Nu de motor loopt ben ik begonnen met de aandrijflijn.
Hieronder zijn de verschillen in de aandrijfassen te zien, doordat de motor en dif groter zijn is de aandrijfas van de 6 cilinder net wat korter.
Het dif van de 4 cilinder er onderuit.
En daar zijn ze naast elkaar.
Ook zijn de verschillen tussen de flenzen van de homokineten goed te zien. Zo zitten de homokineten van de 4 cilinder met M8 bouten vast terwijl de 6 cilinder M10 bouten gebruikt
Het was nogal een gevecht om de aandrijfassen te demonteren. Van de 4 cilinder gingen met enige tegenzin.
Maar die van de 6 cilinder kwamen echt voor geen mogelijkheid los....
Toen maar even echt gereedschap geleend. Deze werkt hydraulisch en zonder al teveel moeite gaf de as zich met een flinke klap toch gewonnen
Voor montage maar even goed opgepoetst en in het vet gezet, want daar heb ik natuurlijk geen zin in de volgende keer.
Bij het aansluiten van het schakelmechanisme kwam ik erachter dat de versnellingspook helemaal naar achteren stond, deze moest dus ook over gezet worden. Het duurde alleen wel even voordat ik erachter was hoe het achterste gedeelte vast zat. Dus hieronder maar even een foto reportage
Uiteindelijk (zoals zoveel andere dingen) als je het eenmaal weet is het simpel...
En ook weer hier de verschillen goed te zien
Ik ben er trouwens achter gekomen, dat na het vervangen van de EWS module de centrale vergrendeling niet meer werkt, dat is een beetje een tegenvaller . Ik ben bang dat ik toch het binnenwerk van de oude sleutel in mijn sleutel moet zetten. Ik heb de zogenaamde diamantsleutel en de donor is van het oude type, is dit een eenvoudig over te zetten?
Heeft dit hieronder nog waarde om over te zetten naar de touring, bij mij zit dit er achterin niet in. En wil in de toekomst wel wat uitbreiden met de audio, en wil zoveel mogelijk achterin bouwen.
Om een beetje ruimte te maken in de schuur zal ik binnenkort de donor auto leeghalen van alles wat bruikbaar is, iemand hier nog tips wat te bewaren van de donor?