P0190 en ``knetterend'' geluid.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
P0190 en ``knetterend'' geluid.
Na een maand of 8 zonder ambras te hebben gereden: (e39 525d 2001)
Horten en stoten en een knetterend of tikkend geluid van een of ander relais onder het dashboard zo lijkt het, soms loopt ie gewoon goed soms blijft ie maar net aan de gang. uitlezen levert de code P0190 op, circuit brandstofrail - druksensor.
Nu zit er al sinds vorig jaar een nieuwe druksensor in, toen een andere klacht ook, op de snelweg bij weinig gas soms wat inhouden. ook dat hij zo tikt vermoed toch wat anders.
iemand een idee waar je moet beginnen met zoeken?
alvast bedankt
Horten en stoten en een knetterend of tikkend geluid van een of ander relais onder het dashboard zo lijkt het, soms loopt ie gewoon goed soms blijft ie maar net aan de gang. uitlezen levert de code P0190 op, circuit brandstofrail - druksensor.
Nu zit er al sinds vorig jaar een nieuwe druksensor in, toen een andere klacht ook, op de snelweg bij weinig gas soms wat inhouden. ook dat hij zo tikt vermoed toch wat anders.
iemand een idee waar je moet beginnen met zoeken?
alvast bedankt
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
wat dacht je van je relaiskast waar je het hoort tikken/knetteren?
Zou er zelfs geen meter mee rijden want je draadjes vervangen bij je zekeringen en relais is echt een pokke werk
Zou er zelfs geen meter mee rijden want je draadjes vervangen bij je zekeringen en relais is echt een pokke werk
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Jah idd, dom dat ik daar niet gekeken heb om te beginnen.
Bij het uitlezen kon de man ook ineens het ODB niet meer in. hij zei dat is wel eens meer maar ik zou ff je zekeringen gaan checken.
Maarr waarschijnlijk weet ik al waar de schoen wringt, ik heb hem net voor de grap eens gestart en even gekeken naar de 3 draden die naar de common rail sensor lopen, zodra ik deze aanraakte begon de motor te hikken, en stukje wegvouwen en hij begon meteen zo slecht te lopen dat hij bijna afsloeg! Dus daar zal waarschijnlijk iets van een slechte verbinding of breuk zitten.
Ik heb vorig naar ofzo of langer geleden de sensor vervangen 2x, dikke kans dat dit ook gewoon kwam door zoiets dergelijks.
Ondanks dat er niets aan de buitenkant te zien was toen: hoe zou je nou serieus zon stekker kunnen meten? zou dat met een multi meter gaan en hoe kom je erachter hoeveel volt etc het moet zijn?
Bedankt alvast voor het meedenken.
Bij het uitlezen kon de man ook ineens het ODB niet meer in. hij zei dat is wel eens meer maar ik zou ff je zekeringen gaan checken.
Maarr waarschijnlijk weet ik al waar de schoen wringt, ik heb hem net voor de grap eens gestart en even gekeken naar de 3 draden die naar de common rail sensor lopen, zodra ik deze aanraakte begon de motor te hikken, en stukje wegvouwen en hij begon meteen zo slecht te lopen dat hij bijna afsloeg! Dus daar zal waarschijnlijk iets van een slechte verbinding of breuk zitten.
Ik heb vorig naar ofzo of langer geleden de sensor vervangen 2x, dikke kans dat dit ook gewoon kwam door zoiets dergelijks.
Ondanks dat er niets aan de buitenkant te zien was toen: hoe zou je nou serieus zon stekker kunnen meten? zou dat met een multi meter gaan en hoe kom je erachter hoeveel volt etc het moet zijn?
Bedankt alvast voor het meedenken.
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Ook een bekend probleem bij de e39 diesel. Gewoon gehele stekker vervangen inclusief draadconnectors.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Dit ga ik dien Vintiem, thanx! hebben jullie buiten de dealer nog adressen waar zoiets te koop is? sites als winparts en autodoc hebben een hele zwik aan sensoren te koop staan, echter niet achter te komen of die van mij er ook bij staat. wordt vervolgd.
