Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
-
Bullitt RS
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 mar 2017, 19:14
Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Beste leden,
Binnenkort wil ik de overstap gaan maken naar een BMW. Ik wacht nog even af tot ik een vast contract krijg bij mijn nieuwe baan maar daarna zal de auto er snel komen. Overigens komt het vaste contract bij mijn baan vrij snel of vrij snel niet hahaha. Dus geen 3 jaar in onzekerheid wachten gelukkig.
Mijn nieuwe baan ligt ook wat verder weg en dat is een van de redenen om een andere auto aan te schaffen.
Ik rijd nu in een Peugeot 206 GTI wat overigens ook een heerlijke auto is. Maar ik wil wat zuiniger, groter en jonger.
Ik rij op dit moment 1:12,5 met de GTI wat ik voor deze auto niet slecht vind, maar het mag toch wat zuiniger.
Daarom wil ik graag naar een diesel toe. Ik rij ongeveer 20000 km op jaarbasis. Naar mijn werk is het 33 km heen, hier zit een stukje stad verkeer in ( 50km/h ) een stukje buitenweg ( 80km/h ) en een stuk snelweg ( 100km/h-130km/h ). Het is van Terneuzen naar Goes voor de mensen die bekend zijn met deze route.
Ik rij in het algemeen vrij relaxt ( zal de leeftijd zijn want 10 jaar geleden was dat wel anders ) maar af en toe rij ik ook graag sportief. En ik heb graag wat vermogen beschikbaar voor het geval je op moet schieten of in wil halen. Mijn vriendin heeft een 207 met een 1.4 16V waarbij je geen verschil merkt tussen half of vol gas, dat is niet voor mij weggelegd.
Daarom dacht ik aan een 320D of misschien een 325D. De 320D is natuurlijk lekker zuinig met voldoende vermogen, maar de 325D is een 6 cilinder en dat spreekt mij toch ook erg aan. Ik heb in verschillende auto's en BMW's gereden met een 6 cilinder en dat is toch een hele andere ervaring als een 4 cilinder. Ik moet er wel bij zeggen dit waren benzine auto's en moet het verschil bij de Diesels nog ervaren. Graag zou ik van jullie wat ervaringen hiervan horen.
Ik ben bij BMW uitgekomen omdat ik graag een betrouwbare auto wil ( vooral motorisch ). Eerst dacht ik aan een VW Polo of GOlf maar de TSi motoren hebben geen beste naam, voornamelijk de distributie ketting heb ik gelezen. En bij de 2.0 TSFI motoren zouden de zuigers verkoling vertonen waardoor de olie in het verbrandingsmengsel zou komen en de auto daardoor veel olie ging verbruiken. Dit laatste kwam bij de Audi A4 en A5 naar voren maar voor zover ik weet gebruiken VW en Audi veel dezelfde motoren. Ook vind ik de Scirocco een mooie auto om te zien maar deze maakt gebruik van dezelfde motoren.
Ik heb niet veel zin om de problemen van een ander over te kopen en heb besloten deze modellen toch maar links te laten liggen.
Een ex collega en een kennis van me hebben beide een E90 model, eerste serie en deze zijn er uitermate over te spreken. De ene is een 325i en de andere een 320D met een chip. In de 320D mag ik binnenkort eens een stuk rijden om te kijken hoe dat bevalt.
Welk model zouden jullie mij adviseren voor mijn wensen? Het word overigens een station, makkelijker met de hond en in de toekomst willen we ook graag nog kinderen en dan is een beetje plek wel handig.
Is een chip aan te raden als het een 320D word? Het gaat mij niet zozeer om het vermogen al is dat natuurlijk erg mooi meegenomen. Maar ik heb begrepen dat omdat de motor efficienter wordt afgesteld, deze ook zuiniger word bij normaal gebruik.
Ik ben sowieso van het warm rijden van de motor, rustig wegrijden rustig optrekken en op tijd schakelen. Als deze warm is trek ik nog vrij normaal op maar schakel vaak wat later. En af en toe mag de motor eens werken want ze moeten natuurlijk niet lui worden !.
Zoals ik al zei voor de snelheid hoeft het niet perse. De GTi is ook lekker vlot ( komt ruim onder de 8 sec van 0 naar 100 uit ) en weet tot de 100 een 325i goed bij te houden. Daarna legt ie het dik af natuurlijk omdat de pks dan meer mee gaan tellen.
