E90 320d 2011 ketting probleem ?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
184

E90 320d 2011 ketting probleem ?

Bericht door 184 » 25 sep 2017, 06:12

Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een bmw 320d uit 2011. Nu hoorde ik laatst een raar geluid bij de motor vandaan komen en na wat meer onderzoek op het internet bleek dit dus de distributieketting te zijn. Nu ben ik daar mee naar de dealer geweest en die zegt dat het geluid inderdaad van de ketting afkomt maar dat hij niet kan breken door dit geluid. Als ik het geluid irritant vond kon ik hem wel laten vervangen en dat kosten €2200,- ik heb echter mijn twijfels of de ketting niet kan breken. Als ik mijn geluid met dat op het internet vergelijk dan komt dat overeen met de ketting problemen waar iedereen over praat . Het is een soort trein geluid ik zal later proberen een filmpje erbij te plaatsen. Graag jullie menig hierover

Source

Re: E90 320d 2011 ketting probleem ?

Bericht door Source » 25 sep 2017, 07:31

Welke mening wil je hebben?
1) BMW wat een slecht merk!
2) Ik rijd een premium merk maar verwacht andere prijzen
3) BMW moet dit kosteloos maken
4) Je kan er mee gewoon doorrijden (kapot gaat die toch wel)
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Sandokan

Bericht door Sandokan » 25 sep 2017, 07:48

Source schreef:Welke mening wil je hebben?
1) BMW wat een slecht merk!
2) Ik rijd een premium merk maar verwacht andere prijzen
3) BMW moet dit kosteloos maken
4) Je kan er mee gewoon doorrijden (kapot gaat die toch wel)
Flauw dit.

Sandokan

Bericht door Sandokan » 25 sep 2017, 07:52

184 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een bmw 320d uit 2011. Nu hoorde ik laatst een raar geluid bij de motor vandaan komen en na wat meer onderzoek op het internet bleek dit dus de distributieketting te zijn. Nu ben ik daar mee naar de dealer geweest en die zegt dat het geluid inderdaad van de ketting afkomt maar dat hij niet kan breken door dit geluid. Als ik het geluid irritant vond kon ik hem wel laten vervangen en dat kosten €2200,- ik heb echter mijn twijfels of de ketting niet kan breken. Als ik mijn geluid met dat op het internet vergelijk dan komt dat overeen met de ketting problemen waar iedereen over praat . Het is een soort trein geluid ik zal later proberen een filmpje erbij te plaatsen. Graag jullie menig hierover
Ik zou niet wachten en toch wel iets van actie ondernemen. Laat het fixen en pak je verlies zou ik zeggen, voordat er meer schade wordt aangericht.

184

Bericht door 184 » 25 sep 2017, 18:20

Bij deze nog een filmpje, niet van mijn auto maar hij maakt wel precies hetzelfde geluid. https://youtu.be/pNDixOZzfEQ Het geluid komt niet voor als de motor koud is en als hij goed op temperatuur is hoor je de ketting ook minder. Ik lees op het internet allemaal verschillende verhalen de een zegt dat dit geluid bij dit type motor hoort en als je de ketting vervangt zou dit geluid weer binnen een paar duizend km terug komen en de ander zegt dat je ketting op springen staat. Misschien dat iemand hier hetzelfde heeft meegemaakt ? Ik wil best de ketting laten vervangen maar dan wil ik natuurlijk wel zeker weten dat dit geluid niet naar een paar duizend km weer terug komt want het blijft natuurlijk veel geld

184

Bericht door 184 » 25 sep 2017, 18:24

Sandokan schreef:
184 schreef:Hallo allemaal,

Ik zou niet wachten en toch wel iets van actie ondernemen. Laat het fixen en pak je verlies zou ik zeggen, voordat er meer schade wordt aangericht.
Bedankt voor je vriendelijke reactie

Sandokan

Bericht door Sandokan » 25 sep 2017, 20:09

Bedankt voor je vriendelijke reactie
:duim:

Source

Bericht door Source » 25 sep 2017, 20:56

Laat het bij de dealer vervangen dan behoud je de garantie op de onderdelen en het geleverde werk.
Veel geld is het zeker. Ik zou er zelf niet meer mee rijden.

184

Bericht door 184 » 26 sep 2017, 08:43

Source schreef:Laat het bij de dealer vervangen dan behoud je de garantie op de onderdelen en het geleverde werk.
Ik snap alleen niet waarom de dealer zegt dat de ketting niet kan breken door dit geluid. Ze hebben er naar geluisterd en een diagnose gesteld wat doen ze dan bij zo'n diagnose aan de computer hangen ? Ze gebruikte een puma case of iets hiervoor ik heb geen idee wat dat is

ehombie

Bericht door ehombie » 26 sep 2017, 09:17

Problem und messnagmanagement aftersales (puma) aanvraag. Bmw database met allemaal vrij specieke reparaties en wat te doen met div feedback van technisch personeel met evt oplossingen. Gaan ze mischien kijken of het onder een garrantie kan vallen of vragen wat te doen in jouw geval mbt reparatie.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

184

Bericht door 184 » 26 sep 2017, 16:47

ehombie schreef:Problem und messnagmanagement aftersales (puma) aanvraag. Bmw database met allemaal vrij specieke reparaties en wat te doen met div feedback van technisch personeel met evt oplossingen. Gaan ze mischien kijken of het onder een garrantie kan vallen of vragen wat te doen in jouw geval mbt reparatie.
Oké bedankt

Source

Bericht door Source » 27 sep 2017, 16:14

184 schreef:
Source schreef:Laat het bij de dealer vervangen dan behoud je de garantie op de onderdelen en het geleverde werk.
Ik snap alleen niet waarom de dealer zegt dat de ketting niet kan breken door dit geluid. Ze hebben er naar geluisterd en een diagnose gesteld wat doen ze dan bij zo'n diagnose aan de computer hangen ? Ze gebruikte een puma case of iets hiervoor ik heb geen idee wat dat is
Wat ze daar doen geen idee ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn eigen expertise.
Voor dit probleem een diagnose stellen door er naar te luisteren :nee: Maar de dealer zegt dat de ketting niet kan breken? Dan kunnen ze daar vast wel voor tekenen dus even terug naar de balie zou ik zeggen.

Als jij het nummer hebt van de puma case dan pak ik het er bij :ja:

184

Bericht door 184 » 05 okt 2017, 13:06

Source schreef:
184 schreef:
Wat ze daar doen geen idee ik ben enkel verantwoordelijk voor mijn eigen expertise.
Voor dit probleem een diagnose stellen door er naar te luisteren :nee: Maar de dealer zegt dat de ketting niet kan breken? Dan kunnen ze daar vast wel voor tekenen dus even terug naar de balie zou ik zeggen.

Als jij het nummer hebt van de puma case dan pak ik het er bij :ja:
Ik heb nog even naar de dealer gebeld maar die konden geen garantie geven dat hij heel bleef. Op dit moment wordt de ketting vervangen niet door de dealer maar door een goede garage scheelt toch weer €800,- ik heb ook nog even een mail gestuurd naar bmw Nederland over een eventuele vergoeding maar die wou niks vergoeden omdat de auto te oud was volgens hun

Source

Bericht door Source » 07 okt 2017, 10:20

Stuur je vin eens dan kijk ik of er iets in het systeem hier over staat.

184

Bericht door 184 » 08 okt 2017, 18:00

Source schreef:Stuur je vin eens dan kijk ik of er iets in het systeem hier over staat.
Wat zou er dan in het systeem moeten staan ?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”