Kosten bmw e39
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:33
Kosten bmw e39
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn topic staat waarschijnlijk niet in de juiste categorie omdat ik eigenlijk een algemene vraag heb over het rijden van een E39 (er is daar alleen geen categorie voor behalve de M5 welke niet van toepassing is op mij).
Ik overweeg om over een tijdje een E39 aan te schaffen, ik vindt het al heel erg lang een van de mooiste modellen. Eigenlijk wilde ik hem al als mijn eerste auto hebben, maar ik ben nog maar een beginnend bestuurder, had alleen nog maar een stagevergoeding en een bijbaan en dan zouden waarschijnlijk de maandelijkse kosten te hoog liggen. Ik beschik dus op dit moment over een VW Polo uit '97 maar wil hem terzijnertijd vervangen voor een E39.
Het zoeken naar een goed exemplaar vind ik belangrijk. Ik wil natuurlijk dat ze technisch zo min mogelijk geleden hebben en goed onderhouden zijn. Daarom leek het mij ook verstandig vooral op de prijsklasse €5000-€6000 euro te richten en niet die goedkope modellen van €1500 met zo'n 220k op de teller. Mijn gevoel zegt mij namelijk dat een exemplaar met 120k op de teller nog een stuk langer zal mee gaan dan eentje met 220k.
Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie per maand kwijt zijn aan jullie exemplaar? En wat is jullie situatie? Zijn jullie geen beginnend bestuurder meer of juist wel? Aangezien ik een beginnend bestuurder ben (ben nu 19 jaar) kan ik niet in aanmerking komen voor een 525i of hoger model (verzekering accepteert dat niet, teveel vermogen). Ik kan me dus alleen richten op 520i of de 523i, geen probleem voor mij want die zijn ook weer goedkoper per maand volgens de verzekering.
Ik schat ongeveer dat ik zo'n 265 euro p/m kwijt zal zijn aan zo'n exemplaar, maar is dat realistisch? wanneer ik een 523i'tje wil verzekeren en wegenbelasting bereken kom ik op het volgende uit:
- Verzekering: ong. €88-93 euro per maand
- Wegenbelasting ong. €75,- per maand
- Benzine: ong. €100 per maand
Ik rijd niet veel, ik denk zo'n 644km in de maand (woon-werk verkeer aangezien mijn werk op retour 18km afstand ligt en rijden naar mijn vriendin retour 76km is). Als ik de fiets zou pakken dan zou ik dus nog minder km rijden namelijk zo'n 310km in de maand. Dus ik schat dat benzine kosten niet zo hoog zullen zijn dan?
Nu was de vraag of jullie misschien zouden kunnen zeggen of mijn berekening realistisch is, en dan meer de berekening van de brandstof aangezien de verzekering en wegenbelasting niet variabel zijn. Ik heb voor mezelf berekent dat als ik bij wijze van op mezelf zou wonen en alle vasten van huur e.d. auto lasten e.d. ik nog €500 voor mezelf zou over houden. Lijkt mij dat dan een E39 voor mij prima te rijden valt of is mijn keuze onrealistisch?
Wanneer ik een goed exemplaar zou uitkiezen, weet niet wanneer een exemplaar precies goed zou zijn, maar een lagere km stand dan 200k lijkt me wel betrouwbaarder? Ik ben namelijk niet op zoek naar een afgetrapte wagen, en hoe kun je de echte goede onderscheiden van de "slechte" modellen? Is dit terug te zien in de onderhoudsboekjes of juist vooral in de prijs?
Soms zijn er namelijk de volgende keuzes:
- 520i model, km stand 120k, prijs: €3850
- 520i model, km stand 180k, prijs: €6500
De prijs van het model met meer km is wel eens een stuk duurder, wat ik persoonlijk gek vind, maar is dat duurdere model dan zogenaamd beter onderhouden en is daar langer mee te doen dan het model met een lagere km stand? Ik vind zo'n prijs verschil dan wel een beetje gek. En aan de buitenkant van de auto zie ik dan ook geen deuken of krassen wat de waarde moet laten dalen zoals bij mijn huidige auto het geval is (polo gekocht voor €500 met 110k op de teller).