Welk verbruik halen jullie met een 320D en een 325D en bij welk gebruik?
Ik heb begrepen dat de E90 serie 2 series kent. De eerste serie vanaf 2005 en het facelift model vanaf 2009? Als ik dat goed begrepen heb.
Klopt het dat de motoren hier ook een verandering ondergaan zijn?
Naar welke serie kan ik beter kijken?
Naast bouwjaar is km stand ook erg belangrijk. Het liefst wil ik natuurlijk een zo laag mogelijk km stand want ik wil toch 5 tot misschien wel 10 jaar vooruit kunnen.
Even voorop gesteld dat de auto goed onderhouden is, welke km stand zouden jullie maximaal adviseren?
Ik hoor altijd ( van bmw rijders natuurlijk ) dat een BMW diesel makkelijk 4 ton kan lopen mits goed onderhouden. Hier heb ik natuurlijk wel oren naar.
En voorlopig als laatste, waar moet ik op letten bij aanschaf van een van deze 2 modellen.
Sowieso is het het best om een proefrit te maken met een volledig koude motor, omdat een koude motor geluiden kan vertonen die bij een warme motor niet meer naar voren komen maar wel een ernstig gebrek kunnen zijn.
Verder hoor ik het graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie moeite !
Binnenkort wil ik de overstap gaan maken naar een BMW. Ik wacht nog even af tot ik een vast contract krijg bij mijn nieuwe baan maar daarna zal de auto er snel komen. Overigens komt het vaste contract bij mijn baan vrij snel of vrij snel niet hahaha. Dus geen 3 jaar in onzekerheid wachten gelukkig.
Mijn nieuwe baan ligt ook wat verder weg en dat is een van de redenen om een andere auto aan te schaffen.
Ik rijd nu in een Peugeot 206 GTI wat overigens ook een heerlijke auto is. Maar ik wil wat zuiniger, groter en jonger.
Ik rij op dit moment 1:12,5 met de GTI wat ik voor deze auto niet slecht vind, maar het mag toch wat zuiniger.
Daarom wil ik graag naar een diesel toe. Ik rij ongeveer 20000 km op jaarbasis. Naar mijn werk is het 33 km heen, hier zit een stukje stad verkeer in ( 50km/h ) een stukje buitenweg ( 80km/h ) en een stuk snelweg ( 100km/h-130km/h ). Het is van Terneuzen naar Goes voor de mensen die bekend zijn met deze route.
Ik rij in het algemeen vrij relaxt ( zal de leeftijd zijn want 10 jaar geleden was dat wel anders ) maar af en toe rij ik ook graag sportief. En ik heb graag wat vermogen beschikbaar voor het geval je op moet schieten of in wil halen. Mijn vriendin heeft een 207 met een 1.4 16V waarbij je geen verschil merkt tussen half of vol gas, dat is niet voor mij weggelegd.
Daarom dacht ik aan een 320D of misschien een 325D. De 320D is natuurlijk lekker zuinig met voldoende vermogen, maar de 325D is een 6 cilinder en dat spreekt mij toch ook erg aan. Ik heb in verschillende auto's en BMW's gereden met een 6 cilinder en dat is toch een hele andere ervaring als een 4 cilinder. Ik moet er wel bij zeggen dit waren benzine auto's en moet het verschil bij de Diesels nog ervaren. Graag zou ik van jullie wat ervaringen hiervan horen.
Ik ben bij BMW uitgekomen omdat ik graag een betrouwbare auto wil ( vooral motorisch ). Eerst dacht ik aan een VW Polo of GOlf maar de TSi motoren hebben geen beste naam, voornamelijk de distributie ketting heb ik gelezen. En bij de 2.0 TSFI motoren zouden de zuigers verkoling vertonen waardoor de olie in het verbrandingsmengsel zou komen en de auto daardoor veel olie ging verbruiken. Dit laatste kwam bij de Audi A4 en A5 naar voren maar voor zover ik weet gebruiken VW en Audi veel dezelfde motoren. Ook vind ik de Scirocco een mooie auto om te zien maar deze maakt gebruik van dezelfde motoren.
Ik heb niet veel zin om de problemen van een ander over te kopen en heb besloten deze modellen toch maar links te laten liggen.
