Bmw 530 2004 vermogensverlies na onderhoud
Bmw 530 2004 vermogensverlies na onderhoud
Dag mensen,
Ik zat even te googlen naar problemen met bmw dan kom snel uit op dit forum.
Sinds 1 jaar ben in de trotse eigenaar van een BMW 530d uit 2004 die mijn vader destijds nieuw heeft gekocht.
Het is een oudje maar in zeer nette staat dealer onderhouden.
Tot de auto bij mij kwam lol.
Ik vind de dealer best wel duur en ga alleen voor grote werkzaamheden naar bmw.
Voor beurtjes ga ik naar de universele garage die me tot gisteren prima beviel.
Heb het volgende laten doen.
Luchtfilter bosch
Olie+oliefilter kroon-bosch
Intrieurfilter bosch
Remblokken brembo
Brandstoffilter? Hoefde uiteindelijk niet zeiden ze want die zit in de tank?
Auto klaar ik rijd prima weg nog zo'n 150 km gereden tot de auto plots ging inhouden.
Als je het gas helemaal intrapt door de kickdown.
Vermogen en opeens weg blijft ook hangen bij 4000 toeren.
Ik voelde de bui al hangen wat nou weer 1 dag na onderhoud.
Gelijk naar garage gereden.
Conclusie van monteur ja ik bestel wel nieuwe luchtfilter misschien dat daar aan ligt?
Ik zeg dit is toch op kenteken besteld.
Het lijkt mij dat het met lucht te maken heeft ik heb het gevoel dat de auto stikt rijd ook voor geen meter meer.
Het is een orginele 530d af fabriek vermogen en reed altijd zonder problemen.
Heb ook geen waarschuwingslampjes of rare geluiden.
Ik hoop dat hier mensen zijn die misschien een idee hebben in welke richting het zal zitten.
Het zal wel heel toevallig zijn dat er iets anders defect is
Ik heb nog tegen de monteur gezegd dat er misschien een slangetje los zit nee zegtie daar heb ik niet aan gezeten.
Nou ik heb hiervan wel geleerd dat ik voortaan maar naar de dealer ga dan maar wat duurder uit dit is ook niks.
Groetjes,
Ruud
Ik zat even te googlen naar problemen met bmw dan kom snel uit op dit forum.
Sinds 1 jaar ben in de trotse eigenaar van een BMW 530d uit 2004 die mijn vader destijds nieuw heeft gekocht.
Het is een oudje maar in zeer nette staat dealer onderhouden.
Tot de auto bij mij kwam lol.
Ik vind de dealer best wel duur en ga alleen voor grote werkzaamheden naar bmw.
Voor beurtjes ga ik naar de universele garage die me tot gisteren prima beviel.
Heb het volgende laten doen.
Luchtfilter bosch
Olie+oliefilter kroon-bosch
Intrieurfilter bosch
Remblokken brembo
Brandstoffilter? Hoefde uiteindelijk niet zeiden ze want die zit in de tank?
Auto klaar ik rijd prima weg nog zo'n 150 km gereden tot de auto plots ging inhouden.
Als je het gas helemaal intrapt door de kickdown.
Vermogen en opeens weg blijft ook hangen bij 4000 toeren.
Ik voelde de bui al hangen wat nou weer 1 dag na onderhoud.
Gelijk naar garage gereden.
Conclusie van monteur ja ik bestel wel nieuwe luchtfilter misschien dat daar aan ligt?
Ik zeg dit is toch op kenteken besteld.
Het lijkt mij dat het met lucht te maken heeft ik heb het gevoel dat de auto stikt rijd ook voor geen meter meer.
Het is een orginele 530d af fabriek vermogen en reed altijd zonder problemen.
Heb ook geen waarschuwingslampjes of rare geluiden.
Ik hoop dat hier mensen zijn die misschien een idee hebben in welke richting het zal zitten.
Het zal wel heel toevallig zijn dat er iets anders defect is
Ik heb nog tegen de monteur gezegd dat er misschien een slangetje los zit nee zegtie daar heb ik niet aan gezeten.
Nou ik heb hiervan wel geleerd dat ik voortaan maar naar de dealer ga dan maar wat duurder uit dit is ook niks.
Groetjes,
Ruud
-
Re: Bmw 530 2004 vermogensverlies na onderhoud
Rookt je auto ( overdreven)
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Kan gebeuren...een onderhoud voorkomt niet alles..(niet leuk, sh** happens)
Bekijk of je luchtinlaattraject goed vastzit of aangesloten incl luchtmassa meter? Misschien dit niet goed terug gemonteerd bij vervangen luchtfilter (als dat van toepassing is voor vervangen luchtfilter? Omdat je vermoed dat het met onderhoud is gebeurd.
Anders een andere garage laten beoordelen of jouw probleem een relatie heeft met onderhoud werkzaamheden.
Zonder uitlezen ben je alleen maar aan het gissen...we kunnen genoeg onderdelen opnoemen die het mogelijk niet zijn...
Bekijk of je luchtinlaattraject goed vastzit of aangesloten incl luchtmassa meter? Misschien dit niet goed terug gemonteerd bij vervangen luchtfilter (als dat van toepassing is voor vervangen luchtfilter? Omdat je vermoed dat het met onderhoud is gebeurd.
Anders een andere garage laten beoordelen of jouw probleem een relatie heeft met onderhoud werkzaamheden.
Zonder uitlezen ben je alleen maar aan het gissen...we kunnen genoeg onderdelen opnoemen die het mogelijk niet zijn...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Dag heren,
Luchtmassameter is niet vervangen denk ik ? Alleen luchtfilter ik ga morgen als het probleem niet opgelost is uit laten lezen.
Auto rookt niet klinkt verder netjes.
Luchtmassameter is niet vervangen denk ik ? Alleen luchtfilter ik ga morgen als het probleem niet opgelost is uit laten lezen.
Auto rookt niet klinkt verder netjes.
Hij zal niet vervangen zijn maar om de luchtfilter te vervangen moet je deze misschien even demonteren met wat slang/buis. Om de filter fatsoendelijk te positioneren.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Om nu meteen naar een dealer te gaan…..daar kom je wel van terug denk ik… Ik zou een goede BMW speciaist in de buurt opzoeken, ook te vinden hier op het forum.
Succes, en hopelijk is je probleem snel gevonden !
Succes, en hopelijk is je probleem snel gevonden !
Zal hem niet in het luchtfilter zitten. Vermoed eerder dat de EGR potdicht zit. Ademt niet meer.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