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn topic staat waarschijnlijk niet in de juiste categorie omdat ik eigenlijk een algemene vraag heb over het rijden van een E39 (er is daar alleen geen categorie voor behalve de M5 welke niet van toepassing is op mij).
Ik overweeg om over een tijdje een E39 aan te schaffen, ik vindt het al heel erg lang een van de mooiste modellen. Eigenlijk wilde ik hem al als mijn eerste auto hebben, maar ik ben nog maar een beginnend bestuurder, had alleen nog maar een stagevergoeding en een bijbaan en dan zouden waarschijnlijk de maandelijkse kosten te hoog liggen. Ik beschik dus op dit moment over een VW Polo uit '97 maar wil hem terzijnertijd vervangen voor een E39.
Het zoeken naar een goed exemplaar vind ik belangrijk. Ik wil natuurlijk dat ze technisch zo min mogelijk geleden hebben en goed onderhouden zijn. Daarom leek het mij ook verstandig vooral op de prijsklasse €5000-€6000 euro te richten en niet die goedkope modellen van €1500 met zo'n 220k op de teller. Mijn gevoel zegt mij namelijk dat een exemplaar met 120k op de teller nog een stuk langer zal mee gaan dan eentje met 220k.
Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie per maand kwijt zijn aan jullie exemplaar? En wat is jullie situatie? Zijn jullie geen beginnend bestuurder meer of juist wel? Aangezien ik een beginnend bestuurder ben (ben nu 19 jaar) kan ik niet in aanmerking komen voor een 525i of hoger model (verzekering accepteert dat niet, teveel vermogen). Ik kan me dus alleen richten op 520i of de 523i, geen probleem voor mij want die zijn ook weer goedkoper per maand volgens de verzekering.
Ik schat ongeveer dat ik zo'n 265 euro p/m kwijt zal zijn aan zo'n exemplaar, maar is dat realistisch? wanneer ik een 523i'tje wil verzekeren en wegenbelasting bereken kom ik op het volgende uit:
- Verzekering: ong. €88-93 euro per maand
- Wegenbelasting ong. €75,- per maand
- Benzine: ong. €100 per maand
Ik rijd niet veel, ik denk zo'n 644km in de maand (woon-werk verkeer aangezien mijn werk op retour 18km afstand ligt en rijden naar mijn vriendin retour 76km is). Als ik de fiets zou pakken dan zou ik dus nog minder km rijden namelijk zo'n 310km in de maand. Dus ik schat dat benzine kosten niet zo hoog zullen zijn dan?
Nu was de vraag of jullie misschien zouden kunnen zeggen of mijn berekening realistisch is, en dan meer de berekening van de brandstof aangezien de verzekering en wegenbelasting niet variabel zijn. Ik heb voor mezelf berekent dat als ik bij wijze van op mezelf zou wonen en alle vasten van huur e.d. auto lasten e.d. ik nog €500 voor mezelf zou over houden. Lijkt mij dat dan een E39 voor mij prima te rijden valt of is mijn keuze onrealistisch?
Wanneer ik een goed exemplaar zou uitkiezen, weet niet wanneer een exemplaar precies goed zou zijn, maar een lagere km stand dan 200k lijkt me wel betrouwbaarder? Ik ben namelijk niet op zoek naar een afgetrapte wagen, en hoe kun je de echte goede onderscheiden van de "slechte" modellen? Is dit terug te zien in de onderhoudsboekjes of juist vooral in de prijs?
Soms zijn er namelijk de volgende keuzes:
- 520i model, km stand 120k, prijs: €3850
- 520i model, km stand 180k, prijs: €6500
De prijs van het model met meer km is wel eens een stuk duurder, wat ik persoonlijk gek vind, maar is dat duurdere model dan zogenaamd beter onderhouden en is daar langer mee te doen dan het model met een lagere km stand? Ik vind zo'n prijs verschil dan wel een beetje gek. En aan de buitenkant van de auto zie ik dan ook geen deuken of krassen wat de waarde moet laten dalen zoals bij mijn huidige auto het geval is (polo gekocht voor €500 met 110k op de teller).
