Ik ben Dennis en woon in Noord Holland. Na jaren gereden te hebben in een Opel Astra DTI, waarmee ik heel veel lief en erg weinig leed mee heb gedeeld, werd het tijd voor wat anders. Met pijn in mijn hart, misschien kan niet iedereen zich dat voorstellen, heb ik vanmorgen afscheid genomen van mijn Astra. Met een brok in mijn keel en na een wel verdiend klopje op het dak ben ik bij hem weggelopen. Zelfs nu krijg ik nog een brok in mijn keel. Ik heb vervolgens plaats genomen in mijn 318td.
Ik was al even actief op het forum (zie http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... ilit=318td ) Doordat die BMW niet aan mijn verwachtingen voldeed ben ik even niet verder gaan zoeken, totdat ik deze tegenkwam. Ik wilde er toch even mee snorren en wat bleek, deze leek wel een stuk fijner te rijden dan die andere 318td en hij zag er nog beter uit ook. Dus na lang nadenken heb ik toch maar de knoop door gehakt en heb mijn Astra erop ingeruild. ;(
Het gaat om een zwarte 318td in de M uitvoering. Misschien zullen velen vragen, waarom geen sedan of een 320td. Tijdens mijn zoektocht ben ik heel wat 318d's tegengekomen, maar die voldeden niet. Ze waren of te duur of te karig uitgevoerd. En als ik iets doe wil ik het goed doen. En een compact in deze uitvoering vond ik sinds de eerste dag dat ik ze zag rijden al mooi. Ook een 320(t)d vielen af omdat ze of niet in de M uitvoering waren, te duur of te karig. Misschien dat jullie nu zeggen liever een karige 320d dan een 318td, tsja smaken verschillen zullen we maar zeggen.....
Op de weg naar huis werd mijn smile steeds groter, jeetje wat reed hij lekker. Hier merk je toch wel het verschil met een Astra. Niets ten nadele van de Astra, deze wens ik nog steeds een warm hard toe, maar je merkt wel dat je met een kwaliteitsprodukt op pad bent.
Echter tijdens de terugweg is er ook irritatie ontstaan en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik wilde een cd opzetten en na nummer 5 begon de frontlader (business radio BMW) een eigen leven te lijden. Hij begon hevig te tikken, herkende de cd niet meer en wilde hem ook op geen enkele wijze meer teruggeven. Net voor thuiskomst gaf hij de cd terug echter het getik bleef doorgaan. Zelfs nu hij in de garage staat met de sleutels eruit tikt hij nog. Wat is er aan de hand? :? Is hij nu al overleden of kan ik hem demonteren en openhalen om te zien wat er aan de hand is?
HELP!!!
Ik hoop dat ik net zoveel plezier (en hopelijk meer) beleef aan de BMW als aan de Opel. En ook dat de onderhoudskosten mee zullen vallen. En niet onbelangrijk het verbruik. Ik reed met de Astra gemiddels 1 op 22 en ik hoop met de BMW toch wel 1 op 20 te halen. Foto's volgen zo snel mogelijk. Veranderingen hebben ik nog niet echt in de planning staan. Wellicht dat ik ooit eens ecc ga inbouwen,maar eerst wil genieten van de BMW.