Luchtmassa of luchtstroomsnelheid - en dergelijke
Re: Luchtmassa of luchtstroomsnelheid (bank 1) - te groot va
Ziet er idd niet slecht uit. Probleem is soms de maatvoering. Ze zijn te klein waardoor ze niet goed afdichten.
De nieuwe dichting voor de collector zou ik OEM kopen.
De nieuwe dichting voor de collector zou ik OEM kopen.
525d E61 2007 pre-LCI
Sorry hoor maar voor een auto met problemen ga je toch geen Ali rotzooi kopen? Schaf gewoon een goede set aan, kost een eurootje of 40 a 50 maar dan weet je zeker dat mochten er nog problemen zijn dat dit niet veroorzaakt wordt door slecht afsluitende blank plates.
Ik wil er duidelijk bij zeggen om discussie te voorkomen met mensen die bij ali spullen zweren, IK vind ali express rommel en zeker bij zulke kritische afdichtingen is de gok gewoon bijzonder groot
Ik wil er duidelijk bij zeggen om discussie te voorkomen met mensen die bij ali spullen zweren, IK vind ali express rommel en zeker bij zulke kritische afdichtingen is de gok gewoon bijzonder groot
Ik koop regelmatig spullen bij ali en niet alles is kwalitatief laag.
Sommige producten zijn in prijs vergelijking vele malen beter dan wat je hier koopt.
Je moet ook niet de laagte prijzen zoeken bij ali, dan zal je inderdaad alleen rommel vinden, zoals jij zegt.
Ik heb ook niet aangegeven dat ik het ga kopen, ik waardeer altijd de meningen van anderen.
En vergeet niet, veel spullen die hier in Europa (en de rest van de wereld) worden verkocht, worden gemaakt in China.
Sommige producten zijn in prijs vergelijking vele malen beter dan wat je hier koopt.
Je moet ook niet de laagte prijzen zoeken bij ali, dan zal je inderdaad alleen rommel vinden, zoals jij zegt.
Ik heb ook niet aangegeven dat ik het ga kopen, ik waardeer altijd de meningen van anderen.
En vergeet niet, veel spullen die hier in Europa (en de rest van de wereld) worden verkocht, worden gemaakt in China.
Toch niet in onbelangrijk : dingen die je hier koopt 'made ik in China' gaan een selectie procedure vooraf, zodat je toch meer ervan mag verwachten dan dingen die zelf in China koopt.
Ik koop ook dingen in China, maar kwaliteit verwacht ik er niet van.
525d E61 2007 pre-LCI
Het was een briljant idee Tom.tom_il schreef:Gewoon de LMM eens uitrekken en voelen of dit een verschil geeft.
Vanmiddag de LMM stekker eruit getrokken en de A9 gepakt, zo... wat en verschil.
Verschil is zo groot dat ik de versnellingspook naar rechts aan het drukken was omdat het voelde alsof ik DS mode zat....
Ik denk dat dat wel wat zegt. Ik voel kick onmiddellijk en de auto schiet weg. Heerlijk, zo ken ik de 530D.
Wat zegt dit? LMM sensor stuk? Blijkbaar is er niet echt iets verstopt? Anders zou die zonder LMM stekker ook moeten inhouden?
Nieuwe LMM sensor, nieuwe luchtfilter en dan nog eens kijken als een goed plan.
Overweeg ook een paar flacons forte aan te schaffen voor de zekerheid.
Ik denk aan:
Diesel Turbo Cleaner
Diesel Intake Cleaner
Diesel Injector Treatment
Is dit een goed product?
En Tom,
Ik koop bij Ali alleen hetgeen waarvan aantal bestellingen (kan je op sorteren) hoog is en veel feedback is met foto en tekst. Ik filter in de feedback sessie vaak ook feedbacks vanuit Nederland.tom_il schreef:Toch niet in onbelangrijk : dingen die je hier koopt 'made ik in China' gaan een selectie procedure vooraf, zodat je toch meer ervan mag verwachten dan dingen die zelf in China koopt.
De rest laat ik links liggen, tot nu toe nog geen miskoop gehad.
En als je iets met weinig geld koopt dan moet je er inderdaad niet veel van verwachten, dan al je niet snel teleurgesteld raken.
Maar sommige producten zoals mobiele auto houders en laders van bepaalde merken zoals UGreen en Baseus zijn top, voor relatief weinig.
Graag gedaan. Kan de LMM zijn. Maar ik denk nog steeds aan een luchtlek. Door de LMM uit te trekken draait de motor in een soort failsafe modus. Hij meet de inkomende lucht niet en heeft dus ook geen last van verlies. Je probleem zit in elk geval in het inlaattraject. Niet blijven rijden zo hij kan wel eens massa's roet uitstoten waardoor je filter terug verstopt geraakt. Mogelijks regenereert hij nu ook niet.
Ivm met blankingplates. Veel voorkomende probleem is olielekkage langs de plates/wervelknoppen waardoor olie in de gloeimodule komt en deze stuk gaat. Ik heb op de mijne olieverlies gehad langs de blankingplates wat ik dan gedicht heb met speciale Silicone. Maw ga voor een goed merk.
Ivm met blankingplates. Veel voorkomende probleem is olielekkage langs de plates/wervelknoppen waardoor olie in de gloeimodule komt en deze stuk gaat. Ik heb op de mijne olieverlies gehad langs de blankingplates wat ik dan gedicht heb met speciale Silicone. Maw ga voor een goed merk.