Re: Kosten bmw e39
Tsja, daar vraag je me wat.
Mijn e39 (525iA touring uit 2002) heeft ruim 315.000 km gelopen, maar hij rijdt als nieuw. Reden is dat ik een paar jaar geleden last had van trillingen rond de 110 km/h. Alles vervangen wat er te vervangen valt aan het onderstel en aandrijfas.
Daarvoor de automaat een beurt laten geven bij ZF in Dortmund: boterzacht schakelen. Anderhalf jaar geleden de Vanos revisie laten uitvoeren.
Simpel onderhoud doe ik zelf. Oliebeurten, bougies, bobines, lambda sondes zijn recentelijk nog gebeurd.
De nokkenassensoren heb ik laten doen, net als het vervangen van de carterventilatie. Is ook wel zelf te doen, maar niet door mij met 2 linker handen.
Allemaal de laatste 2-4 jaar of zo. Ik heb er wel rekeningen van, maar het onderhoudsboekje vul ik zelf in zonder stempeltjes.
Als ik mijn e39 zou verkopen (en dat doe ik niet) dan weet ik dat de koper een goed onderhouden auto zal kopen, echter een officieel afgestempeld boekje met "het bewijs" dat de auto goed onderhouden is zit er niet bij.
Auto's van dit kaliber uit 2003 of nog ouder met minder dan 100.000 km op de teller en een prachtig afgestempeld boekje hebben 7000 km of minder per jaar gereden. Volgens mij zijn de mensen die zo weinig rijden met een e39 niet in zulke grote aantallen aanwezig op deze aardkloot. De auto's zijn gemaakt en worden gebruikt voor lange afstanden te rijden. Uiteraard zullen er een paar leuke exemplaren tussen zitten van die oude arts uit Zwitserland, of de bejaarde dame uit Duitsland, maar ik denk er meestal het mijne van. Er is software in omloop waarmee de tellerstand makkelijk naar beneden kan worden afgerond. Dat gebeurd natuurlijk nooit, maar ik denk er het mijne van.
Maar om op je vraag te reageren: De kosten die je noemt heb je volgens mij redelijk goed in het snotje. Wat je echter niet noemt zijn de kosten voor onderhoud. Als je de simpele dingen zelf doet dan vallen die vaak nogal mee, maar als je een probleem krijgt waar het gissen is naar de oorzaak, dan maak je borst maar nat.
Voordeel van een oudere e39 die niet te duur in aanschaf is, is dat de afschrijving erg laag is en je dus mogelijk wat meer centjes voor het onderhoud kan gaan spenderen. Let wel dat onderdelen niet echt goedkoop zijn en als je voor goedkoop gaat (wat bij veel onderdelen wel mogelijk is omdat er veel wordt aangeboden) het vaak toch ook wel duurkoop zal zijn.
Het is geen goedkope auto, maar je hebt wel gelijk dat het één van de mooiste is die er zijn gemaakt, met name de sedan (die ik niet heb). Rijden doen ze ook fantastisch.
Veel wijsheid.
Mijn e39 (525iA touring uit 2002) heeft ruim 315.000 km gelopen, maar hij rijdt als nieuw. Reden is dat ik een paar jaar geleden last had van trillingen rond de 110 km/h. Alles vervangen wat er te vervangen valt aan het onderstel en aandrijfas.
Daarvoor de automaat een beurt laten geven bij ZF in Dortmund: boterzacht schakelen. Anderhalf jaar geleden de Vanos revisie laten uitvoeren.
Simpel onderhoud doe ik zelf. Oliebeurten, bougies, bobines, lambda sondes zijn recentelijk nog gebeurd.
De nokkenassensoren heb ik laten doen, net als het vervangen van de carterventilatie. Is ook wel zelf te doen, maar niet door mij met 2 linker handen.
