Gloeispiralen
Re: Gloeispiralen
Hallo, ik heb onlangs wegens storing op gloeibougie 1 en 5 alle bougies vervangen. Daarna nog steeds dezelfde storing, grrrr. Toen de groeimodule ook maar vervangen, alles opgelost. Dus beter alles ineens vervangen weet ik nu dus ook..
Groet, Freddy
Groet, Freddy
Re: Gloeispiralen
'65 Mustang Hardtop 289ci
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
'87 Corvette 5.7TPI
530d G31 2017 Sportline
525i E61 2004 M-sport
Ducati Monster Dark 620i 2003
Honda VTR SP1
Honda Transalp XL700
Aprilia RSV 1000R
Re: Gloeispiralen
Mede-bimmers,
Ik krijg ook een storing op alle 6 de gloeibougies (530D, 2006). 3jr terug (120K geleden) zijn de gloeibougies voor het laatst vervangen. Helaas ben ik niet zo handig om het zelf te doen en heb ik een offerte (van een BMW specialist en dus geen dealer) liggen van 500 euro om de 6 bougies en voorgloeiregeleenheid te vervangen (+2m vacuumslang). Alleen de voorgloeiregeleenheid vervangen (+ vacuumslangen) zou rond de 200 zijn.
Normaal ben ik zeker niet van het bezuinigen op onderhoud alleen komt het nu een stukje beter uit om 200 ipv 500 uit te geven
. Tuurlijk kun je de plank misslaan en dat je na de 200 alsnog 350 a 400 moet uitgeven maar ik was even benieuwd naar jullie advies? 
Hij start overigens nog steeds super, alleen van de week met -6 duurde het ietsje langer (start knop) maar nog steeds in 1x.
Thanks alvast
Ik krijg ook een storing op alle 6 de gloeibougies (530D, 2006). 3jr terug (120K geleden) zijn de gloeibougies voor het laatst vervangen. Helaas ben ik niet zo handig om het zelf te doen en heb ik een offerte (van een BMW specialist en dus geen dealer) liggen van 500 euro om de 6 bougies en voorgloeiregeleenheid te vervangen (+2m vacuumslang). Alleen de voorgloeiregeleenheid vervangen (+ vacuumslangen) zou rond de 200 zijn.
Normaal ben ik zeker niet van het bezuinigen op onderhoud alleen komt het nu een stukje beter uit om 200 ipv 500 uit te geven
Hij start overigens nog steeds super, alleen van de week met -6 duurde het ietsje langer (start knop) maar nog steeds in 1x.
Thanks alvast
Re: Gloeispiralen
Vreemd, de gloeimodule is bijna niet te bereiken zonder de inlaat collector te verwijderen.
Eens die eraf is, is het verwijderen van de Gloeibougies geen werk, daarom doe steeds beide.
Ik vermoed dat ze extra aanrekenen voor het geval de bougies er niet uit geraken.
Eens die eraf is, is het verwijderen van de Gloeibougies geen werk, daarom doe steeds beide.
Ik vermoed dat ze extra aanrekenen voor het geval de bougies er niet uit geraken.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeispiralen
Gloeibougies staan op de offerte voor 26 euro p/s (ex btw) en de gloeimodule voor 94 (ex btw). Qua arbeid is 3u gerekend. Is dit veel?
Ik heb ook al even bij een forumgenoot gecheckt en die vermoed ook de gloeimodule...
What to do...what to do...
Ik heb ook al even bij een forumgenoot gecheckt en die vermoed ook de gloeimodule...
What to do...what to do...
Re: Gloeispiralen
3u zou kunnen.
Ik zou navragen hoe ze de module vervangen. Hebben ze rekening gehouden dat als de inlaatcollector eraf is de bougies zo te bereiken zijn ?
Bij mij weten geeft de module een aparte fout als deze niet meer benaderd kan worden . Ik had 4 bougies stuk op de mijne, 6 is dus zeker niet onmogelijk. Zowieso ze allemaal ineens vervangen.
Ik heb zelf alles vervangen, was +/- 120€ kwijt.
Best de dichtingen van de collector vervangen, de module gaat stuk door olie die onder de collector uitkomt.
Ik zou navragen hoe ze de module vervangen. Hebben ze rekening gehouden dat als de inlaatcollector eraf is de bougies zo te bereiken zijn ?
Bij mij weten geeft de module een aparte fout als deze niet meer benaderd kan worden . Ik had 4 bougies stuk op de mijne, 6 is dus zeker niet onmogelijk. Zowieso ze allemaal ineens vervangen.
Ik heb zelf alles vervangen, was +/- 120€ kwijt.
Best de dichtingen van de collector vervangen, de module gaat stuk door olie die onder de collector uitkomt.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Gloeispiralen
Thanks Tom voor je reactie!
Aangezien ik er toch nog een paar (2/3/4) jaar in wil rijden laat ik de bougies + module vervangen dan weet ik in ieder geval dat het helemaal goed is
En vorig jaar een goedkoop onderhouds jaartje gehad (850 euro en 30K gereden)...dit jaar wordt wat duurder want komt een grote beurt aan + ook wat banden als het goed is
Aangezien ik er toch nog een paar (2/3/4) jaar in wil rijden laat ik de bougies + module vervangen dan weet ik in ieder geval dat het helemaal goed is
En vorig jaar een goedkoop onderhouds jaartje gehad (850 euro en 30K gereden)...dit jaar wordt wat duurder want komt een grote beurt aan + ook wat banden als het goed is

