een rammel in. Mijn collega had precies het zelfde bij zijn 320d. Is een kwaal, deuk in de catalysator slaan en het is voorbij. Tenminste bij mij dan, na een tijdje komt het terug en dan doe ik dat weer eens een keertje. Hij rammelt nu af en toe ook wel weer. Zit hem in de cat, die lost wat op. Of dat trillen er vandaan komt weet ik niet maar de rammel wel. Maar bij mij hoor je de hoofdsteunen ook trillen als je stationair draait.. maar goed ik heb 320200km op de klok.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 21 okt 2008, 17:16

Wordt je flexibel stuk dan niet gewoon te slap ??

VUA052

Bericht door VUA052 » 21 okt 2008, 17:45

Wij hebben ook soms last van dit fenomeen.
Binnenkort komt er een nieuwe einddemper op en is hopelijk het probleempje opgelost he :?
Ben er wel nog niet goed uit wat het wordt, REMUS of EISENMANN (deze is wel ongeveer 200€ duurder) :?

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 okt 2008, 21:27

Ik heb op de brug gezien wat er waarschijnlijk rammelt.
De uitlaat gaat door een soort van 'poortje' . Als je flexibel stuk geen stugheid meer heeft raakt de uitlaat de randen van dat 'poortje' .

Ik heb vernomen van een kennis dat dit flexibel stuk ook 'onofficieel' los te vervangen is. Maar vraag me niet wat dat kost.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”