Allemaal de laatste 2-4 jaar of zo. Ik heb er wel rekeningen van, maar het onderhoudsboekje vul ik zelf in zonder stempeltjes.
Als ik mijn e39 zou verkopen (en dat doe ik niet) dan weet ik dat de koper een goed onderhouden auto zal kopen, echter een officieel afgestempeld boekje met "het bewijs" dat de auto goed onderhouden is zit er niet bij.
Auto's van dit kaliber uit 2003 of nog ouder met minder dan 100.000 km op de teller en een prachtig afgestempeld boekje hebben 7000 km of minder per jaar gereden. Volgens mij zijn de mensen die zo weinig rijden met een e39 niet in zulke grote aantallen aanwezig op deze aardkloot. De auto's zijn gemaakt en worden gebruikt voor lange afstanden te rijden. Uiteraard zullen er een paar leuke exemplaren tussen zitten van die oude arts uit Zwitserland, of de bejaarde dame uit Duitsland, maar ik denk er meestal het mijne van. Er is software in omloop waarmee de tellerstand makkelijk naar beneden kan worden afgerond. Dat gebeurd natuurlijk nooit, maar ik denk er het mijne van.
Maar om op je vraag te reageren: De kosten die je noemt heb je volgens mij redelijk goed in het snotje. Wat je echter niet noemt zijn de kosten voor onderhoud. Als je de simpele dingen zelf doet dan vallen die vaak nogal mee, maar als je een probleem krijgt waar het gissen is naar de oorzaak, dan maak je borst maar nat.
Voordeel van een oudere e39 die niet te duur in aanschaf is, is dat de afschrijving erg laag is en je dus mogelijk wat meer centjes voor het onderhoud kan gaan spenderen. Let wel dat onderdelen niet echt goedkoop zijn en als je voor goedkoop gaat (wat bij veel onderdelen wel mogelijk is omdat er veel wordt aangeboden) het vaak toch ook wel duurkoop zal zijn.
Het is geen goedkope auto, maar je hebt wel gelijk dat het één van de mooiste is die er zijn gemaakt, met name de sedan (die ik niet heb). Rijden doen ze ook fantastisch.
Veel wijsheid.
Re: Kosten bmw e39
Goede smaak heb je
.
Houd voor aanschaf van een mooie wagen tussen de 6000 en 7000 euro aan en ga er vanuit dat je t eerste jaar wat tegenvallertjes moet verwachten want zelfs met 150dkm is zo'n e39 niet nieuw. Ik denk dat zo'n 2500 euro realistisch is, mits motor en/of bak niet gewisseld hoeven worden.
Mijn 525i heeft 150dkm gelopen. Mooie bijzondere uitvoering en met alle kosten heeft ie ca 10k gekost. Daarna rijd je ongeveer 1 op 9.5 gemiddeld en betaal ik iets van 70e wegenbelasting per maand.
Verzekering is in mijn geval iets van 2 of 3 tientjes, maar daar kun jij weinig mee.
En let op... er zit veel rommel tussen. Er zijn wagens met 3 ton op de klok die beter zijn dan sommige exemplaren met minder ervaring.

Houd voor aanschaf van een mooie wagen tussen de 6000 en 7000 euro aan en ga er vanuit dat je t eerste jaar wat tegenvallertjes moet verwachten want zelfs met 150dkm is zo'n e39 niet nieuw. Ik denk dat zo'n 2500 euro realistisch is, mits motor en/of bak niet gewisseld hoeven worden.
Mijn 525i heeft 150dkm gelopen. Mooie bijzondere uitvoering en met alle kosten heeft ie ca 10k gekost. Daarna rijd je ongeveer 1 op 9.5 gemiddeld en betaal ik iets van 70e wegenbelasting per maand.
Verzekering is in mijn geval iets van 2 of 3 tientjes, maar daar kun jij weinig mee.
En let op... er zit veel rommel tussen. Er zijn wagens met 3 ton op de klok die beter zijn dan sommige exemplaren met minder ervaring.
