Bericht
door AdE39 » 30 apr 2017, 13:38
Goede middag beste Daan,
Ja, dat kunt u wel doen, terug gaan naar de garage.
Maar of u er wijzer van zal worden, ik hoop het.
Vaak geven de handelaren niet thuis, en ik hoop echter dat deze handelaar/garage wel het fatsoen heeft om u te helpen.
Zoals ik kan beoordelen, lijkt het, dat de eerste versnelling enkel dit geluid veroorzaakt.
En dat de volgende versnellingen geen problemen geven bij de automatische transmissie.
Dus is het erg goed mogelijk, dat de eerste versnellings groep versleten/defect is.
Indien dit zo is, dan kunt u 2 dingen doen:
Of een vervangende bak met de juiste code monteren, of de bak reviseren.
Maar dit alles zou ik proberen te laten verhelpen door de verkopende partij, waar u de BMW heeft gekocht.
Ik zou in elk gaval wel rustig blijven bij de onderhandeling.
Zo bereikt u wel het meeste.
Had u garantie op deze BMW, en het gaat er nu ook om, hoe lang heeft u deze BMW in uw bezit.
Vaak geven de garages/handelaren een gerantie op de motor en de versnellingsbak.
Maar om een goede onderhandeling te hebben, dient u wel alles zwart op wit te hebben.
Maar ook dit zal weinig helpen, als de verkopende partij zijn voeten dwars zet.
Erg vaak kunnen de juristen ook erg weinig betekenen, in dit soort zaken.
Mocht de handelaar/garage niets willen doen, dan zou u, als u een rechtsbijstand verzekering heeft.
Deze eens kunnen vragen, wat u er aan kunt doen.
Of dat zij misschien u kunnen helpen.
Maar misschien krijgt u wel hulp van de verkopende partij, want er zijn ook nog voldoende handelaren/garages die wel de klant willen helpen, bij dit soort defecten.
Natuurlijk zijn niet alle handelaren/garages smeerkezen.
Het koelvloeistof lek!
Is er geen ontluchting nippel op het thermostaathuis afgebroken of gescheurd?
Maar een lekke rubber O-ring zou ook erg goed kunnen.
Het zou wel heel erg zuur zijn, net wat M43 zegt, dat het thermostaathuis is gescheurd.
Dan zit er niets anders op, dan deze te vervangen.
Maar zoals ik heb kunnen zien, dan lever BMW enkel kunststof thermostaathuizen voor de E39 5 serie.
Maar dat zou u na kunnen vragen bij de dealer.
Ik zou erg goed oppassen met het rijden met een koelvloeistof lek!
En let u er ook heel goed op, welke kleur koelvloeistof u gaat bijvullen!
In een E39 hoort SP 11 of tewel de blauwe koelvloeistof!
Het mengen van de kleuren koelvloeistof, dat kan een chemische reactie geven! Nooit doen.
Erg vaak gaan de verschillende kleuren reageren op elkaar, wat dus een chemische reactie word genoemd.
Vaak gaan dan de verschillende kleuren klonteren, of word de vloeisof een soort van GEL.
En helaas is er dan geen circulatie meer mogelijk door de pomp.
Wat kan resulteren tot een kokende motor!
U heeft echt wel een enorme pech, dat is wel heel erg jammer, dat u dit moet beleven.
Ik hoop echter dat alles netjes word opgelost, en dat u niet met een enorme kater achter blijft.
Dit geeft natuurlijk een hele nare nasmaak, wat ik zeker goed begrijp.
Hopelijk geeft dit geen nadelige invloed op het merk BMW.
Ik zelf rijd een E39 touring met een 6 in lijn motor een 525i bjr. 2001.
Ik heb deze al in mijn bezit vanaf oktober 2010, en heb er nog geen onnodige onkosten aan gehad.
Dan enkel de reguliere onderhouds kosten, die andere merken dus ook hebben.
Deze E39 heeft nu 287.000 km. gereden, en het is dus een E39 met een handgeschakelde versnellingsbak.
Ik hoop er nog zeker een jaar of 3 mee te kunnen rijden, waarna ik voor een andere 5 serie gaat kijken.
Maar wel weer met een 6 in lijn motor.
Maar ik zal u alvast wel verklappen, deze E39 ga ik echt niet verkopen, als ik een andere BMW gaat kopen.
Ik wens u veel succes, met de onderhandeling met de verkopende partij.
Met vriendelijke groet,
Ad