Een ex collega en een kennis van me hebben beide een E90 model, eerste serie en deze zijn er uitermate over te spreken. De ene is een 325i en de andere een 320D met een chip. In de 320D mag ik binnenkort eens een stuk rijden om te kijken hoe dat bevalt.
Welk model zouden jullie mij adviseren voor mijn wensen? Het word overigens een station, makkelijker met de hond en in de toekomst willen we ook graag nog kinderen en dan is een beetje plek wel handig.
Is een chip aan te raden als het een 320D word? Het gaat mij niet zozeer om het vermogen al is dat natuurlijk erg mooi meegenomen. Maar ik heb begrepen dat omdat de motor efficienter wordt afgesteld, deze ook zuiniger word bij normaal gebruik.
Ik ben sowieso van het warm rijden van de motor, rustig wegrijden rustig optrekken en op tijd schakelen. Als deze warm is trek ik nog vrij normaal op maar schakel vaak wat later. En af en toe mag de motor eens werken want ze moeten natuurlijk niet lui worden !.
Zoals ik al zei voor de snelheid hoeft het niet perse. De GTi is ook lekker vlot ( komt ruim onder de 8 sec van 0 naar 100 uit ) en weet tot de 100 een 325i goed bij te houden. Daarna legt ie het dik af natuurlijk omdat de pks dan meer mee gaan tellen.
Welk verbruik halen jullie met een 320D en een 325D en bij welk gebruik?
Ik heb begrepen dat de E90 serie 2 series kent. De eerste serie vanaf 2005 en het facelift model vanaf 2009? Als ik dat goed begrepen heb.
Klopt het dat de motoren hier ook een verandering ondergaan zijn?
Naar welke serie kan ik beter kijken?
Naast bouwjaar is km stand ook erg belangrijk. Het liefst wil ik natuurlijk een zo laag mogelijk km stand want ik wil toch 5 tot misschien wel 10 jaar vooruit kunnen.
Even voorop gesteld dat de auto goed onderhouden is, welke km stand zouden jullie maximaal adviseren?
Ik hoor altijd ( van bmw rijders natuurlijk ) dat een BMW diesel makkelijk 4 ton kan lopen mits goed onderhouden. Hier heb ik natuurlijk wel oren naar.
En voorlopig als laatste, waar moet ik op letten bij aanschaf van een van deze 2 modellen.
Sowieso is het het best om een proefrit te maken met een volledig koude motor, omdat een koude motor geluiden kan vertonen die bij een warme motor niet meer naar voren komen maar wel een ernstig gebrek kunnen zijn.
Verder hoor ik het graag van jullie.
Alvast bedankt voor jullie moeite !
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Hmmm, als het verhaal van de distributieketting je tegenhoudt, google dan eens op de N47 motor van BMW (= 320d).
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
-
Bullitt RS
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 mar 2017, 19:14
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Bedankt voor de tip !®win schreef:Hmmm, als het verhaal van de distributieketting je tegenhoudt, google dan eens op de N47 motor van BMW (= 320d).
Het hield me tegen omdat het verhaal enorm veel naar boven kwam. Ik wil gewoon kunnen vetrouwen op mijn auto omdat ij elke dag toch een eindje moet rijden.
Ik lees idd aardig wat over de n47 motor. Wat ik alleen niet echt kan vinden is of er inmiddels een oplossing voor is?
En of bmw het probleem erkent.
Lees dat de n57 in de 325 dezelfde ketting heeft maar andere geleiders erc en daardoor het probleem niet heeft.
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Oplossing wordt gevonden door de blokken met type N47A en N47B te mijden. Vanaf type N47C zijn ze wel goed en dat is geloof ik vanaf bouwjaar 2010+. Bij sommige auto's van voor 2010 kan een engine swap toegepast zijn waardoor deze reeds een nieuwer blok hebben dus die zou je zonder problemen kunnen kopen. Check hier goed op bij aankoop.
De oudere blokken met type M47 zijn betrouwbaar, maken echter wat meer diesel lawaai dan de N47 en hebben iets minder vermogen. Zie ik niet direct als een probleem. M47 is daarbij prima te tunen richting 190 a 200pk.
De oudere blokken met type M47 zijn betrouwbaar, maken echter wat meer diesel lawaai dan de N47 en hebben iets minder vermogen. Zie ik niet direct als een probleem. M47 is daarbij prima te tunen richting 190 a 200pk.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Hallo,
Rij zelf een Le mans blauwe 325D E91, vind het een fantastische auto als ik in jouw schoenen zou staan dan een 6 cilinder kiezen alleen al het geluid en souplesse heb model facelift standaard 204pk maar gechipt naar 300pk.