Re: Kosten bmw e39
Oh... en de positieve kant is natuurlijk dat je een fantastische auto rijdt die bij goed onderhoud weinig waardedaling kent. Ik kan t zeker aanraden! Zeker als je een goede garage hebt die ervaring heeft met de e39.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:33
Re: Kosten bmw e39
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe! Ik zal wel een keer wat linkjes door sturen zodat jullie kunnen kijken of de modellen er goed uit zien.
Ik dacht er zelf ook aan niet eentje van meer dan €7000 te kopen. Als ik bijv. eentje van €5000 aanschaf dan kan ik die andere €2000 voor bijv onderhoud gebruiken. Ik heb zelf ook 2 linkerhanden, het een en ander zou ik wel zelf kunnen maar het echte werk laat ik toch liever bij een garage uitvoeren.
1:9.5 is niet bepaald heel zuinig haha. Ik rijd met mijn huidige Polo 1.4 '97 1:20 op de snelweg, gemiddeld 1:14 ongeveer. Kan dan ook nu met een tank zon 690km rijden (43liter). Ik rijd dan wel volgens de nieuwe rijden methode (snel schakelen), al rijd ik wel steeds 130kmh.. dus misschien dat de eerste tankbeurt qua prijs even schrikken zal zijn bij een e39.
Ik had wel eens gehoord dat de automaat bij de e39 wel eens gespoeld moest worden? Weet alleen niet welke km stand dat advies word gegeven. En waar kun je zoiets laten doen? Kan dat bij iedere garage bijv of moet je onderhoud aan een e39 echt bij de dealer (ook duurder ) uit laten voeren? Ik ben niet van plan elke maand of twee maanden iets te onderhouden aan een auto maar volgens mij zijn de onderhoudsintervallen toch niet zo heel kort?
Ik dacht er zelf ook aan niet eentje van meer dan €7000 te kopen. Als ik bijv. eentje van €5000 aanschaf dan kan ik die andere €2000 voor bijv onderhoud gebruiken. Ik heb zelf ook 2 linkerhanden, het een en ander zou ik wel zelf kunnen maar het echte werk laat ik toch liever bij een garage uitvoeren.
1:9.5 is niet bepaald heel zuinig haha. Ik rijd met mijn huidige Polo 1.4 '97 1:20 op de snelweg, gemiddeld 1:14 ongeveer. Kan dan ook nu met een tank zon 690km rijden (43liter). Ik rijd dan wel volgens de nieuwe rijden methode (snel schakelen), al rijd ik wel steeds 130kmh.. dus misschien dat de eerste tankbeurt qua prijs even schrikken zal zijn bij een e39.
Ik had wel eens gehoord dat de automaat bij de e39 wel eens gespoeld moest worden? Weet alleen niet welke km stand dat advies word gegeven. En waar kun je zoiets laten doen? Kan dat bij iedere garage bijv of moet je onderhoud aan een e39 echt bij de dealer (ook duurder ) uit laten voeren? Ik ben niet van plan elke maand of twee maanden iets te onderhouden aan een auto maar volgens mij zijn de onderhoudsintervallen toch niet zo heel kort?
Re: Kosten bmw e39
Als je, net als ik, Voor het "echte werk" naar de garage moet, dan verwacht ik dat je bij een BMW Specialist gunstiger uit bent dan bij de dealer.
Het onderhoud van een minimaal 15 jaar oude auto zal zich niet beperken tot alleen maar eens in de 20.000 km een olie beurtje, tenzij je erg veel geluk hebt met de auto die je koopt. Vergeet niet dat de elektronica ook ruim 15 jaar oud zal zijn, net als alle rubber en kunststof, schokbrekers, accu, dynamo, radiator, slangen en leidingen etc.
Laat in ieder geval een goede aankoopkeuring doen bij één van de specialisten, zodat de kans groter is dat er niet gelijk al een kat in de zak gekocht is. Verder staan hier op het eerste topic veel standaard kwaaltjes van de e39 waar je ook op zou kunnen letten bij aanschaf.
