Roest bewerken

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
LtCoolerooney

Roest bewerken

Bericht door LtCoolerooney » 07 mei 2017, 16:11

Heyo,

Mijn coupé heeft her en der toch wel degelijk wat roest zitten. Op het eerste oog niet storend, maar als je van dichterbij kijkt is het toch erger dan ik voor lief zou nemen. Nu weet ik dat er meerdere mogelijkheden zijn om dit op te lossen, maar ik ben een beetje benieuwd naar hoe jullie dit doen en of jullie misschien een goede tutorial hebben.

Ook heb ik gehoord over zogenaamde roestomvormerz/rustbusters, hoe je t ook wilt noemen. Welke hebben jullie goede ervaringen mee (zowel resultaat, prijs en gebruiksgemak voor iemand die hier onbekend mee is). Ben binnenkort jarig en normaal heel moeilijk met een wensenlijstje maken aangezien de meeste dingen die ik wil duur zijn en ik de betaalbare zelf al koop. Vond het nu wel een goed idee om iets waar ik eigenlijk geen geld aan uit WIL geven, om dit dan als kado te vragen. Maar dan moet het dus alsnog wel betaalbaar zijn :D
Laatst gewijzigd door Dutchie op 10 mei 2017, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst van DIY naar Techniek, aangezien het geen DIY is.

BMWf20 2.0d

Re: Roest bewerken

Bericht door BMWf20 2.0d » 07 mei 2017, 17:54

Het beste tegen roest is alles eraf halen, en goed afsluiten met een 2 componenten-primer, zoals Sigmacover:

Afbeelding

Wordt veel in de maritieme business gebruikt, heb het zelf voor mijn wielkastranden en bodem gebruikt.
Is een zootje gif, maar geeft wel goede bescherming.

Aangezien je niet wilt restaureren (je gaat hem later laten spuiten toch?) maar bijwerken zou ik een roestomvormer gebruiken, zoals Fertan:

Afbeelding

Dit is betaalbaar, werkt snel en gemakkelijk, en je hoeft niet alle roest te verwijderen.
Losse roest er af, Fertan er op, etv bij plamuren, in de primer zetten en afspuiten, voor een ratlook laat je de laatste 3 achterwege.... :h:

Yor

Bericht door Yor » 07 mei 2017, 18:26

Ik heb Brunox gebruikt tot op heden is dat een goed product.

LtCoolerooney

Bericht door LtCoolerooney » 07 mei 2017, 21:12

BMWf20 2.0d schreef: Aangezien je niet wilt restaureren (je gaat hem later laten spuiten toch?) maar bijwerken zou ik een roestomvormer gebruiken, zoals Fertan:

Afbeelding

Dit is betaalbaar, werkt snel en gemakkelijk, en je hoeft niet alle roest te verwijderen.
Losse roest er af, Fertan er op, etv bij plamuren, in de primer zetten en afspuiten, voor een ratlook laat je de laatste 3 achterwege.... :h:
Ga hem later niet laten spuiten, maar wrappen. Deze oplossing is momenteel alleen om te voorkomen dat het erger wordt en er echt veel werk aan nodig is. Voor het wrappen wil ik de hele bodykit aanpakken dmv bijv overfenders te verwerken in de hele kit maar echt op een manier dat het niet lijkt alsof deze er gewoon op genageld zit

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”