[F31 318d 2016] Weergavelijst op USB stick aanmaken.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Rob Pt
Contacteer:

[F31 318d 2016] Weergavelijst op USB stick aanmaken.

Bericht door Rob Pt » 07 apr 2018, 00:47

Omdat ik vooralsnog geen Handleiding heb voor het audiosysteem moet ik alles zelf proberen uit te vinden.
Ik gebruik een 64GB exFAT geformatteerde USB stick. In iTunes (op een iMac) heb ik een afspeellijst gemaakt en deze nummers naar de root van de USB stick gekopieerd.
Dat werkt allemaal prima, alle nr's worden zichtbaar in het display en afgespeeld.

Maar ik wil graag meerdere mappen (weergavelijsten) op de USB stick aanmaken om bijv. de genres van elkaar te kunnen scheiden.
Ik heb om te proberen op de USB stick handmatig een map aangemaakt en daar 1 nummer in gezet.
Echter wat ik ook probeer, die map wordt niet zichtbaar als weergavelijst in het display en kan ik dus ook niet benaderen. Ook het mapsymbool verschijnt niet. Bij mijn Volvo werkte deze werkwijze wel maar kennelijk werkt het BMW Audiosysteem anders.

Opm: Ik heb uiteraard de on-board (zeer summiere) handleiding geraadpleegd maar die bracht ook geen uitkomst. Daar staat alleen maar in hoe je een weergavelijst kunt benaderen maar dan moet hij natuurlijk wel eerst zichtbaar zijn in het display!
Op internet heb ik ook gezocht maar geen handleiding o.i.d. kunnen vinden.

Vraag: Hoe moet/kan ik weergavelijsten aanmaken die wel door het systeem herkend worden?

Rob
Harley Davidson Heritage Softail 1997
Yamaha XT1200ZE Super Ténéré MY18
Jaguar XK 4.2 V8 MY09 (staat volledig gepreserveerd in opslag)
Land Rover Defender Td5 110 Hard Top MY02
BMW 318d Touring Advantage Automaat MY16
Iseki LandHope 165 (trekkertje)

®win

Re: [F31 318d 2016] Weergavelijst op USB stick aanmaken.

Bericht door ®win » 09 apr 2018, 12:29

De genres, albumgegevens, (meewerkende) artiesten, etc. worden automatisch herkend aan de hand van de eigenschappen van de muziekbestanden en maakt het niet uit in welke mapjes deze zich bevinden.

Afbeelding
Groet,
Erwin

BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 09 apr 2018, 16:59

Dank voor je reactie.
Maar ..... óf ik heb het niet goed uitgelegd óf je hebt niet precies begrepen wat ik bedoel óf het is een combinatie van beide.

Wat jouw screenshot laat zien dat is een ID-tag van een MP3/MP3-tag en die ken ik uiteraard, Daar gaat het me echter niet om.

Waar het mij om gaat is dat ik de verschillende genres in aparte mappen wil hebben die dan middels het mapsymbool op het display zichtbaar worden en ik vervolgens met de iDrive knop een map kan kiezen om die af te spelen.

Zoals gezegd had ik al handmatig een map op de USB stick aangemaakt en daar één nummer ingezet. Puur om te proberen. Echter het mapsymbool verschijnt niet in het display en dus valt er niets te kiezen!
Al nummers staan nu gewoon in de root directory van de USB stick en worden ook allemaal zonder probleem afgespeeld.

Maar ik heb slechts 2 keuzes:

- afspelen in de volgorde zoals ze op de USB stick staan of
- afspelen in willekeurige volgorde.

Op zich werkt het afspelen dus prima maar ik kan niet kiezen om slechts één genre af te spelen. En dat wil ik nu juist wel voor elkaar zien te krijgen.

Als ik zelf gebrande CD's afspeel (met meerdere genres in afzonderlijke mappen) is het mapsymbool wel zichtbaar in het display en kan ik dus ook kiezen welke ik af wil spelen.
Het zijn overigens al oude CD's die vermoedelijk ooit gebrand zijn op een Windhoos PC.
Tijdens mijn zoektocht op internet ben ik ook al een aantal malen het begrip M3u bestand tegengekomen. En dat schijnt het bestand te zijn dat ervoor zorgt dat e.e.a wel werkt zoals ik dat graag wil.