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Ik neem aan dat het nr 24 is die ettert, http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=13_0802.
Zo ja, lekker bij de dealer halen. Compleet. En ja het is duur die connectors met kabeltjes eraan maar het is 100% pas en werkt gewoon zoals het hoort
Zo ja, lekker bij de dealer halen. Compleet. En ja het is duur die connectors met kabeltjes eraan maar het is 100% pas en werkt gewoon zoals het hoort
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
idd het is 24
Hej ik heb zo'n stekker binnen, het is echter niet meer dan het plastic huis (hol en dan los bij geleverd 2 sets met 4 kabelschoentjes a 10 euro per stuk (??) geen idee waarom ze dit dubbel leveren, maargoed.
Enig idee hoe ik de oude los kan krijgen? of is het alleen los te slopen?
Hej ik heb zo'n stekker binnen, het is echter niet meer dan het plastic huis (hol en dan los bij geleverd 2 sets met 4 kabelschoentjes a 10 euro per stuk (??) geen idee waarom ze dit dubbel leveren, maargoed.
Enig idee hoe ik de oude los kan krijgen? of is het alleen los te slopen?
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Waar heb je dit gekocht? Bij de dealer?
Je kan de stekker toch gewoon loshalen van de drukregelaar, de stekker ga je vervangen. Daar gebruik je de bijgeleverde stroomdraden met connectoren bij die je in de stekker drukt. Je zal dus wel ergens de oude stekker met een stukje bedrading eraf moeten knippen. De nieuwe draden eraan vastzetten en dan weer in de juiste(!) gaatjes van de stekker doen
Maar als ik je zo hoor heb je dit niet vaker gedaan. Het is zeker niet moeilijk maar je moet wel weten wat je doet. Anders laten doen door een garage of iemand met ervaring hiermee
Je kan de stekker toch gewoon loshalen van de drukregelaar, de stekker ga je vervangen. Daar gebruik je de bijgeleverde stroomdraden met connectoren bij die je in de stekker drukt. Je zal dus wel ergens de oude stekker met een stukje bedrading eraf moeten knippen. De nieuwe draden eraan vastzetten en dan weer in de juiste(!) gaatjes van de stekker doen
Maar als ik je zo hoor heb je dit niet vaker gedaan. Het is zeker niet moeilijk maar je moet wel weten wat je doet. Anders laten doen door een garage of iemand met ervaring hiermee
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
hej,
Dit heb ik wel bij de dealer gekocht maar er zitten geen draden aan. ik kan inderdaad de draden zo bats afknippen, maar in principe moeten die oude schoentjes ook los te steken zijn van voren. al met paperclips zitten auwehoeren.
Dat ging niet, maar idd, gewoon afknippen kan ook, in principe is er draad genoeg.
Dit heb ik wel bij de dealer gekocht maar er zitten geen draden aan. ik kan inderdaad de draden zo bats afknippen, maar in principe moeten die oude schoentjes ook los te steken zijn van voren. al met paperclips zitten auwehoeren.
Dat ging niet, maar idd, gewoon afknippen kan ook, in principe is er draad genoeg.
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Die connectors uit een stekker halen heb je speciaal hulpgereedsschap voor. Het kan ook met een horlogemakers schroevendraaier oid maar waarom zou je dat willen? Je hebt toch een nieuwe stekker(huls) en nieuwe connectors. Deze moet je voorzien van een nieuw draadje, goed vastnijpen met een connector tang of met een ander klein tangetje. Als je een ander tangetje gebruikt check dan wel even of de stroomdraad goed in de connector vast zit.
Daar de connector in de stekker huls en de boel zit vast
Daar de connector in de stekker huls en de boel zit vast
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21 feb 2013, 18:20
Re: P0190 en ``knetterend'' geluid.
Hij loopt weer goed, voorlopig althans, hier naar de garage in de buurt gegaan die had wel zo'n amp tang met het goede vakje, daar vast laten zetten, klaar.
bedankt voor het meedenken Vintiem
bedankt voor het meedenken Vintiem