Olie verbruik
Olie verbruik
Hallo
Ik bezit nu 3 jaar een e46 coupe m43 motor uit 2000
Nu was pas weer eens het olieampje (geel) even aangegaan na het uitzetten
Bijgevuld tot niveau, en nu ging de lamp weer aan (geel)
Maar sneller als eerder denk ik...
1800km verder nu gaat die weer aan.
Ik zie wel zweet bij de distributiedeksel maar niet echt flinke lekkage op het oog
Wat kan nog meer loos zijn? Puur verbruik door zijn 17 jaar?
Auto lijkt ook anders te rijden als lampje weer aan de beurt is
Voelde 100km terug ineens veel beter allemaal.. op gevoel dan
en nu valt die weer terug in toeren soms en pakt die niet lekker met terugschakelen soms enz
Vreemde zaak
Mensen die me kunnen/willen helpen en evenueel verder naar het probleem willen kijken, mogen me contacten
Mvg Dave
Ik bezit nu 3 jaar een e46 coupe m43 motor uit 2000
Nu was pas weer eens het olieampje (geel) even aangegaan na het uitzetten
Bijgevuld tot niveau, en nu ging de lamp weer aan (geel)
Maar sneller als eerder denk ik...
1800km verder nu gaat die weer aan.
Ik zie wel zweet bij de distributiedeksel maar niet echt flinke lekkage op het oog
Wat kan nog meer loos zijn? Puur verbruik door zijn 17 jaar?
Auto lijkt ook anders te rijden als lampje weer aan de beurt is
Voelde 100km terug ineens veel beter allemaal.. op gevoel dan
en nu valt die weer terug in toeren soms en pakt die niet lekker met terugschakelen soms enz
Vreemde zaak
Mensen die me kunnen/willen helpen en evenueel verder naar het probleem willen kijken, mogen me contacten
Mvg Dave
Showroom : viewtopic.php?f=29&t=42812
Re: Olie verbruik
Je hebt een automaat denk ik, correct? Gewoon even nieuwsgierigheid van mijn kant.
Wat betreft olie verbruik, eerste instantie denken aan je carterventilatie. Is deze al eens vervangen. De mijne had er nog eentje uit 2001 toen ik 6 maanden geleden mijn compact kocht
Wat betreft olie verbruik, eerste instantie denken aan je carterventilatie. Is deze al eens vervangen. De mijne had er nog eentje uit 2001 toen ik 6 maanden geleden mijn compact kocht
Handbak
Kroon 5w40 olie
Ccv heb ik al tijd terug vervangen oem met slangen
Kroon 5w40 olie
Ccv heb ik al tijd terug vervangen oem met slangen
Ik had hier ook last van. Toen ik van de zomer in augustus de draagarmrubbers ging vervangen zag ik dat het achterste gedeelte van de kunststof bodemplaat onder de olie zat en alles achter het carterpan
Pakking van het carterpan laten vervangen en sindsdien nog geen olie hoeven bijvullen wat "normaliter" allang al zou moeten.
Pakking van het carterpan laten vervangen en sindsdien nog geen olie hoeven bijvullen wat "normaliter" allang al zou moeten.
Oh ja zie wel soms iets links achter op de bodemplaat lijkt het ook trouwens iddwiren schreef:Ik had hier ook last van. Toen ik van de zomer in augustus de draagarmrubbers ging vervangen zag ik dat het achterste gedeelte van de kunststof bodemplaat onder de olie zat en alles achter het carterpan![]()
Maar dan zou op het zicht onder de auto ook al iets meer olie moeten opvallen...
Was het toevallig ook een m43 motor bij jou?
En had je ervoor ook al iets bij moeten gooien af en toe?
Bvd
Dat terugvallen in toeren is dat terwijl je aan het optrekken bent of terwijl je een vaste snelheid rijdt??
Het druppelde en waaide uit naar achteren door de rijwind maar druppelde niet op de grond omdat de bodemplaat er zit.
Zat deze er niet dan had ik een goede olievlek op mijn parkeerplaats. Hiervoor moest ik als het lampje branden een kleine halve liter bijvullen.
Ik heb een 318i M43TU uit 2000 (handgeschakeld).
Oke heb weer bijgegooid ik check binnenkort of ik meer kan zien, thankswiren schreef:Het druppelde en waaide uit naar achteren door de rijwind maar druppelde niet op de grond omdat de bodemplaat er zit.Zat deze er niet dan had ik een goede olievlek op mijn parkeerplaats. Hiervoor moest ik als het lampje branden een kleine halve liter bijvullen.
Ben nog wel even nieuwsgierig naar de toeren terugval, kan je die nog wel even beantwoorden
Ja doet die af en toe met tot stilstand komen
Dan zakt de toerenteller 3x snel onder de 0 maar motor blijft wel lopen en erna loopt die ook weer normaal
De idle control valve heb ik wel eens open gehad
Loopt een heel klein beetje aan in de binnenkant met ronddraaien
Kreeg het niet helemaal 100% soepel lopend met schoonmaken toen
Miss dat het dat is maar kost best wat nieuw...
En of het dan weg is is ook nog de vraag
Dan zakt de toerenteller 3x snel onder de 0 maar motor blijft wel lopen en erna loopt die ook weer normaal
De idle control valve heb ik wel eens open gehad
Loopt een heel klein beetje aan in de binnenkant met ronddraaien
Kreeg het niet helemaal 100% soepel lopend met schoonmaken toen
Miss dat het dat is maar kost best wat nieuw...
En of het dan weg is is ook nog de vraag
-
Purm
1 liter weg lekken zal niet zo snel gebeuren want dan zit echt je hele straat onder de olie
zal wel wat verbruiken, versleten olie schraapveren, carterventilatie, als het een n42 was dan was het waars de klepseals. 1 op 1800 is nog niet schokkend hoor
zal wel wat verbruiken, versleten olie schraapveren, carterventilatie, als het een n42 was dan was het waars de klepseals. 1 op 1800 is nog niet schokkend hoor
Stationairregelaar heb ik ook een keer schoongemaakt met remmenreiniger maar dit bleek funest want hij deed daarna niks meer. Toen maar een nieuwe gehaald. Best duur ook zo'n klein pisding.