E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Dag allemaal! Even voorstellen:BMW liefhebber sinds 15 jaar, Youngtimer rijder. Ik ben net overgestapt van de eerste serie E60 530i naar een onverprutste, volledig originele E46 325i Touring handbak m sport. Ik ben helemaal happy (E60 was niet mijn ding, heb geen snelwegleven), maar vind de koppeling erg onvergevingsgezind. Plan was dus om direct de cdv te laten verwijderen, maar kreeg te horen van mijn BMW specialist dat de cdv in mijn geval in de leiding verstopt zit ipv als los koppelstukje gemonteerd is. Kan dus niet verwijderd worden. Ik dacht dat ik me aardig ingelezen had van tevoren, maar dit heb ik nergens terug zien komen. Is het vervangen van de hele leidingboel in dit geval inderdaad de enige oplossing? Hoor het graag! Groet
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Probeer eens een andere specialist, naar mijn weten hebben ze allemaal een CDV. Wat wel eens zou kunnen zijn, is dat deze als is verwijderd bij jouw auto (dat was zo bij mijn 330i uit 2001).
Wat is precies het probleem dat je ervaart met de koppeling?
Wat is precies het probleem dat je ervaart met de koppeling?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Dank voor je suggestie Dutchie, je heb inderdaad gelijk. Ik heb er nogmaals op aangedrongen en een andere monteur heeft gekeken en de CDV keurig verwijderd. Grote verbetering! Enige fenomeen waar ik nog niet blij mee ben is het trillen bij het op laten komen van de koppelen tijdens terugschakelen. Opschakelen loopt soepel na verwijderen CDV. Nog suggesties?
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Met tussengas terugschakelen
Maar trillingen bij het op laten komen duid denk ik op een versleten vliegwiel, of drukgroep.

Maar trillingen bij het op laten komen duid denk ik op een versleten vliegwiel, of drukgroep.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
rev matchen helpt wel inderdaad, maar komt te extreem precies (tov vorige BMW's).
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Toerental dipt ook als ik versnelling in zijn achteruit zet en koppeling op laat komen.
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
Je moet ook een beetje gas geven als je achteruit rijdt.
Maar dat trillen had ik ook, mijn dubbelmassa vliegwiel was versleten.
Ik heb alles vervangen voor een set van een E36 320i (enkelmassa vliegwiel met geveerde plaat)
Maar dat trillen had ik ook, mijn dubbelmassa vliegwiel was versleten.
Ik heb alles vervangen voor een set van een E36 320i (enkelmassa vliegwiel met geveerde plaat)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 2003 cdv niet te verwijderen volgens BMW specialist
DM vliegwiel klinkt inderdaad aannemelijk, koppelingsplaten lijken nog goed (slippen niet tijdens planken op lage snelheid in hoge versnelling oid). Jammer dat dat een dure grap zou worden, heb alweer aardig wat onderhoud gehad afgelopen jaar....