1:9,5 is realistisch als gemiddeld verbruik. Mogelijk dat een handbak wat gunstiger kan worden gereden. Automaatbak heb ik bij een kilometerstand van 250.000 km laten onderhouden (niet spoelen) door de fabrikant ZF, filiaal Dortmund. Deze zitten inmiddels ook in Delfgauw en dat praat wat makkelijker
.
Het onderhoud van een minimaal 15 jaar oude auto zal zich niet beperken tot alleen maar eens in de 20.000 km een olie beurtje, tenzij je erg veel geluk hebt met de auto die je koopt. Vergeet niet dat de elektronica ook ruim 15 jaar oud zal zijn, net als alle rubber en kunststof, schokbrekers, accu, dynamo, radiator, slangen en leidingen etc.
Laat in ieder geval een goede aankoopkeuring doen bij één van de specialisten, zodat de kans groter is dat er niet gelijk al een kat in de zak gekocht is. Verder staan hier op het eerste topic veel standaard kwaaltjes van de e39 waar je ook op zou kunnen letten bij aanschaf.
1:9,5 is realistisch als gemiddeld verbruik. Mogelijk dat een handbak wat gunstiger kan worden gereden. Automaatbak heb ik bij een kilometerstand van 250.000 km laten onderhouden (niet spoelen) door de fabrikant ZF, filiaal Dortmund. Deze zitten inmiddels ook in Delfgauw en dat praat wat makkelijker

Re: Kosten bmw e39
Waar woon je? Ik kan je verschillende specialisten aanraden die met plezier aan een e39 sleutelen.
Automaatbak merk je vanzelf of er werk aan zit of niet. De meningen zijn nogal verdeeld over preventief onderhoud. De mijne heeft 150dkm gelopen en loopt zijdezacht. Er zijn ook bakken die dan al slecht schakelen of door de toereen gieren...
Direct bij aankoop laten keuren bij een specialist en meteen een werklijst laten maken, dan weet je meteen wat je totaal te verwachten kosten zijn....
Automaatbak merk je vanzelf of er werk aan zit of niet. De meningen zijn nogal verdeeld over preventief onderhoud. De mijne heeft 150dkm gelopen en loopt zijdezacht. Er zijn ook bakken die dan al slecht schakelen of door de toereen gieren...
Direct bij aankoop laten keuren bij een specialist en meteen een werklijst laten maken, dan weet je meteen wat je totaal te verwachten kosten zijn....
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:33
Re: Kosten bmw e39
Ik woon in de regio Den Bosch in Noord Brabant. Wat is dan precies een BMW specialist? Lijkt mij dat dat iemand is met specifieke kennis van BMW's, net zoals bij de dealer (denk ik) maar dan bij een lokale garage? Wat gebeurd er dan precies bij het onderhoud aan de automaat? Hoeft deze dan niet altijd gespoeld te worden?
Zo'n aankoopkeuring is wel iets denk ik, zeker omdat ik wel technisch ben, maar niet wat betreft auto's (ben namelijk een software ontwikkelaar iets totaal anders haha). Al moet ik wel bijna zeker weten dat ik een bepaald model wil kopen anders is het zonde om bij iedere proefrit een aankoopkeuring van €250 euro te gaan betalen.
Zo'n aankoopkeuring is wel iets denk ik, zeker omdat ik wel technisch ben, maar niet wat betreft auto's (ben namelijk een software ontwikkelaar iets totaal anders haha). Al moet ik wel bijna zeker weten dat ik een bepaald model wil kopen anders is het zonde om bij iedere proefrit een aankoopkeuring van €250 euro te gaan betalen.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:33
Re: Kosten bmw e39
Ik heb hier trouwens wat linkjes van bepaalde exemplaren die op dit moment nog te koop staan, niet dat ik deze ga kopen, maar meer om te kijken of ik volgens jullie goed kan filteren tussen modellen die wel een proefrit waard zijn en welke dit niet waard zijn.
