Luchtvering

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mrtn82

Luchtvering

Bericht door Mrtn82 » 25 mar 2019, 17:08

Goedemiddag,

Ik zit met het volgende:

Af en toe zakt mijn BMW (2015) door zijn achtervering als hij een tijdje stilstaat. Als je dan de motor start dan komt hij wel weer omhoog (vrij langzaam gaat dat). Het lijkt niet altijd het geval te zijn. Soms als ik 's-morgens wegrijd dan is de vering prima, maar soms lijkt de vering ook nog niet op niveau en stuiter ik alle kanten op. Dit duurt maar even (bij wijze tot het einde van de straat) en verder heb ik er dan ook geen last van. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn? 'Hoort' dit of is er iets mis?

Beste groet,
Maarten

m.h.

Re: Luchtvering

Bericht door m.h. » 25 mar 2019, 17:47

Er zijn al meedere topcis voorbij gekomen over de luchtvering even de zoekfunctie gebruiken, kun je veel info vinden.

Meest voorkomende oorzaak zijn lekkende balgen, maar bwj 2015 vind ik persoonlijk wel heel snel.
Bekijk de volgende zaken eens:

- zakken beide kanten in?
- is het altijd na een bepaalde tijdsduur of is er geen peil op te trekken.

defecten kunnen zijn:
- compressor overdrukventiel defect
- centrale magneetventiel defect
- niveauregeling (achteras) vervuild of zit blijft soms vast zitten
- luchtbalgen lek
- lekkage's aan leidingen
- compressor nok

Mrtn82

Bericht door Mrtn82 » 25 mar 2019, 20:42

Bedankt voor je reactie.

Ja het gaat om beide kanten en het lijkt willekeurig te zijn. Wat me nu opvalt (maar zeker weet ik dat niet) is dat het in elk geval aan de orde lijkt te zijn als ik achteruit in heb geparkeerd bijvoorbeeld.

NB. Wat is ongeveer de range van de kosten van het verhelpen van de problemen zoals genoemd?

m.h.

Bericht door m.h. » 26 mar 2019, 08:24

Op de site van airsus staan alle beschikbare onderdelen met prijzen. Zonder juiste diagnose valt er natuurlijk niks over een prijs te zeggen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”