Brand na lassen linker voorscherm

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mathijs e36

Brand na lassen linker voorscherm

Bericht door Mathijs e36 » 15 jul 2017, 22:46

Beste BMW rijders,

Dit is mijn eerste post op het forum.

Kleine introductie: Ik ben samen met een maat van mij bezig om een e36 320 coupe op te knappen/upgraden om onder andere trackdays te gaan rijden en hier ervaring in op te doen. Deze auto hebben we een half jaar geleden gekocht en toen rijklaar gemaakt. :)

Inmiddels begonnen met het opknappen. Onder andere nieuwe voorste draagarmen, remmerij, nieuwe banden, oliën etc. Ook kwamen we erachter dat deze (zoals vrijwel alle andere e36) roest heeft achter de voorschermen. Dus dit moest natuurlijk gelast worden. Naar een kennis/monteur gebracht om onder andere dit aan te pakken.

Eenmaal begonnen met het lassen bij de passagierskant ging het allemaal goed. Maar bij de bestuurderskant begon er rook uit het interieur te komen. Toen hij dit door had stond helaas het halve interieur onder dikke rook.
Links van de pedalen onder de voetsteun is de brand ontstaan. Waarschijnlijk door een soort papiermaché wat daar ooit in is gemaakt om iets provisorisch op te lappen. Wat hoort hier normaal in te zitten? of is dat papiermaché lijkend spul normaal? :s

Helaas is de kabelboom die daar loopt ook grotendeels vernaggelt(zie foto). De auto is geblust met een poederblusser maar wel alleen op de brand gericht. Dit maakt ons zorgen voor als we de auto nog willen oplappen.
Wat is jullie mening hierover en wat zouden jullie doen?
Thanks!

Afbeelding
Afbeelding

witje

Re: Brand na lassen linker voorscherm

Bericht door witje » 16 jul 2017, 08:09

Dat is een hoop werk, zonde zeg!

Ik denk dat een andere E36 halen en allles overzetten
de slimste weg is...

Yor

Bericht door Yor » 16 jul 2017, 08:27

Welkom. Zuur van de schade. Wat witje zegt; een andere carroserie halen of een nieuw schutbord er in lassen en de kabelboom over zetten. Zo ver ik weet is er geen papier mache gebruikt in de bmw....

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 17 jul 2017, 12:26

Oei, dat is zuur. Onder het tapijt zit wel vanalles (bituum, maar een plastic goot waar de kabels doorheen lopen en ander geluidsdodend materiaal wat best brandbaar is).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”