Electrische schema’s

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Electrische schema’s

Bericht door BMWonder » 09 apr 2018, 20:08

Tijd om te gaan modden.
Wel handig als je dan weet hoe het 1 en ander loopt en in elkaar zit.

Kan iemand mij in de richting van electrische schemas’s sturen ?
Vroeger deed ik dat met werkplaats handboeken waar schema’s bij zaten, maar tegenwoordig staan er vaak schema’s online, vaak in de vorm van pdf’s.

Wie het weet mag het zeggen !

Anni
Berichten: 280
Lid geworden op: 24 feb 2010, 21:58

Re: Electrische schema’s

Bericht door Anni » 09 apr 2018, 20:28

Edit:
niet meer van toepassing
Laatst gewijzigd door Anni op 23 apr 2018, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Martijn van Tilburg
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
Locatie: Noord Brabant

Re: Electrische schema’s

Bericht door Martijn van Tilburg » 10 apr 2018, 06:02

BMWonder schreef:Tijd om te gaan modden.
Wel handig als je dan weet hoe het 1 en ander loopt en in elkaar zit.

Kan iemand mij in de richting van electrische schemas’s sturen ?
Vroeger deed ik dat met werkplaats handboeken waar schema’s bij zaten, maar tegenwoordig staan er vaak schema’s online, vaak in de vorm van pdf’s.

Wie het weet mag het zeggen !
https://www.newtis.info

BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Electrische schema’s

Bericht door BMWonder » 10 apr 2018, 09:37

Bedankt Martijn voor deze schat aan informatie ! Top.

BMWonder
Berichten: 190
Lid geworden op: 16 feb 2018, 19:53

Re: Electrische schema’s

Bericht door BMWonder » 23 apr 2018, 14:17

Nogmaals dank voor de info. Heb er al veel aan gehad.

Valt me wel iets op. Ongeacht welke raambedienings paneel je hebt ( met of zonder klapspiegels) er blijft 1 stekker onder zitten met slechts 4 draadjes.
Moet ik hieruit opmaken dat de bediening van de ramen, de spiegels en alles wat ermee samenhangd via canbus gaat ofzo ?
Ik verwachte minstens een 10tal draden om al die apparaten aan te sturen maar als ik zie dat er slechts 4 zijn dan moet ik concluderen dat iedere schakelaar een soort van unieke opdracht via canbus verstuurd .... Klopt mijn theorie ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”