-
Ik heb een soort gelijk iets gehad met mijn 525d. Geen vermogen toeren schoten wel omhoog. Ook geen meldingen of waarschuwingslampjes. Bleek bij mij het inlaatspruitstuk te zijn. Dies van rvs en gaat scheuren of er komen gaten in als de bmw op leeftijd komt. Hij zuigt dan valse lucht aan of turbo verliest druk ben geen expert
Ik heb toen de gietijzeren variant er weer op gezet en probleem opgelost. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

gouden tip zeg!
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Een collector gaat toch niet eens zo grote scheuren vertonen dat het vermogen ineens wegvalt ? Je gaat dit toch ook rieken ? En als hij zo grote scheuren vertoond ga je ook uitlaatgas dampen zien onder de motorkap.
Ik heb mijn gietijzeren collector recent vervangen omdat ik de Turbo ging verwijderen en de collector beginnende tekenen van scheuren vertoonde.
Je kan dit oa inspecteren door met de smartphone links langs de motor juist boven de aansluiten met de turbo wat foto's te maken. Zie bijgevoegde foto die ik met de smartphone gemaakt heb.

Ik heb mijn gietijzeren collector recent vervangen omdat ik de Turbo ging verwijderen en de collector beginnende tekenen van scheuren vertoonde.
Je kan dit oa inspecteren door met de smartphone links langs de motor juist boven de aansluiten met de turbo wat foto's te maken. Zie bijgevoegde foto die ik met de smartphone gemaakt heb.

525d E61 2007 pre-LCI
-
Ja dat was ik vergeten te vermelden. Ik had ook nog zwarte roet aanslag onder de kap ik heb een witte dus was goed te zien. Bij mij zaten er naast veel scheuren, ook echte gaten in. Wil er wel bijzeggen dat bij mij het probleem er ook ineens was. Dus met kleine scheuren merk je nog niks en dan opeens is het er... Ik had volgens mij ook dat ik diesel lucht rook in de auto...
Laatst gewijzigd door Bart70 op 29 apr 2019, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan.