BM54 radiomodule houdt auto uit 'slaapstand'

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
RomanoG

BM54 radiomodule houdt auto uit 'slaapstand'

Bericht door RomanoG » 11 sep 2017, 16:35

Beste leden,

Een tijdje terug plaatste ik een bericht waarin ik vertelde over allerlei vreemde kwaaltjes van mijn 520i uit 2002. Het voornaamste probleem was dat de accu elke keer leegliep. Inmiddels zijn we een aantal weken verder en na een hoop spannende dagen en vele uren uitvogelen wat het probleem was, ben ik er achter gekomen dat de BM54 radio-module van Becker Automotive de auto uit zijn slaapstand houdt. De auto verbruikte hierdoor altijd een bepaalde hoeveelheid stroom, waardoor uiteindelijk de accu steeds leeg was. Op dit moment trek ik elke keer de zekering van de boordcomputer, navigatie, radio en cd-wisselaar uit zijn poort, zodat ik gegarandeerd de volgende ochtend naar m'n werk kan. De componenten van de navigatie, zoals in de zin hiervoor genoemd, heb ik een voor een getest om ze uit te kunnen sluiten. Het is dus 100% dat het om de BM54 gaat.

Nu is het natuurlijk de grote vraag of een andere BM54 module het probleem gaat oplossen. Daarom wend ik me tot jullie: de oplossing voor dit probleem heb ik namelijk nog niet teruggevonden. Een gereviseerde BM54 module kost 250 euro. De revisie vindt meestal plaats, omdat het geluid in de auto uitvalt. Hier lijkt bij mij geen sprake van te zijn. In principe zou ik bij voorkeur een geheel andere nav/radio set in de auto plaatsen, maar met de kabels die achterin de auto liggen lijkt dat me nogal een lastig karwei. Ongetwijfeld hebben jullie hier ervaring mee, dus ik wacht de reacties even af! Fijne avond :)

Peerke007

Re: BM54 radiomodule houdt auto uit 'slaapstand'

Bericht door Peerke007 » 11 sep 2017, 17:48

Misschien dat Jurjen (bekend van de Pixel reparatie, maar hij doet nog meer: https://www.marktplaats.nl/verkopers/18 ... tPage=true je kan helpen. Misschien heeft hij zelfs een goed exemplaar liggen voor weinig, of weet hij of het te repareren is. Neem eens contact met hem op. Hij is wel erg handig in sommige elektronica componenten van de e39, ook de BM54. Één van de klachten die hij beschrijft met die module is dat hij zichzelf aan/uit zet. Dat past wel bij jouw klachten

Succes.

RomanoG

Re: BM54 radiomodule houdt auto uit 'slaapstand'

Bericht door RomanoG » 11 sep 2017, 18:36

Heb gelijk een bericht verstuurd naar hem, helemaal top!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”