Spiegel komt niet in juiste stand terug

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Ronald-adam

Spiegel komt niet in juiste stand terug

Bericht door Ronald-adam » 05 jan 2017, 19:49

Hallo, sinds enkele dagen komt mijn rechter buitenspiegel niet in juiste stand terug. Bij het achteruitrijden kan je als je wilt deze spiegel automatisch naar beneden laten draaien om goed oog te houden op stoepranden, plaatjes ed. Deze functie gebruikt ik in Amsterdam eigenlijk altijd. Nu merk ik dan de spiegel niet meer in de oude stand terug komt. Handmatig, via het bediening knopje kan je hem dan wel nog hoger krijgen. Klein probleem, net zo 1 waar ik me wel aan stoor. Spiegel openhalen en onderdelen smeren? Nieuwe spiegel? Electronisch? Wie weet waar te zoeken?

Dank
Ronald

bruce67

Re: Spiegel komt niet in juiste stand terug

Bericht door bruce67 » 18 mei 2017, 04:36

Hoi Ronald,

Is het inmiddels opgelost, zo ja, wat heb je er aan gedaan.
Heb sinds kort hetzelfde probleem.

Groetjes,

Bruce

wiren

Bericht door wiren » 18 mei 2017, 21:30

To position the mirror:
1. Push the mirror selector switch to the passenger side.
2. Put the car in reverse. (The mirror should tilt down)
3. Adjust the mirror position to what ever makes you happy.
4. Put the car back into N or 1. (The mirror should tilt back up.

http://www.e38.org/B090398_Att2_CKMSet.PDF

Bron: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... 342?page=1

Ronald-adam

Bericht door Ronald-adam » 18 mei 2017, 22:02

Nee helaas storing nog niet opgelost. Ik had eerst mijn eigen BMW monteur gevraagd, hij rade mij aan om eerst even bij de BMW dealer langste gaan omdat zij betere meetapparatuur hebben, Ik heb heb daar met een monteur even gekeken en deze verteld dat hij en deze streng nog nooit gezien had en dat er geen mogelijkheid was om via computer of meten te achterhalen wat er aan de hand is. De ouderwetste trial and error methode moet uitsluiters gaan geven. Motortje van de linker spiegel in de rechter plaatsen, kijken of het dan weg is. Anders verder zoeken. Bij mijn aankomenden grote beurt wil ik mijn monteur laten kijken of hij het kan vinden. Ondertussen gebruik ik de achterij stand zo weinig mogelijk, hierdoor komt het probleem minimaal voor. Ik moet af en toe kleine bijstellingen maken maar op dit moment kan ik er mee leven.

Aankomende grote beurt zal einde zomer of begin najaar zijn en dan hopen we dit op te lossen

dank voor het navragen!!!!

BrainsE30

Bericht door BrainsE30 » 19 mei 2017, 11:34

Ik heb hetzelfde probleem met mijn e61, zeer irritant. Ook de rechterspiegel....

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”