Alleen hoe 'kom' ik aan zo'n M3u bestand m.b.v. iTunes (op een iMac)?
Via een 'rondgang' op diverse Apple forums ben ik helaas nog niets wijzer geworden.

Hopelijk is e.e.a. nu duidelijker.

Rob

®win

Bericht door ®win » 09 apr 2018, 17:09

Dat is vreemd. Ik kan nl wel kiezen op artiest, album, genre, etc. en mijn muziek staat ook op een usb stick ...
Groet,
Erwin

BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike

®win

Bericht door ®win » 09 apr 2018, 17:52

Even wat plaatjes:

Kies het vergrootglas:
Afbeelding

Map doorzoeken op div. kenmerken. Je kunt filteren op meerdere kenmerken:
Afbeelding

... en dus ook op genre:
Afbeelding

In de filterlijsten kom je alle waarden tegen die voor dat kenmerk zijn te vinden. Dus als jij mp3's hebt met als waarde voor genre 'Rotherrie' dan zul je ook de waarde 'Rotherrie' onder genres terugvinden.

Bij BMW wordt dus niet van je verwacht dat je alles netjes geordend in mapje stopt per genre / album / artiest / enz. maar verzamelt je audiosysteem deze van de muziekbestanden.
Groet,
Erwin

BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike

®win

Bericht door ®win » 09 apr 2018, 17:57

Oh, en m3u is een afspeellijst. Kun je o.a. maken met ....

... Windhoos Media Player.
Groet,
Erwin

BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 09 apr 2018, 22:33

Bedankt weer voor je reactie. Ik zal nog eens gaan kijken hoe of wat. En controleren of mijn display hetzelfde laat zien als het jouwe.

Omdat ik geen handleiding heb van het Audiosystem is het natuurlijk heel goed mogelijk dat ik 'ergens' iets fout doe of iets gemist heb. Heb jouw plaatjes afgedrukt en zal daar eens mee de auto induiken. ;)
Ik zal in ieder geval ook plaatjes maken als deze afwijken van de jouwe.

O ja, ik weet niet welk audiosysteem ik heb maar ik heb geen tweeters dus het zal wel de basis uitvoering zijn. Maar v.w.b. het 'technische deel' dat het afspelen verzorgt en het display aanstuurt zal dat hoogstwaarschijnlijk niets uitmaken.
Jouw plaatjes zien er in ieder geval heel bekend uit uitgezonderd het 5de symbool op het 1ste plaatje, dat heb ik volgens mij niet.

En nog terzijde: de combinatie weergavelijst + navigatie op het display is bij mij niet mogelijk. Het is of/of. Zal wel het verschil tussen Business en Professioneel zijn.

Rob

Rob Pt
Contacteer:

Bericht door Rob Pt » 09 apr 2018, 23:52

Nou meteen maar even de daad bij het woord gevoegd en de auto ingedoken en ......... Erwin je bent een kei! :duimen:

Alles werkt exact zoals jij hebt uitgelegd. Waarom ik dat zelf niet uit heb kunnen vogelen ....... zal vast de leeftijd zijn.
Maar ik ben blij dat ik nu dus de muziek kan afspelen zoals ik dat wil. Meestal laat ik de speler gewoon alle nummers random afspelen maar soms staat m'n kop daar naar niet naar en baal ik ervan als ik net een waar meesterwerk van Frans Bauer heb beluisterd en meteen daarna knalt bijv. Garth Brooks met Ain't Goin' Down erin :) :)

En ik kon meteen ook even zien welke MP3-tags niet compleet of onjuist zijn. Alleen hierom zou je al BMW gaan rijden ,,,,,,,,,,,,

Nogmaals bedankt want hierme is ook gelijk mijn grote angstdroom verdwenen dat ik iets met Windhoos zou moeten gaan doen! :leip:

Rob

®win

Bericht door ®win » 09 apr 2018, 23:57

:duimen:
Groet,
Erwin

BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Audio, navigatie en iDrive”