525 benzine stottert plotseling

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Naalroc

525 benzine stottert plotseling

Bericht door Naalroc » 19 feb 2019, 12:44

Moest bij het tanken even wachten en voelde toen dat de motor stationair onrustig liep, wat nooit het geval is.
Volgetankt, en bij het wegrijden constant 'stoten'. N a een minuut of zo ging een geel motor lampje op het dash net rechts van het midden bovenin branden.
Stoppen, motor ui en weer aan: lampje uit.
Maar stotteren gaat door en lampje gaat weer aan.
Check-control geeft alles OK.
Ook via de boordcomputer geeft hij geen foutmelding.
Thuis aangekomen in het boekje proberen te vinden wat dat gele motor lampje nu precies betekent, maar dat is in het hele dikke boek niet te vinden.
Lampje blijft nu constant branden.

Als ik het niet had gemerkt dat hij nèt voor het tanken ook niet mooi rond liep, dan had ik dit aan de benzine geweten, maar dat is dus niet het geval, lijkt het.
Alleen, voor het tanken zat er nog maar een paar liter in de tank, misschien 4-5 L.
Dat zou er mee te maken kunnen hebben.

Wie kan hierop een licht laten schijnen?
KM ca 220k. 2007
E61 LCI 525i benzine, en:
E36 328 Touring benzine

ehombie

Re: 525 benzine stottert plotseling

Bericht door ehombie » 19 feb 2019, 12:53

Begin met uitlezen....motorlampje kan van alles beteken.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

turbojong

Re: 525 benzine stottert plotseling

Bericht door turbojong » 22 feb 2019, 20:07

als het een N53 motor betreft (2007 is overgangsjaar toch?) dan is de oorzaak toch vaak defecte injectoren en/of bobines? Maar dat manifesteert zich vaak bij de koude start...bij mij is alles vervangen onder garantie, dat was mazzel.

Ik heb een paar maanden daarna zelf ook een VANOS tandwiel (inlaatzijde) laten vervangen - dit kwam er telkens uit nadat ik de auto liet uitlezen als het motorlampje ging branden - en voor de zekerheid ook het kleppendeksel (zitten oliekanaaltjes in werd gezegd die verstopt kunnen zitten). Niet goedkoop, maar sindsdien (nov 2017) geen problemen meer gehad (behalve m.i. te hoog olieverbruik, zie ander topic)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”