Toink schreef:Lekker bezig met je 540 dus. Zal wel goed gaan bevallen met een handbak. Iets minder cruiser maar met een mooie uitlaat wel een heerlijk geluid.
Daar ben ik niet bang voor, dit gaat zeker goed bevallen aangezien je lekker zelf kan bepalen in welke versnelling je zit
Dat op en omlaag schakelen is echt een nadeel bij deze automatische bakken, ten eerste super traag en nog doet de bak lekker waar ie zelf zin in heeft en schakeld dus gewoon op en terug als je de pook een seconden of 10 niet aangeraakt hebt wat ik wel jammer vindt

Verder rijd t wel echt super relaxed met zo'n automatische bak, denk da ik het stiekem nog best ga missen na de swap al vindtk t roeren en zelf bepalen echt wel lekkerder aanvoelen
Toch nog onverwacht een paar foto's gekregen van een maat die een echte mazda mx3 v6 gek is, maar ook bmw's zeker waardeerd en overweegt om een handgeschakelde e39 530i 6 pitter als daily naast zijn mx3 1.8 v6je aan te schaffen wat ik wel tof vindt natuurlijk, een raar weetje en totaal niet bmw gerelateerd maar vindt t zelf best bijzonder dus meld t gewoon haha, de mx3 v6 gebaseerd op de mx5 alleen dan voorwiel aangedreven, werdt geleverd met de kleinste 6 cilinder ooit gemaakt in een productie wagen, raar maar waar t rijd ook echt wel lekker, vanwege het lage gewicht natuurlijk, van 0 naar 100 in 7.5 seconden gemeten met een app op de tel tot 2x toe das best rap voor zo'n klein autotje! En dat met net minder dan 130pk geperst uit een atmosferisch 1.8 6 cilindertje knap hoor
Maar goed we gaan weer ontopic deze foto's zijn begin van de zomer gemaakt, ik sta hun vaak bij met het sleutelen bij hun op t werk waar ze gebruik kunnen maken van de brug en gereedschap, ze willen t graag zelf leren om lekker te prutsen aan hun eigen auto, maar wel met iemand erbij die hun tips kan geven en kan laten zien hoe je t moet uitvoeren in de praktijk, mooi toch om zo lekker te prutsen met je beste maatjes en hun in t diepe kan gooien tot ze geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn, na een hoop gevloek en geklooi spring ik ze dan bij en laat ik het zien, daarna draai ik het gewoon weer uit elkaar en mogen ze het zelf doen, dat is precies de manier hoe ik het wil gaan doen met de doe het zelf leer garage die ik ga openen, natuurlijk kun je hier ook gewoon terecht en lekker je eigen ding doen t bij springen is puur een stukje service, de werk ruimte's in mijn lood's zijn bijna klaar voor gebruik, als je goed kijkt in de eerste foto zie je aan de rechterkant van die koel trailer een boston groene e36 318is sedan staan van weer een andere maat, waar ik bij heb gestaan om alle rubber's naar flex te vervangen inclusief een setje nieuwe draagarmen en stangetjes, en zijn diff vast te lassen hij wil graag driften wat opzicht prima gaat met een 318is al was ik zelf voor een 320i gegaan wel zwaarder maar zeker sterker motorisch koppel curve gezien als je wilt driften met een laag budget, hij heeft helaas geen geld voor een sper diff die gewoon prijzig zijn, dan maar een welded diff lekker goedkoop en weinig werk als je t goed doet, daarna lekker stuiteren tijdens t in parkeren of korte bochtjes maken maar wel meteen die achterkant dwars als je vlink gas geeft, been there and done that haha

hij is weer blij iig en kan lekker zijn bandjes op gummen
Zelf vrij weinig aan me auto gedaan die dag, op t wassen kleien en waxen en vloeistoffen vullen na dan waar die zeker van genoten heeft hij glimde als een malle op de eerste foto

