Raar geluid boven de 6000rpm
-
Martin280967
Re: Raar geluid boven de 6000rpm
Heb je de brandstofregelaar ook vervangen, die zit onder de auto aan bestuurderskant.
Anders blijf je brandstofpompen kopen.
Anders blijf je brandstofpompen kopen.
Wellicht ter aanvulling op bovenstaande: de drukregelaar zit in het brandstoffilter.
Succes,
Rob
Succes,
Rob
Ik hoef gelukkig niks te kopen, valt onder de garantie van de garage. Er was weer een leiding los geschoten van de pomp. Ze hebben nu alles geborgd. Hoop dat nu niet nogmaals gebeurt...
Dan maar hopen dat die nu wel vast blijft zitten.
Is je probleem trouwens opgelost met die nieuwe pomp?
Groet,
Rob
Is je probleem trouwens opgelost met die nieuwe pomp?
Groet,
Rob
Nee helaas geluid is gewoon hetzelfde gebleven. Hij maakt het geluid niet als ik stil sta en gas geef.
Uodate: Auto live meegekeken in de data. Helaas niks geks. Alleen dat de nokkenassensor van de uitlaat traag reageert. blijft vaag
-
Martin280967
Boven de 6000rpm gebeurd er eigenlijk niet veel meer, je zit dan tegen je toerenbegrenzer aan te hikken.
Zou me er niet al te druk over maken.
Zou me er niet al te druk over maken.
nja, Het is een automaat hij schakelt (met kickdown) pas boven de 6000rpm, Daarnaast horot het gewoon niet.
Een beetje een dooddoener, maar een auto op leeftijd kan altijd wat andere geluiden gaan maken dan je gewend bent. De grote hoeveelheid kunststofdelen op leeftijd geeft ook een andere klank aan de motor door uitharding daarvan.
Door allerhande slijtage gaat de ECU regelen en dat kan voor iets andere ontstekingstijdstippen en inspuithoeveelheden leiden. En dat geeft weer andere motorgeluiden.
Als er niks vreemds uit de data komt en je in prestaties ook niets merkt, is het denk ik een kwestie van mee leren leven.
Groet,
Rob
Door allerhande slijtage gaat de ECU regelen en dat kan voor iets andere ontstekingstijdstippen en inspuithoeveelheden leiden. En dat geeft weer andere motorgeluiden.
Als er niks vreemds uit de data komt en je in prestaties ook niets merkt, is het denk ik een kwestie van mee leren leven.
Groet,
Rob
-
Martin280967
Als je een automaat hebt dan heb je ook de optie om de sportstand te gebruiken of manueel te schakelen, wat ik zelf altijd doe met m'n automaat.
Je hoeft dus niks over de kop te draaien, zeg maar.
Je hoeft dus niks over de kop te draaien, zeg maar.