Verbruik op de 18 inch schappelijk gemiddeld op een tank 1 op 14.5/15 met 70% snelweg
En op de 19 inch die iets breder zijn 265 achter ongeveer 1 op 13,5/14.
Mijn keuze zou zijn de 6 cilinder.
Rij zelf een Le mans blauwe 325D E91, vind het een fantastische auto als ik in jouw schoenen zou staan dan een 6 cilinder kiezen alleen al het geluid en souplesse heb model facelift standaard 204pk maar gechipt naar 300pk.
Verbruik op de 18 inch schappelijk gemiddeld op een tank 1 op 14.5/15 met 70% snelweg
En op de 19 inch die iets breder zijn 265 achter ongeveer 1 op 13,5/14.
Mijn keuze zou zijn de 6 cilinder.
-
Bullitt RS
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 mar 2017, 19:14
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Thanks voor het afvies wat betreft de motoren. Ik ga kijken Voor een 2010+ model met een n47c of hoger. Hier heb ik wel oren naar.
Ja de 325d zou wel een fantastische motor voor mij zijn. Maar ik wilde een andere auto om te besparen op mijn kosten ( met leeftijd komt wijsheid zeggen ze ) en met een 320d ben ik aanzienlijk goedkoper uit dan mijn 206gti.
Met een 325d maakt het weer bijna niets uit. En een 325d met weinig kms kom je weer bijna niet tegen.
Wat is een wijze km stand? Mijn budget ligt ergens rond de 15k. Als ik dan naar een 320d kijk zit ik tussen de 100k en 160k aan kms. Ik wil er minimaal 5 jaar meerijden dan komt er zo'n 100k bij aan kms.
Ook qua onderhoud etc.
Het verbruik. Ik weet dat je de fabriekswaarden met een korreltje zout moet nemen. Mijn 206 gti zou een gecombineerd verbruik van 1:13 hebben. Ik rij 1:12 als ik rustig rij, moet er wel bij zeggen dat de max. Snelheid dan zo'n 100km/h is en heb geen cruisecontrol.
Bij de 320d 2010 touring geven ze een gecombineerd verbruik aan van 1:23. Dit verwacht ik natuurlijk niet te halen.
Maar met een aardig stuk op cruisecontrol 108 ( trajectcontrole ) en een stuk 120 en dan een klein stukkje 50 km/h moet 1:19 wel haalbaar zijn?
Daarnaast wil ik de auto laten chippen, niet zozeer vanwege de extra pks wat natuurlijk ook leuk is. Maar voor zover ik begrepen heb word de auto bij rustig gebruik dan zuiniger? Iets omdat je dan meer nw hebt geloof ik?
En welke diesel tanken jullie?
Ik heb zowel bij mijn scooter als vorige autos op euro 98 gereden. Bij de scooter kon ik het verschil altijd goed merken en zien ook. Hij draaide veel lekkerder en de zuigerkop bleef altijd brandschoon. Heb wel eens een tijdje op 95 gereden en toen was de zuigerkop zwart. Na een tijdje op 98 was dit weer verdwenen. Was overigens een 70cc.
Bij de auto merk ik minder verschil, zal vast aan de meerdere cilinders liggen, en deze maak ik ook niet af en toe eens open voor onderhoud zoals ik toen aan de scooter sleutelde. Kan me voorstellen dat in de diesel ook verschil zal zitten.
Wat raden jullie aan voor een gechipte 320d?
Ja de 325d zou wel een fantastische motor voor mij zijn. Maar ik wilde een andere auto om te besparen op mijn kosten ( met leeftijd komt wijsheid zeggen ze ) en met een 320d ben ik aanzienlijk goedkoper uit dan mijn 206gti.
Met een 325d maakt het weer bijna niets uit. En een 325d met weinig kms kom je weer bijna niet tegen.
Wat is een wijze km stand? Mijn budget ligt ergens rond de 15k. Als ik dan naar een 320d kijk zit ik tussen de 100k en 160k aan kms. Ik wil er minimaal 5 jaar meerijden dan komt er zo'n 100k bij aan kms.
Ook qua onderhoud etc.