op de 2de foto was er niks meer van te zien, helemaal dof van de zomer vliegjes en zand/stof, na een ritje naar de jumbo
Zoals je kunt zien, is het gewoon lekker oem en schoon onder de motorkap, zo was ie al toen ik hem ging bekijken en ophaalde, niet dat het brand schoon is ofzo zo her en der zit er echt wel wat vettig's en wat zweet plekjes, veel oudere auto's met enorme km standen worden vaak zo grondig gereinigd onder de kap dat het bijna nieuw oogt, ik krijg dan al meteen vraag tekens? Wat overigens vaak ook gedaan wordt om, olie en vloeistof lekkage's te verbergen, ik ben er iig niet zo fan als hoge km stand guru haha, als alles te schoon is en zeker niet bij een dikke 540i met meer dan 3 en halve ton die gewoon gebruikt is door alle eigenaren waar ie voor gemaakt is en dat is rijden, Die horen wel te zweten doen ze allemaal, moet natuurlijk niet zo erg zijn dat de liter castrol olie die je gister erin gegooit hebt de volgende morgen weer op je oprit ligt haha

Zelfs het originele filterhuis zat er nog op gaaf! En dus niet zo'n warme lucht lever een hoop vermogen in filter, wat je vaak ziet bij de afgetrapte wagen's die meestal in bezit zijn geweest van personen die t eigelijk nie kunnen betalen kwa onderhoud.
Wat ook bijzonder is dat het visco fan kap op de radiateur zelfs nog helemaal heel en origineel fabrieks af is best fijn als je de complete historie bezit van de auto, 9 van de 10x zijn ze kapot geslagen door een loskomende/afbrekende visco fan wat ook een idicatie is van slecht onderhoud! Op de goed verstoppertje spelende chip tuning, aftermarket nokkenassen en uitlaat spruitstukken na, is alles gewoon lekker oem wat ik natuurlijk als liefhebber echt kei vet vindt
Wat een heerlijke auto, besef zelfs nu nog steeds niet helemaal dat ik nu een auto in mijn bezit heb die destijds nieuw meer dan 150 duizend gulden heeft gekost bij de dealer, waar vroeger in mijn jonge jaren al die directeuren van grote bedrijven, en personen met veel gulden's op de bank in rondt reden, zelfs nu voelt het nog steeds heel chique om in zo'n wagen te mogen rijden, zeker kwa opties wat toen in die tijd al beschikbaar was en zeker bij veel wagens van nu nog steeds mee kan komen kwa luxe en afwerking op een goede navi na, hoofdjes op het terras of als je door het centrum rijd gaan nog steeds om als je voorbij komt gereden en ze dat lekkere gerommel en gescheeuw uit de uitlaat horen komen

Krijg ook heel veel duimpjes bij het stoplicht van andere bmw rijders die een stuk moderner rondt cruisen, een keer maakte er zelfs een man een opmerking na het openen van zijn bijrijders raam, van ruilen met een grote duim en een grote lach op zijn gezicht? En die reed t nieuwste model 5er

Dat is toch gaaf terwel dit een wagen is uit midden jaren 90, zo tijdloos zijn de lijnen van de e39 dat menig persoon dit nog steeds een serieus dikke auto vindt in ano 2018!
Kan niet wachten tot dat hij weer in elkaar zit en weer kan brullen, en natuurlijk nog meer plezier gaat geven met de 6 bak erin gelepeld
Een grote glimlach gaf ie me de eerste dag al, meteen verliefd na een kwartierke rijden laat vrouwke lief t maar nie lezen anders wordt t slapen op de bank voor unne maand haha

grapje zij is ook helemaal om, terwel ze er niet in durfte te rijden, na 1x rijden wat ook de eerste keer bmw voor haar was raar maar waar ze durfte wou nooit rijden in een van mijn bmw's

was dus die angst ineens weg en ze reed nog goed door ook met een bmw met vermogen valt ook best relaxed mee te rijden, ben benieuwd of ze er nog in durft te rijden met de 6 bak dadelijk, haha
Ik hou jullie op de hoogte, we zijn op schema met het nieuwe huis, dus des te sneller kan ik weer lekker sleutelen aan de 540i!
Greets,
Bamiee