Inbouw Angel Eyes ''Chromium'' van Umnitza.

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
jomeo

Re: Inbouw Angel Eyes ''Chromium'' van Umnitza.

Bericht door jomeo » 28 sep 2008, 22:45

Maar wat ik wil weten is heb je een xenon-schakelaar moeten zetten of een gebruikte.Want mijn dealer zegt dat alleen een nieuwe schakelaar de oplossing is.
En zou de gat van de stadlichten niet dicht-kitten,zonde.Je moet gewoon twee nieuwe stadsverlichting-fitting bij de dealer halen.Wat zal het kosten.Dan blijft alles ook origineel en op de bestaande doe je gewoon de lamp met krip-kous.Heb ik ook gedaan en ziet er netjes uit.
Als iemand de motor-kap open maakt, zie geen gerommel.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

bukko

Bericht door bukko » 29 sep 2008, 20:02

Bij mij hebben ze ook een nieuwe schakelaar erin gezet,dus ik denk dat dat 't beste is :?

Heb vandaag losse fittingen voor de stadslichten bij de dealer besteld,is inderdaad een nette oplossing.(bedankt voor de tip :) )

Nu alleen nog even een krimpkous halen om over de lampjes te trekken.

Smelt de krimpkous niet van de hitte van de lampjes :?

jomeo

Bericht door jomeo » 29 sep 2008, 22:00

Nee hoor,bij zitten ze al bijna geloof ik 6 maanden erin. :P
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

tommy_hf

Bericht door tommy_hf » 01 okt 2008, 23:07

Ziet er goed uit.
mbt xenon, als je alleen de koplampen gebruikt zul je OF zekering 32 eruit moeten trekken of condensatoren van 75microfarad moeten gebruiken. Dan heb je geen foutmelding en heb je ook geen nieuwe schakelaar nodig.

bukko

Bericht door bukko » 02 okt 2008, 18:53

tommy_hf schreef:Ziet er goed uit.
mbt xenon, als je alleen de koplampen gebruikt zul je OF zekering 32 eruit moeten trekken of condensatoren van 75microfarad moeten gebruiken. Dan heb je geen foutmelding en heb je ook geen nieuwe schakelaar nodig.
Ok bedankt voor de tip Tommy. ;D

Zoals je ziet werkt 't perfect dat aansluiten op je stadslicht,de bijgeleverde kabel heb je dus niet meer nodig.

Als je het op je binnenverlichting aan wilt sluiten dan wel natuurlijk. 8P

Maar dit vind ik een prima oplossing :duimen:

///M 330Ci

Bericht door ///M 330Ci » 05 okt 2008, 21:12

bukko schreef:Hierbij wat foto's van de inbouw van de ''chromium'' angel eyes in m'n bimmer.

En een beschrijving van de aansluiting zonder bijgeleverde stekkerboom van umnitza!(met dank aan Thomas( ///M330Ci)voor de tips)
Graag gedaan!
bukko schreef:-De stadslichten heb ik eruit gehaald en bevestigd aan de U balk met een trekbandje.(lampjes erin laten zitten zodat je geen storing op je BC krijgt.)
huh, waarom?
Want ook al haal je de lampjes er nu uit (dus de lampjes uit de fitting) je krijgt als het goed is geen foutmelding op de check control.
Er loopt namelijk ook zonder de stadslichtjes een stroompje door de originele bekabeling, doordat de starterkastjes daar op angesloten zitten.

Je kan de originele lampjes uit de fittingen halen.
De fittingen kan je weer terug steken in de lichtunits zodat ze netjes afgedicht zijn.

Dit was voor mij juist de reden om geen umnitza kabelboom te gebruiken, zodat je niet dat geklooi met de stadslichten hebt en geen foutmeldingen.

Als het ooit weer eens droog wordt in NL zal ik wel wat foto's maken van hoe ik het heb aangesloten.
Afbeelding
Freude am Fahren

bukko

Bericht door bukko » 06 okt 2008, 07:42

///M 330Ci schreef:
bukko schreef:Hierbij wat foto's van de inbouw van de ''chromium'' angel eyes in m'n bimmer.

En een beschrijving van de aansluiting zonder bijgeleverde stekkerboom van umnitza!(met dank aan Thomas( ///M330Ci)voor de tips)
Graag gedaan!
bukko schreef:-De stadslichten heb ik eruit gehaald en bevestigd aan de U balk met een trekbandje.(lampjes erin laten zitten zodat je geen storing op je BC krijgt.)
huh, waarom?
Want ook al haal je de lampjes er nu uit (dus de lampjes uit de fitting) je krijgt als het goed is geen foutmelding op de check control.
Er loopt namelijk ook zonder de stadslichtjes een stroompje door de originele bekabeling, doordat de starterkastjes daar op angesloten zitten.

Je kan de originele lampjes uit de fittingen halen.
De fittingen kan je weer terug steken in de lichtunits zodat ze netjes afgedicht zijn.

Dit was voor mij juist de reden om geen umnitza kabelboom te gebruiken, zodat je niet dat geklooi met de stadslichten hebt en geen foutmeldingen.

Als het ooit weer eens droog wordt in NL zal ik wel wat foto's maken van hoe ik het heb aangesloten.
Ok ik ga 't proberen om de stadslichtjes eruit te halen,en dan zie ik vanzelf wel of hij storing geeft of niet :?

In ieder geval bedankt voor de tip :duimen:

bukko

Bericht door bukko » 12 okt 2008, 16:56

De lampjes van de stadslichten kun je er gewoon uitlaten,en alles weer op z'n plaats terug doen.

Geeft ook bij mij geen storing op de BC,en 't is nog netter afgewerkt :duim:
Spoiler: Laat zien
en waterdicht!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”