Het verbruik. Ik weet dat je de fabriekswaarden met een korreltje zout moet nemen. Mijn 206 gti zou een gecombineerd verbruik van 1:13 hebben. Ik rij 1:12 als ik rustig rij, moet er wel bij zeggen dat de max. Snelheid dan zo'n 100km/h is en heb geen cruisecontrol.
Bij de 320d 2010 touring geven ze een gecombineerd verbruik aan van 1:23. Dit verwacht ik natuurlijk niet te halen.
Maar met een aardig stuk op cruisecontrol 108 ( trajectcontrole ) en een stuk 120 en dan een klein stukkje 50 km/h moet 1:19 wel haalbaar zijn?
Daarnaast wil ik de auto laten chippen, niet zozeer vanwege de extra pks wat natuurlijk ook leuk is. Maar voor zover ik begrepen heb word de auto bij rustig gebruik dan zuiniger? Iets omdat je dan meer nw hebt geloof ik?
En welke diesel tanken jullie?
Ik heb zowel bij mijn scooter als vorige autos op euro 98 gereden. Bij de scooter kon ik het verschil altijd goed merken en zien ook. Hij draaide veel lekkerder en de zuigerkop bleef altijd brandschoon. Heb wel eens een tijdje op 95 gereden en toen was de zuigerkop zwart. Na een tijdje op 98 was dit weer verdwenen. Was overigens een 70cc.
Bij de auto merk ik minder verschil, zal vast aan de meerdere cilinders liggen, en deze maak ik ook niet af en toe eens open voor onderhoud zoals ik toen aan de scooter sleutelde. Kan me voorstellen dat in de diesel ook verschil zal zitten.
Wat raden jullie aan voor een gechipte 320d?
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Bekijk maar eens het verbruik op spritmonitor, bv deze LINK
Door filter settings anders te zetten kun je mooi het verbruik qua model en veschillende motor uitvoeringen qua PK's
In het lijstje zie je voor een 320d van 2010 t/m 2012 het volgende:
Zuinigste 4,12L.100km = 1L op 23,8km
Minst zuinige 7,9L/100km = 1L op 12km
Zelf tank ik uitsluitend bij de BP of anders Shell en 1 keer in de 6 maanden een flesje Forte Injector cleaner erbij. Ik merk geen verschil met de premium brandstoffen die beide aanbieden dus tank sinds een paar maanden de 'normale' diesel weer die ze aanbieden. In ieder geval met m'n X3 (M47 200PK) rijd ik ongeveer 1:15 a 1:16 bij veel snelweg verkeer, dus met een 3serie diesel moet dat duidelijk richting de 1:20 of iets hoger kunnen liggen.
Ben met je eens dat voor euro95 of 98 je wel verschil merkt als ik dat tank voor mijn motor (Suzuki GSF1200 K6, geen injectie maar nog ouderwetse carburateurs). Hier loopt die op 98 duidelijk rustiger en pakt beter op.
Door filter settings anders te zetten kun je mooi het verbruik qua model en veschillende motor uitvoeringen qua PK's
In het lijstje zie je voor een 320d van 2010 t/m 2012 het volgende:
Zuinigste 4,12L.100km = 1L op 23,8km
Minst zuinige 7,9L/100km = 1L op 12km
Zelf tank ik uitsluitend bij de BP of anders Shell en 1 keer in de 6 maanden een flesje Forte Injector cleaner erbij. Ik merk geen verschil met de premium brandstoffen die beide aanbieden dus tank sinds een paar maanden de 'normale' diesel weer die ze aanbieden. In ieder geval met m'n X3 (M47 200PK) rijd ik ongeveer 1:15 a 1:16 bij veel snelweg verkeer, dus met een 3serie diesel moet dat duidelijk richting de 1:20 of iets hoger kunnen liggen.
Ben met je eens dat voor euro95 of 98 je wel verschil merkt als ik dat tank voor mijn motor (Suzuki GSF1200 K6, geen injectie maar nog ouderwetse carburateurs). Hier loopt die op 98 duidelijk rustiger en pakt beter op.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Ik heb sinds half november een 325d, 197 pk. Gekocht met 256.000 km, inmiddels 271.000. Ik rijd afwisselend snelweg en binnenwegen. 17" breedset velgen.
Het gemiddelde verbruik ligt op 1:16.7 gedurende de tijd dat ik de auto heb, gemeten aan de pomp. Het is een handgeschakelde 6-bak.
