Vervangen schokbrekers uitlijning nodig?

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
lupkens

Vervangen schokbrekers uitlijning nodig?

Bericht door lupkens » 17 jun 2018, 16:56

Beste, ik heb mijn schokbrekers voor vervangen van mijn E60. Ik vraag me af of dat het noodzakelijk is om de wagen nu opnieuw te laten uitlijnen. Ik vraag me serieus af of het nodig omdat ik niks aan de instellingen heb gedaan van de ophanging. Maar..........omdat ik heb gezien dat de schokbrekers boven worden vast gezet op de drie bouten en daar afsteltools voor zijn ben ik gaan twijfelen, deze zijn om het camber in te stellen. Maar de schotel met de drie bouten is ook voorzien van een paspen dus ben beetje de weg kwijt. Iemand die me iets meer kan vertellen hierover? :amen: :amen: :amen:

jwbakkenes

Re: Vervangen schokbrekers uitlijning nodig?

Bericht door jwbakkenes » 17 jun 2018, 22:36

Heb dit ook gedaan, niet bij de E60 maar bij de Golf R32, maar moest wel weer uitlijnen.
Met vriendelijke groet,
Jan Willem

Mijn showroom

Yor

Bericht door Yor » 18 jun 2018, 13:16

Ligt aan de veerpoot constructie. Als deze gefixeert is zoals bij de meeste 3 series hoeft dat niet in principe. Kun je dingen afstellen zou ik het wel doen. Bij een oneven rij hoogte links of rechts gaat de auto al anders sporen bv.

tom_il

Bericht door tom_il » 18 jun 2018, 14:32

Je kan idd het camber vooraan regelen op de veerpoot. In principe moet je dus uitlijnen.
525d E61 2007 pre-LCI

lupkens

Bericht door lupkens » 18 jun 2018, 14:35

Ik heb de E60 maar laten uitlijnen, eea is gecorrigeerd maar nu zit ik met het stuur dat niet meer recht staat. :s :s :s Is dit normaal na uitlijnen?

MatsuMatsu85

Bericht door MatsuMatsu85 » 18 jun 2018, 15:22

lupkens schreef:Ik heb de E60 maar laten uitlijnen, eea is gecorrigeerd maar nu zit ik met het stuur dat niet meer recht staat. :s :s :s Is dit normaal na uitlijnen?
Hoi lupkens. Ik had dit ook na het vervangen van de banden. Dit is niet normaal en het stuur moet gewoon rechtstaan. Ben terug gegaan nu staat hij weer recht gelukkig. Dan hebben ze het stuur niet goed gefixeerd voor het uitlijnen. Blijf me verbazen dat dit door sommige uitlijners zo slecht gedaan wordt :gek: Helemaal bij een Bmw die heel direct stuurt is het mega irritant als het stuur uit het lood staat. Succes en pas accepteren als stuur weer recht staat.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”