BMW X3 2.5 benzine schokt / stottert

Voor alle technische vragen over de BMW X3
Lootje

BMW X3 2.5 benzine schokt / stottert

Bericht door Lootje » 13 jan 2011, 09:57

Beste mede-BMW rijders,

ik heb een probleem met m'n BMW X3 2.5 benzine bouwjaar 2004. Als ik vooral in de 2e, 3e en 4e versnelling rond de 2000 toeren rijdt voel ik de auto enigzins schokken. Als ik met een warme motor de snelweg oprijdt vanuit de bebouwde kom en ik kom tijdens het accereleren zo rond de 100 km schokt de auto en aantal keren behoorlijk, ik hoor dan ook een soort rammeltje onder de moterkap. Ik laat dan direct het gas los, zodra ik het gas weer indruk heb ik daar geen last meer van. Ook als ik op de snelweg een constante snelheid aanhoudt voel ik de auto licht schokken, maar niet echt meer zo inhouden als tijdens het accereleren.

Ik heb de auto 2x laten uitlezen en daar komen geen defekten uit.

Ik heb zelf niet veel technische kennis, maar als iemand tips heeft hoor ik die graag. Die kan ik dan doorgeven aan degene die voor mij het probleem gaat proberen op te lossen.

Alvast bedankt voor de tips !!
Leendert

B46
Contacteer:

Re: BMW X3 2.5 benzine schokt / stottert

Bericht door B46 » 14 jan 2011, 22:03

Probeer eens onder de motorkap te luisteren waar het geluid vandaan komt als iemand de motor op toeren houdt, zou je bijvoorbeeld je Vanos of DISA klep kunnen zijn, staan ook voorbeelden van op YouTube.. :)
www. M3 register .nl

Lootje

Bericht door Lootje » 15 jan 2011, 14:47

Bedankt voor de tip, ik zal ernaar kijken. Maar kan dat de reden van het schokken zijn?

Leendert

Lootje

Bericht door Lootje » 31 jan 2011, 19:32

Tot op heden nog geen oplossing gevonden voor het het probleem.Ik hoor geen rare geluiden onder de motorkap als de motor stationair draait of op toeren komt. Wel ben ik er achtergekomen dat als ik met een koude motor weg rij en bij een bepaald toerental kom er een fluitend geluid onder de motorkap vandaan komt. Zodra ik over dat punt heen ben hoor ik het niet meer.

Leendert

Rob Haarlem

Bericht door Rob Haarlem » 24 apr 2017, 12:54

Goedemiddag Lootje ,

Ik heb momenteel redelijk vergelijkbare klachten met mijn BMW X3 . Heb jij uiteindelijk gevonden wat de oorzaak was ?

mvg Rob

Plaats reactie

Terug naar “BMW X3 (E83) Techniek”