GTL tanken?
GTL tanken?
Zijn er mensen die ervaring hebben met het tanken van GTL?
Ik kom dagelijks langs de pomp waar ze deze nieuwe diesel verkopen maar weet niet of onze bmw's het daar wel goed op doen.
Het schijnt zo te zijn dat het minder vervuilend is voor de motor, ook is het cetaan gehate van gtl hoger dan van de normale diesel.
Ik kom dagelijks langs de pomp waar ze deze nieuwe diesel verkopen maar weet niet of onze bmw's het daar wel goed op doen.
Het schijnt zo te zijn dat het minder vervuilend is voor de motor, ook is het cetaan gehate van gtl hoger dan van de normale diesel.
Re: GTL tanken?
Zelf geen ervaring mee (rij benzine), maar in de watersport kennen ze het wel. Uiteraard niet direct te vergelijken, maar er staan genoeg ervaringen qua gebruik/verbruik in de reacties bij dit artikel:
http://www.watersportalmanak.nl/nieuws/ ... watersport
Ook van iemand met een BMW (10% meer verbruik en wat slomere motor).
DEJVM
http://www.watersportalmanak.nl/nieuws/ ... watersport
Ook van iemand met een BMW (10% meer verbruik en wat slomere motor).
DEJVM
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)
-
matheeuwissen
- Contacteer:
Oké,
Ik heb de vraag ook bij BMW Nederland gesteld en dit is zat zij vertelde:
"Uw auto is niet geschikt voor het rijden op GTL en raden het u af om GTL te tanken"
Ik het dus ook maar niet proberen, hou het wel bij v-power of ultimate diesel.
Ik heb de vraag ook bij BMW Nederland gesteld en dit is zat zij vertelde:
"Uw auto is niet geschikt voor het rijden op GTL en raden het u af om GTL te tanken"
Ik het dus ook maar niet proberen, hou het wel bij v-power of ultimate diesel.
-
deliyuregim83
Ze kunnen van alles verzinnen om te verkopen. Zoals (sorry maar) geloof ook niet in verkoop reclame van v-power diesel of zoiets. Deze had ik toevallig laats op youtube gezien.. normale diesel en v-power diesel hebben totaal geen verschillen kwa verbruik en prestatie. Ik tank daarom altijd normale diesel.. 
Ze bewerden dat je een schonere verbranding krijgt
gooi liever injector cleaner in om ze zo veel tijd.
Ze bewerden dat je een schonere verbranding krijgt
Zoekende naar een benzine.. E60 545 540 530
Verkocht
BMW E60 535D 
Verkocht
Gtl is meer voor diesel installties en vrachtwagens (met brandstofpompen in eigenbeheer) lees ik snel.
Laatst gewijzigd door ehombie op 21 apr 2017, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Ik vind de premium brandstoffen eerlijk gezegd ook pure marketing. Voor jaren terug was er item bij kassa over. Brandstoffen onderworpen aan een analyse...met name naar de (Reinigende) aditieven..die zaten ook gewoon in de normale brandstoffen euro 95 en tussen de fabtikanten.... als er al verschil in zat was het niet de moeite waard. Het was gerommel in de marge. Ik heb het niet over octaan gehalte, maar over de aditieven voor de duidelijkheid. Gooi idd maar een flacon wynns of forte erin...met het idee "baad niet schaad niet" (ook hier twijfel ik aan maar ik doe ook structureel)
Jammer dat ik geen bron heb...
Ze maakte toen ook een filmpje van die tankwagens.. van de shells En texaco's enz..en wat bleek deze halen de brandstof bij dezelfde rafinaderij in pernis...
. Maar geen commentaar van de bedrijven..
Maar goed...mensen die er van overtuigd zijn dat het beter is...blijf vooral doen waar je prettiger van rijdt.
Dit geldt ook voor de olie soorten met al hun additieven ben ik bang....maar ik pak dan ook altijd wat voorgeschreven staat uit voorzorg...
De bedijven laten nooit (wetenschappelijke) publicaties zien over hun producten...dus het blijft voor consumenten een gevoels/ervarings kwestie.
Jammer dat ik geen bron heb...
Ze maakte toen ook een filmpje van die tankwagens.. van de shells En texaco's enz..en wat bleek deze halen de brandstof bij dezelfde rafinaderij in pernis...
Maar goed...mensen die er van overtuigd zijn dat het beter is...blijf vooral doen waar je prettiger van rijdt.
Dit geldt ook voor de olie soorten met al hun additieven ben ik bang....maar ik pak dan ook altijd wat voorgeschreven staat uit voorzorg...
De bedijven laten nooit (wetenschappelijke) publicaties zien over hun producten...dus het blijft voor consumenten een gevoels/ervarings kwestie.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Hier meer informatie omtrent gtl. http://www.gtl.nu
Elke dieselmotor kan hier prima mee omgaan dus een beetje een raar verhaal van BMW Nederland. Het is juist een zeer schone brandstof. Het is alleen duur om te produceren en dat zie je ook terug in de literprijs. Plus daarbij dat je het maar op een beperkt aantal plaatsen kunt tanken. Zie ook in de link voor de locaties.
Gtl wordt vaak ook gebruikt als truukje om door de apk keuring te komen aangezien je hiermee nauwelijks meer roet uitstoot hebt.
Blijf het daarom ook vreemd vinden dat deze brandstof door de overheid niet op een of andere wijze gepromoot wordt.
Elke dieselmotor kan hier prima mee omgaan dus een beetje een raar verhaal van BMW Nederland. Het is juist een zeer schone brandstof. Het is alleen duur om te produceren en dat zie je ook terug in de literprijs. Plus daarbij dat je het maar op een beperkt aantal plaatsen kunt tanken. Zie ook in de link voor de locaties.
Gtl wordt vaak ook gebruikt als truukje om door de apk keuring te komen aangezien je hiermee nauwelijks meer roet uitstoot hebt.
Blijf het daarom ook vreemd vinden dat deze brandstof door de overheid niet op een of andere wijze gepromoot wordt.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)