Idrive blijft hangen

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
TCDD

Idrive blijft hangen

Bericht door TCDD » 12 mei 2017, 21:02

Ik heb regelmatig dat Idrive blijft hangen. Scherm reageert effe niet meer, geluid gaat uit. Soms komt het weer een seconde terug, soms blijft het een half uur stil en dan ineens weer terug. Wat kan dat zijn?

tom_il

Re: Idrive blijft hangen

Bericht door tom_il » 12 mei 2017, 21:42

Fan stuk waardoor hij te warm word.
525d E61 2007 pre-LCI

Ralph

Bericht door Ralph » 15 mei 2017, 12:08

Voel eens tijdens een ritje hoe heet de cd of dvd is. Dus eject... cd eruit. Als het best warm is dan kan het klappen dat je fan het niet doet.

Als je de Blutooth hebt en de bluetooth module is stuk. Dan stoort hij ook meteen de idrive systeem (Navi/Radio) omdat ze allemaal op de MOST optische kabelring zitten.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

TCDD

Bericht door TCDD » 15 mei 2017, 13:37

De garage heeft net de ventilatormotor vervangen dus kan best zijn dat er een kabeltje los zit. Zal het eens testen. Hij heeft idd bluetooth

BMW530/1976

Bericht door BMW530/1976 » 15 mei 2017, 14:11

En werkt de Bluetooth?
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)

TCDD

Bericht door TCDD » 31 mei 2017, 12:27

Nou de afgelopen dagen doet hij het weer gewoon goed. Ook met de hitte van afgelopen dagen dus dan lijkt me ventilatie het niet te zijn.

Ik heb onlangs wel de IBS sensor afgekoppeld omdat ik steeds melding kreeg dat er verhoogde accu ontlading is en sindsdien doet alles normaal

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 03 jun 2017, 08:40

@TCDD: ben jij recent nog bij de dealer geweest waar ze mogelijk de auto hebben aangesloten op een computer?
Ik heb sinds kort ook steeds de melding verhoogde accuontlading, uit het niets. De auto is pas geleden bij de dealer geweest voor een terugroep en hij heeft aan een testkast gehangen toen. Een monteur vertelde me dat wanneer hij er aan hangt en er kleine uitdames zijn, die meteen worden uitgevoerd... Vraag me af of dat iets met de accu ontlading van doen kan hebben.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

TCDD

Bericht door TCDD » 06 jun 2017, 10:11

thijsvanzwam schreef:@TCDD: ben jij recent nog bij de dealer geweest waar ze mogelijk de auto hebben aangesloten op een computer?
Ik heb sinds kort ook steeds de melding verhoogde accuontlading, uit het niets. De auto is pas geleden bij de dealer geweest voor een terugroep en hij heeft aan een testkast gehangen toen. Een monteur vertelde me dat wanneer hij er aan hangt en er kleine uitdames zijn, die meteen worden uitgevoerd... Vraag me af of dat iets met de accu ontlading van doen kan hebben.
Ja hij is wel bij de garage geweest omdat er een zekering stuk was zeg maar, dus hij heeft flink lopen zoeken in de auto. Onlangs zijn de remleidingen vervangen maar weet niet of hij int systeem is geweest,

Ik heb de IBS sensor nu afgekoppeld en geen gezeik meer gehad maar weet niet of dat met elkaar te maken heeft.

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 12 jun 2017, 19:37

Allereerst: uitdames = updates (damn you; autocorrect)

bij mij was het toch de accu... nieuwe er in en geen meldingen meer.
IBS is nog gewoon aangesloten en de accu heb ik een varta f21 voor geplaatst (is overigens van binnen precies het zelfde als de BMW variant waar ook Varta op staat)

@TCDD: jij al wat wijzer geworden?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

TCDD

Bericht door TCDD » 13 jun 2017, 09:27

thijsvanzwam schreef:Allereerst: uitdames = updates (damn you; autocorrect)

IBS is nog gewoon aangesloten en de accu heb ik een varta f21 voor geplaatst (is overigens van binnen precies het zelfde als de BMW variant waar ook Varta op staat)

In zoverre dat het probleem zich nog steeds niet weer heeft voorgedaan, net als de melding over verhoogd accuontlading. Sinds ik de IBS sensor heb afgekoppeld denk ik

tom_il

Bericht door tom_il » 13 jun 2017, 09:55

TCDD schreef:

In zoverre dat het probleem zich nog steeds niet weer heeft voorgedaan, net als de melding over verhoogd accuontlading. Sinds ik de IBS sensor heb afgekoppeld denk ik
Tenzij de IBS zelf de veroorzaker is van de verhoogde accuontlading heb je niks opgelost. Alleen de monitoring van de batterij weggenomen.

Heeft zeker niks te maken met het hangen van de iDrive.
525d E61 2007 pre-LCI

TCDD

Bericht door TCDD » 13 jun 2017, 11:47

tom_il schreef:
TCDD schreef:

Tenzij de IBS zelf de veroorzaker is van de verhoogde accuontlading heb je niks opgelost. Alleen de monitoring van de batterij weggenomen.

Heeft zeker niks te maken met het hangen van de iDrive.
Dan weet ik ook niet waarom hij het nu wel gewoon goed doet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”