E90 Bluetooth retrofit?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Qubus

E90 Bluetooth retrofit?

Bericht door Qubus » 31 jul 2017, 22:54

Hi allemaal,

Sinds vandaag heb ik mijn E39 ingerolen en een E90 aangeschaft!
Ik ben er helemaal mee in m'n nopjes, maar er is 1 punt waar ik misschien wat beter op had moeten letten: bluetooth.

In de auto zit een multi functioneel stuurwiel, geluid harder\zachter, volgend nummer of eentje terug, en een telefoon icoon en een gezichtje waar 3 boogjes uit komen. Dus ik ging er blindelings vanuit dat ik kon bellen in de auto. Dus niet... Als ik op AUDIO op de radio klik krijg ik te zien; Tuner, Disc, AUX.

Nu heb ik dus wel een AUX aansluiting, maar dan kan je via het stuur of de radio niet naar het volgende nummer.
Dan moet ik de arm leuning omhoog doen, telefoon ontgrendelen en dan m'n ding doen. Zoals je begrijpt is dit niet echt veilig en je neemt teveel risico om een ander nummertje op te zetten.
In mijn E39 had ik een GROM Audio kastje die dit allemaal wel kon, maar deze bestaat niet voor de E90. Ook Yatour is geen optie.

Dus mijn brandende vragen:
Is er een manier dat ik bluetooth zo origineel mogelijk kan inbouwen? Een retrofit zegmaar?
Is dit redelijk makkelijk te doen, of moet het halve dashboard en stoelen eruit?
Zijn de knoppen op het stuur dummy's of zouden ze wel moeten werken?
Of weet\gebruik jij een beter alternatief?

Mijn eisen zijn; bellen via bluetooth, streamen van audio vanaf m'n telefoon en bij beide moeten de knoppen op het multifunctionele stuur ermee overweg kunnen.
Ik ben niet op zoek naar de goedkoopste manier, maar van de meest comfortabele manier.
Het mag best wat kosten maar moet niet onnodig duur zijn.

Ik zeg; fire away!

Erwin P

Re: E90 Bluetooth retrofit?

Bericht door Erwin P » 02 okt 2017, 12:10

Mocht iemand wat weten, of de topicstarter een antwoord hebben. Ik heb dezelfde vraag.

Beamer AR15

Re: E90 Bluetooth retrofit?

Bericht door Beamer AR15 » 02 okt 2017, 20:19

Vraag is al vaker gesteld.
Fiscon is de makkkelijkste oplossing
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line