Ik zie bijvoorbeeld het volgende model: http://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/52 ... tails.html -> lijkt me wel een proefrit waard. km stand niet superhoog, alleen wordt er gesproken van een totaal opties pakketprijs.. tja lichtmetalen velgen en xenon verlichting hoef ik ook niet persé, liever die paar duizend euro aan onderhoud besteden dan aan andere velgen of xenon.. dode pixels op radio display?
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... -climate-/ -> lijkt me een proefrit niet zo waard. Onder andere vanwege de hogere km stand vergeleken met de vorige, maar ook gebrek aan informatie op het eerste gezicht. Ik zie vooral foto's van de buitenkant en een paar van de binnenkant. Geen foto's van boekjes e.d. Prijs is ook wel laag dus misschien een kat in de zak?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36045851 -> Lijkt mij wel een proefrit waard. Prijs is hoger dan de vorige. Ziet er netjes uit (maar problemen kunnen verborgen zijn voor het blote oog op het eerste gezicht). Lagere km stand, alleen geen boekjes op de foto.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36471797 -> Toch even dat ik dit "uitzonderlijke" exemplaar tegen kwam. Deze heeft volgens mij wel een erg lage km stand. Is wel veel meer waard dan de rest, maar zou deze per definitie ook 'beter' zijn dan die van €5000? Kan alleen geen 525i rijden
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36076080 -> Lijkt mij ook een proefrit waard. Lagere km stand, meer foto's dan de rest, ook van onder de kap, en foto's dat er boekjes zijn, dus meer informatie wat mij zou overhalen tot een proefrit.
Als ik van alle auto's van dit lijstje een proefrit zou willen maken en een aankoopkeuring van €250 zou moeten betalen dan wordt dat een beetje te veel.. wellicht had ik die €250x3 aan onderhoud kunnen besteden?
Ik zie bijvoorbeeld het volgende model: http://www.autowereld.nl/bmw/5-serie/52 ... tails.html -> lijkt me wel een proefrit waard. km stand niet superhoog, alleen wordt er gesproken van een totaal opties pakketprijs.. tja lichtmetalen velgen en xenon verlichting hoef ik ook niet persé, liever die paar duizend euro aan onderhoud besteden dan aan andere velgen of xenon.. dode pixels op radio display?
http://www.autotrader.nl/auto/bmw-5-ser ... -climate-/ -> lijkt me een proefrit niet zo waard. Onder andere vanwege de hogere km stand vergeleken met de vorige, maar ook gebrek aan informatie op het eerste gezicht. Ik zie vooral foto's van de buitenkant en een paar van de binnenkant. Geen foto's van boekjes e.d. Prijs is ook wel laag dus misschien een kat in de zak?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36045851 -> Lijkt mij wel een proefrit waard. Prijs is hoger dan de vorige. Ziet er netjes uit (maar problemen kunnen verborgen zijn voor het blote oog op het eerste gezicht). Lagere km stand, alleen geen boekjes op de foto.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36471797 -> Toch even dat ik dit "uitzonderlijke" exemplaar tegen kwam. Deze heeft volgens mij wel een erg lage km stand. Is wel veel meer waard dan de rest, maar zou deze per definitie ook 'beter' zijn dan die van €5000? Kan alleen geen 525i rijden

https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/36076080 -> Lijkt mij ook een proefrit waard. Lagere km stand, meer foto's dan de rest, ook van onder de kap, en foto's dat er boekjes zijn, dus meer informatie wat mij zou overhalen tot een proefrit.
Als ik van alle auto's van dit lijstje een proefrit zou willen maken en een aankoopkeuring van €250 zou moeten betalen dan wordt dat een beetje te veel.. wellicht had ik die €250x3 aan onderhoud kunnen besteden?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2017, 15:33
Re: Kosten bmw e39
Natuurlijk dit model nog vergeten:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/35937953 -> lijkt me ook een proefrit waard. Ook boekjes met stempels erin op de foto. Maar is het nou zo dat er dus ongeveer elke 5000km onderhoud aan die auto werd gedaan? Omdat er best snel opeenvolgend stempels van elkaar staan en steeds weinig km er tussen?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/35937953 -> lijkt me ook een proefrit waard. Ook boekjes met stempels erin op de foto. Maar is het nou zo dat er dus ongeveer elke 5000km onderhoud aan die auto werd gedaan? Omdat er best snel opeenvolgend stempels van elkaar staan en steeds weinig km er tussen?