Ik kan je dit type motor echt aanbevelen. Direct na de aanschaf heb ik wel een tuning laten doen. Geschat vermogen nu 240 pk.
Het gemiddelde verbruik ligt op 1:16.7 gedurende de tijd dat ik de auto heb, gemeten aan de pomp. Het is een handgeschakelde 6-bak.
Ik kan je dit type motor echt aanbevelen. Direct na de aanschaf heb ik wel een tuning laten doen. Geschat vermogen nu 240 pk.
-
Bullitt RS
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 mar 2017, 19:14
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Thanks voor het advies.
Ik heb het verbruik opgezocht van zowel de 320d, 325d en de 330d. Bij de gebruikerservaring komen de 325 en 330 toch ook niet alecht uit met hun verbruik dus ik ga deze 2 zeker nog overwegen.
Valt me wel op dat deze 2 minder te koop staan. En anders met 3 ton oo de teller. Dat is me toch net teveel hahaha.
Maar wat is een goede kmstand? Gezien mijn budget zit ik tussen de 120000 en de 180000.
Zijn dit veilige km standen aangezien ik er toch nog 2 ton bij wil rijden.
En bij welke km stand komt het groot onderhoud naar boven?
Ik heb het verbruik opgezocht van zowel de 320d, 325d en de 330d. Bij de gebruikerservaring komen de 325 en 330 toch ook niet alecht uit met hun verbruik dus ik ga deze 2 zeker nog overwegen.
Valt me wel op dat deze 2 minder te koop staan. En anders met 3 ton oo de teller. Dat is me toch net teveel hahaha.
Maar wat is een goede kmstand? Gezien mijn budget zit ik tussen de 120000 en de 180000.
Zijn dit veilige km standen aangezien ik er toch nog 2 ton bij wil rijden.
En bij welke km stand komt het groot onderhoud naar boven?
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Jonge auto met weinig km's is hogere aanschaf, meer zekerheid dat je de eerste km's met weinig problemen te maken krijgt maar wel meer afschrijving. Wellicht zelfs garantie. Maar vanaf 2 ton krijgt elke auto toch wel te maken met slijtage en een grotere kans op wat duurdere reparaties.
Koop je een auto met meer km's in nette staat dan heb je de kans dat een aantal van de grotere reparaties al zijn gedaan.
En je houdt budget over voor reparaties die nog komen. Het is ook een kwestie van wat geluk.
Koop je een auto met meer km's in nette staat dan heb je de kans dat een aantal van de grotere reparaties al zijn gedaan.
En je houdt budget over voor reparaties die nog komen. Het is ook een kwestie van wat geluk.
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Sowieso rekening houden met het roetfilter dat bij 200k km gereinigd moet worden ...
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW K1100LT SE
BMW Active Hybrid e-bike
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
voor 15k kun je een leuke f31 uit duitsland importeren:)
-
Bullitt RS
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 16 mar 2017, 19:14
Re: Advies gevraagd aankoop E90 3 serie Diesel
Ik ben even stil geweest. Had het druk maar heb wel wat proefritjes gemaakt
Eerste proefrit was een 330d uit 2005. Heerlijke auto om te rijden, goed rustig mee te rijden maar als je het vermogen aanspreekt.. heerlijk ! En het gebrul van de 6 cilinder. Ik moest me even bedwingen om er niet mee naar huis te rijden.
Tweede proefrit was een 320d van 2005 met het m47 blok. Deze is gechipt naar ong. 200pk.
Toch kan ik niet zeggen dat ik hier niet van genoten heb. Ook een heerlijke auto om te rijden. Merkbaar minder vermogen maar toch zeker meer als voldoende. Het verschil met mijn GTI was goed te merken. Reed 110 in zijn 5 en wilde een auto inhalen, dan trekt ook deze toch lekker door. Maar zal ook met de chip te maken hebben.
Heb ook nog even bij een garage wat extra advies gevraagd over de bmw motoren. Zij doen heel veel bmws en ook andere sportieve autos. Zijn advies was of voor een m47 te gaan of een 6 cil. Die n47 links laten liggen. Zijn ervaringen wijzen er toch op uit dat ook de ketting bij de 2010+ versies niet betrouwbaar is. Dit kwam
Ik ook nog tegen op wiki. Hij zei wel dat het bij deze motoren minder is als bij de oudere n47's. Of ik moest gelijk de ketting uit voorzorg laten vervangen maar dat kon oplopen tot 1500 euro. Maar dan loop je het risico nog steeds.