525d E61 2007 pre-LCI
LMM:
Ergens in de inlaat zou goed kunnen, ik heb de hoofd en EGR thermostaten vervangen en slang (links achter de LMM Sensor) losgehaald, die zit onderaan geplugd in een monding voor inlaat. Misschien dat ik het niet goed terug heb geplaatst, of toch een lek, vind het lastig te controleren, of denk ik te moeilijk?
Blanking plates:
Zie omschrijving...
https://www.veo-store.nl/Modificaties-R ... htingplaat
Het is altijd een gok...
Ergens in de inlaat zou goed kunnen, ik heb de hoofd en EGR thermostaten vervangen en slang (links achter de LMM Sensor) losgehaald, die zit onderaan geplugd in een monding voor inlaat. Misschien dat ik het niet goed terug heb geplaatst, of toch een lek, vind het lastig te controleren, of denk ik te moeilijk?
Blanking plates:
Zie omschrijving...
https://www.veo-store.nl/Modificaties-R ... htingplaat
Het is altijd een gok...
Voor je begint met producten check je hele inlaat traject na. Zoals al eerder vermeld.
Zonder LMM rijden kan je motor beschadiging door bv teveel diesel inspuiting wegens ontbrekende gegevens van de lmm.
LMM kan je reinigen met remreiniger. Zeker de moeite waard om te proberen.
Gewoon de boel reinigen en volledig nachecken. Niet beginnen met producten.
Zonder LMM rijden kan je motor beschadiging door bv teveel diesel inspuiting wegens ontbrekende gegevens van de lmm.
LMM kan je reinigen met remreiniger. Zeker de moeite waard om te proberen.
Gewoon de boel reinigen en volledig nachecken. Niet beginnen met producten.
525d E61 2007 pre-LCI
Dat wordt weekend werk.
Ik ga eerst de LMM reinigen. Dan stapsgewijs een voor een mogelijke oorzaken controleren en elimineren.
Als het tot niets uitloopt dan mag ie naar de garage maar nu weet ik zeker dat het aan de lucht inlaat ligt.
Dat is een geruststellend gevoel.
Bedankt.
Ik ga eerst de LMM reinigen. Dan stapsgewijs een voor een mogelijke oorzaken controleren en elimineren.
Als het tot niets uitloopt dan mag ie naar de garage maar nu weet ik zeker dat het aan de lucht inlaat ligt.
Dat is een geruststellend gevoel.
Bedankt.
Hey Tom,
Je geeft uitstekende adviezen en weet wel waar je het moet zoeken, ik vond dit namelijk op het internet.
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... f0-t62190/
Deze kerel had hetzelfde en LMM Sensor verdacht hij ook. Toen hij de inlaat had gedemonteerd omdat hij aankoek vermoedde vondt hij dus ophoping, na het reinigen was het probleem opgelost.
Ik hoop dat het bij mij ook het geval is, lekkages zoeken in slangen is hoofdpijn, en een goede LMM is prijzig.
Reinigen is een leuke bezigheid voor een weekend.
Je geeft uitstekende adviezen en weet wel waar je het moet zoeken, ik vond dit namelijk op het internet.
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... f0-t62190/
Deze kerel had hetzelfde en LMM Sensor verdacht hij ook. Toen hij de inlaat had gedemonteerd omdat hij aankoek vermoedde vondt hij dus ophoping, na het reinigen was het probleem opgelost.
Ik hoop dat het bij mij ook het geval is, lekkages zoeken in slangen is hoofdpijn, en een goede LMM is prijzig.
Reinigen is een leuke bezigheid voor een weekend.
Nog een filmpje gevonden op youtube, is dit een goed DIY? Of zien jullie enige risico's schuilen zoals hij dat doet?
https://www.youtube.com/watch?v=CvbIvDbt-pg[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=CvbIvDbt-pg[/youtube]
Ik zou het mechanisme laten zitten dat de kleppen aanstuurt. Niet nodig om dit te verwijderen.
525d E61 2007 pre-LCI
Zoals op onderstaande post vermeld.
Het linke is wanneer je de inlaatcollector afneemt je hem over de draadeindes moet trekken, zeker de achterste. Als dan zo een busje afvalt en in je motor valt (op dat moment kan je hem nog niet afdichten) heb je een probleem. Ik was zo een busje kwijt, busje niet teruggevonden geen endoscoop bij de hand, dan maar zo goed mogelijk gekeken of het er in lag. Niets gevonden. Na de werken met een klein hartje de motor terug gestart. Oef alles ok.
Busje later wel teruggevonden.
viewtopic.php?p=630248#p630248
Het linke is wanneer je de inlaatcollector afneemt je hem over de draadeindes moet trekken, zeker de achterste. Als dan zo een busje afvalt en in je motor valt (op dat moment kan je hem nog niet afdichten) heb je een probleem. Ik was zo een busje kwijt, busje niet teruggevonden geen endoscoop bij de hand, dan maar zo goed mogelijk gekeken of het er in lag. Niets gevonden. Na de werken met een klein hartje de motor terug gestart. Oef alles ok.
Busje later wel teruggevonden.
viewtopic.php?p=630248#p630248
525d E61 2007 pre-LCI
Ik neem aan dat je de staaf bedoeld die de kleppen aansturen?tom_il schreef:Ik zou het mechanisme laten zitten dat de kleppen aanstuurt. Niet nodig om dit te verwijderen.
Sommige laten de wervelkleppen zitten en schroeven alleen het gat dicht waar de staaf ze bij aanstuurt.
De staaf verwijderen ze dan. Dan gebruiken ze geen blanking plates.