Automaat failure
Automaat failure
Hoi, ik heb al een paar jaar een e39 automaat uit 2001 met 260000 km en de laatste tijd gaat mijn automaat in de noodloop. Dat is meestal als deze in zijn 5e versnelling gaat. Heeft iemand een idee waarom dit gebeurt of is de automaat stuk? Bedankt alvast. Gr Felix
-
Re: Automaat failure
hallo hier met martin. controleer je oliepeil eens van de automaat.laag oliepeil geeft storing. succes martin
Even uitlezen zou een fout naar boven kunnen laten drijven, zou zomaar een snelheidssensor kunnen zijn (bij de wielen of in de bak).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
De olie koeler is een keer lek geweest en wel helemaal bijgevuld toen. 1,5 jaar geleden.martindebelitos schreef:hallo hier met martin. controleer je oliepeil eens van de automaat.laag oliepeil geeft storing. succes martin
Ik heb hem uit laten lezen en er kwam boven dat hij schakel problemen heeft alleen niet wat.Dutchie schreef:Even uitlezen zou een fout naar boven kunnen laten drijven, zou zomaar een snelheidssensor kunnen zijn (bij de wielen of in de bak).
Ooit al 's olie laten vervangen?
En dan ook de koppel omvormer(als je toch bezig bent!)
kan zo maar zijn dat weer jaren als een zonnetje loopt.
Suc6
Suc6
Waarmee is deze uitgelezen? BMW software zal een specifiekere code boven water kunnen brengen.Femax schreef:Ik heb hem uit laten lezen en er kwam boven dat hij schakel problemen heeft alleen niet wat.Dutchie schreef:Even uitlezen zou een fout naar boven kunnen laten drijven, zou zomaar een snelheidssensor kunnen zijn (bij de wielen of in de bak).
320i E46 Sedan | Stanced Daily
Olie wel maar koppelomvormer niet, misschien een rare vraag maar ik kan een automaat van een 523 in een 520. Die kan ik namelijk kopen.pikkebaas schreef:Ooit al 's olie laten vervangen?
Suc6
Bij Heuvelink transmissie te standaardbuiten maar ik weet niet of dat bmw software was, probeer nog eens bij iemand anders thanx.Dutchie schreef:Waarmee is deze uitgelezen? BMW software zal een specifiekere code boven water kunnen brengen.Femax schreef:Ik heb hem uit laten lezen en er kwam boven dat hij schakel problemen heeft alleen niet wat.Dutchie schreef:Even uitlezen zou een fout naar boven kunnen laten drijven, zou zomaar een snelheidssensor kunnen zijn (bij de wielen of in de bak).
Dit kun je hier eens bekijken;Femax schreef:Olie wel maar koppelomvormer niet, misschien een rare vraag maar ik kan een automaat van een 523 in een 520. Die kan ik namelijk kopen.pikkebaas schreef:Ooit al 's olie laten vervangen?
Suc6
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0829
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=24_0829
het lijkt er op dat het zou kunnen.
Toch zou ik een expert of goede garagist er naar laten kijken en/of uitlezen.
bijv; Garage van der Linden, Trompstraat 304 Den Haag
http://www.garagejvanderlinden.nl/