Omdat ik graag voor betrouwbaarheid ga gaat mijn voorkeur uit dan naar een m47. Maar dan heb ik sowieso een oudere auto en al snel met meer km's.
En als ik het verbruik vergelijk van mijn proefritten dan schol het verbruik bij 110 ( de snelheid die ik het meest rijd) vrijwel niks. De m47 is ook minder zuinig volgens fabrieksopgave ten op zichte van de n47.
Dus de 330D word steeds interessanter haha.
De 325d kom ik niet veel tegen en vaak een automaat. En ik wil toch liever een handbak.
Maar heeft de 330d nog wat bekende kwaaltjes? De garage van de proefrit van de 330d zei dat bij deze de bekende turboklep vervangen was. Dus dit is iets waar ik op moet letten?
Bij deze auto was ook de koppeling vervangen voor een zwaardere koppeling. Of dat nodig is weet ik niet.
En het roetfilter was uitgeschakeld. Nou vraag ik mij af of dat een positief iets is of juist niet.
Ik heb wel gezien dat als ik een 330d wil, iets jonger en minder km dat de prijs ook wat omhoog gaat. Dus misschien moet ik iets langer doorsparen.
Er staan er wel weinig met een sportonderstel dat vind ik dan weer jammer !
Is het trouwens een bekende kwaal dat de veren van een bmw wel eens spontaan durven breken? Dit helaas ervaren bij de proefrit in de 320d.
Eerste proefrit was een 330d uit 2005. Heerlijke auto om te rijden, goed rustig mee te rijden maar als je het vermogen aanspreekt.. heerlijk ! En het gebrul van de 6 cilinder. Ik moest me even bedwingen om er niet mee naar huis te rijden.
Tweede proefrit was een 320d van 2005 met het m47 blok. Deze is gechipt naar ong. 200pk.
Toch kan ik niet zeggen dat ik hier niet van genoten heb. Ook een heerlijke auto om te rijden. Merkbaar minder vermogen maar toch zeker meer als voldoende. Het verschil met mijn GTI was goed te merken. Reed 110 in zijn 5 en wilde een auto inhalen, dan trekt ook deze toch lekker door. Maar zal ook met de chip te maken hebben.
Heb ook nog even bij een garage wat extra advies gevraagd over de bmw motoren. Zij doen heel veel bmws en ook andere sportieve autos. Zijn advies was of voor een m47 te gaan of een 6 cil. Die n47 links laten liggen. Zijn ervaringen wijzen er toch op uit dat ook de ketting bij de 2010+ versies niet betrouwbaar is. Dit kwam
Ik ook nog tegen op wiki. Hij zei wel dat het bij deze motoren minder is als bij de oudere n47's. Of ik moest gelijk de ketting uit voorzorg laten vervangen maar dat kon oplopen tot 1500 euro. Maar dan loop je het risico nog steeds.
Omdat ik graag voor betrouwbaarheid ga gaat mijn voorkeur uit dan naar een m47. Maar dan heb ik sowieso een oudere auto en al snel met meer km's.
En als ik het verbruik vergelijk van mijn proefritten dan schol het verbruik bij 110 ( de snelheid die ik het meest rijd) vrijwel niks. De m47 is ook minder zuinig volgens fabrieksopgave ten op zichte van de n47.
Dus de 330D word steeds interessanter haha.
De 325d kom ik niet veel tegen en vaak een automaat. En ik wil toch liever een handbak.
Maar heeft de 330d nog wat bekende kwaaltjes? De garage van de proefrit van de 330d zei dat bij deze de bekende turboklep vervangen was. Dus dit is iets waar ik op moet letten?
Bij deze auto was ook de koppeling vervangen voor een zwaardere koppeling. Of dat nodig is weet ik niet.
En het roetfilter was uitgeschakeld. Nou vraag ik mij af of dat een positief iets is of juist niet.
Ik heb wel gezien dat als ik een 330d wil, iets jonger en minder km dat de prijs ook wat omhoog gaat. Dus misschien moet ik iets langer doorsparen.
Er staan er wel weinig met een sportonderstel dat vind ik dan weer jammer !
Is het trouwens een bekende kwaal dat de veren van een bmw wel eens spontaan durven breken? Dit helaas ervaren bij de proefrit in de 320d.

