E46 Cabriodak werkt niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
geertech

E46 Cabriodak werkt niet

Bericht door geertech » 14 jun 2017, 23:23

Beste allemaal,
Mijn cabriodak heeft klem gezeten door een tafeltje op de achterbank (Ik weet het; hoe achterlijk kun je zijn :-( ).
Het scharnier van de kap kwam bovenop de tafelpoot, heeft die finaal doormidden gebroken, en stopte toen met sluiten.
Ik heb de kap toen met de hand verder gesloten en vergrendeld, maar hij doet nu niets meer.
Als ik hem probeer te openen hoor ik drie sensoren klikken, maar er gebeurd verder niets.
Het lampje in de console brand rood (knippert niet), en ik hoor de pomp/kapmotor niet.
Krijg de kap ook niet met de hand open. Als ik het met de sleutel in de deur probeer (omdraaien en vasthouden) gaan wel de ramen gedeeltelijk open zoals het hoort, maar verder niets.

Ik ben bij een lokale garage geweest, die heeft een paar dagen gezocht, computer gereset, maar komt tot nu toe ook niet verder.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe op te lossen?

Baal uiteraard vreselijk van de stommiteit vooral met dit mooie weer...

Dank!
Remco
323 Ci-2000

Gérald320icabrio

Re: E46 Cabriodak werkt niet

Bericht door Gérald320icabrio » 27 jun 2017, 19:03

Misschien dat 1 van de motoren van de kap in de noodstand staan. Dat kan verklaren waarom de kap niet open gaat. Bij de e46 zelf nog nooit gehad gelukkig, maar met 2 e36 cabrio's wel. Misschien is dit even het checken waard?
PAIN is TEMPORARY. QUITTING LASTS FOREVER.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”