330d 204pk spruit kapot waar kopen?
- martinus83
Re: 330d 204pk spruit kapot waar kopen?
Zeker niet, 100%. Heb ergens foto's waar je ziet dat de scheurtjes precies naast de originele lassen zitten.
-
Robbrand89
- Contacteer:
Een goede lasser zou zoiets idd moeten kunnen maken. Problemen met scheuren naast de lassen heeft er vaak mee te maken dat de las niet netjes glad is waardoor een spanningsconcentratie ontstaat naast de las. Vaak zijn dit scheuren die door vermoeiing na lange tijd ontstaan.
Krom trekken ligt er helemaal aan waar de las zit.
De vraag bij dit spruitstuk was misschien wel hoe was de staat van de rest geweest. Probleem bij AliExpress spruitstukken is dat je niet zeker bent van de kwaliteit, zeker een gelaste. Een slechte doorlassing kan ook in nog time scheuren geven. Zeker als er ook nog een turbo aan hangt. Maar als je een fatsoenlijke gegoten spruitstuk hebt dan is het misschien zelfs wel sterker dan t origineel. Maar wel zwaarder;)
Krom trekken ligt er helemaal aan waar de las zit.
De vraag bij dit spruitstuk was misschien wel hoe was de staat van de rest geweest. Probleem bij AliExpress spruitstukken is dat je niet zeker bent van de kwaliteit, zeker een gelaste. Een slechte doorlassing kan ook in nog time scheuren geven. Zeker als er ook nog een turbo aan hangt. Maar als je een fatsoenlijke gegoten spruitstuk hebt dan is het misschien zelfs wel sterker dan t origineel. Maar wel zwaarder;)
- martinus83
Gescheurde spruitstukken wil ik geen kwaal noemen maar het is wel typisch voor de 6 in lijn.
Uiteraard kun je het maken, je bent gewoon afhankelijk van je las, logisch.
Mijn spruitstuk was bij meerdere flenzen gescheurd, zal eens een foto op snorren vant weekend. Stonk in ieder geval goed in de auto bij een stoplicht.
Voor 100 euro een gegoten spruitstuk alle e60 of je huidige lassen is puur een keuze. Doe je het zelf, kun je je auto prima laten staan gedemonteerd enal, mijn auto stond bij de garage op de brug, dan is het ook weer een ander verhaal.
Uiteraard kun je het maken, je bent gewoon afhankelijk van je las, logisch.
Mijn spruitstuk was bij meerdere flenzen gescheurd, zal eens een foto op snorren vant weekend. Stonk in ieder geval goed in de auto bij een stoplicht.
Voor 100 euro een gegoten spruitstuk alle e60 of je huidige lassen is puur een keuze. Doe je het zelf, kun je je auto prima laten staan gedemonteerd enal, mijn auto stond bij de garage op de brug, dan is het ook weer een ander verhaal.
Ik ga denk ik die van joi bestellen Martin. 100 is geen geld in verhouding met de 300 die ik dacht kwijt tr zijn.
- martinus83
Ben benieuwd, laat maar weten hoe de montage etc ging. Ga je hem zelf monteren? gr