Re: Kosten bmw e39
Hoe kom je aan 250 euro voor een aankoopkeuring? Bij een goede specialist met kennis van dit model kunnen ze echt wel voor minder een keuring doen.
Zo'n specialist is een stuk goedkoper dan de dealer en heeft wel de kennis en ervaring van een e39. Ik had een bekende specialist gevonden in de regio maar die heeft echt slecht werk geleverd. Auto budding in Kootwijkerbroek is een aanrader. Iets minder dan een uur rijden. En auto Laarman in Den Ham. Daar is mijn z4 al jaren in onderhoud.
En let zelf op de bekende problemen. Veel kun je zelf al zien. Pixeluitval kost je goed en wel 100 euro, maar roest aan de onderkant vd portieren of op het uiteinde aan de onderkant vd motorkap is eem stuk duurder.
Pm me anders, ik zit ook in regio Den Bosch. Je kan best een keer meerijden om aan te voelen hoe een goede e39 hoort te rijden....
Zo'n specialist is een stuk goedkoper dan de dealer en heeft wel de kennis en ervaring van een e39. Ik had een bekende specialist gevonden in de regio maar die heeft echt slecht werk geleverd. Auto budding in Kootwijkerbroek is een aanrader. Iets minder dan een uur rijden. En auto Laarman in Den Ham. Daar is mijn z4 al jaren in onderhoud.
En let zelf op de bekende problemen. Veel kun je zelf al zien. Pixeluitval kost je goed en wel 100 euro, maar roest aan de onderkant vd portieren of op het uiteinde aan de onderkant vd motorkap is eem stuk duurder.
Pm me anders, ik zit ook in regio Den Bosch. Je kan best een keer meerijden om aan te voelen hoe een goede e39 hoort te rijden....
Re: Kosten bmw e39
Zit inderdaad een boekje bij. Vanaf maart 1996 tot eind 2003 zo'n 65000 km gereden. Dat is zo'n 8600 km per jaar. vanaf eind 2003 tot nu toe zo'n 40000 km er bij gereden. Dat is zo'n 3000 km per jaar.unknown123 schreef:Natuurlijk dit model nog vergeten:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/35937953 -> lijkt me ook een proefrit waard. Ook boekjes met stempels erin op de foto. Maar is het nou zo dat er dus ongeveer elke 5000km onderhoud aan die auto werd gedaan? Omdat er best snel opeenvolgend stempels van elkaar staan en steeds weinig km er tussen?
Moet vast van een gepensioneerde huisarts zijn geweest. Let wel, in de 21 jaar dat de auto bestaat is er gemiddeld nog geen 14 km per dag mee gereden. Huisarts zonder patiëntenbezoek denk ik dan.
Je mag deze niet rijden zeg je, maar de 525i die je laat zien is wel erg mooi. Laat ook het boekje netjes afgestempeld zien, echter de stempels bij het onderhoud in 2004 en 2006 zijn gezet met een 2008 stempel

Ook met deze wagen is gemiddeld per dag nog geen 16 km mee gereden

Je kan ook proberen contact te zoeken met de garage die gestempeld heeft. Zij kunnen, als ze willen/mogen, bevestigen wat je ziet. Als de auto echter jaren geleden naar Nederland is gehaald, dan is er natuurlijk geen zicht op wat er hier mee is gedaan.
Als je er voor gaat zou ik je wel aanraden om te kijken of je een exemplaar met lederen zetels kan scoren. Zit zo veel fijner dan stof. Je kan uiteraard ook achteraf via marktplaats of ebay een setje leer kopen en zelf over zetten.