Na 6 verschillende E36's gehad te hebben de laatste 15 jaar (318, 320, 320, 320, 325, 328) heb ik nu sinds kort een prachtige 2002 525i Touring :-)
Tijdens de (te korte) proefrit was alles OK echter na betaling en de rit naar huis ging het even fout.
Meerdere -bekende- waarschuwingslampjes gingen aan en de automaat schakelde over op het noodprogramma.
Alles bleek te herleiden naar het ABS/DSC gebeuren en eenmaal thuis even aan de laptop (INPA) en dit werd bevestigd. RA ABS signaal is foutief. Meteen een nwe (goedkope) sensor besteld en enkele dagen later gemonteerd...geen fix!.
Nogmaals de laptop met INPA d'r aan, nog steeds geen ABS signaal van rechtsachter. sh**.
Toen maar gaan meten vanaf de stekker van/voor de ABS ECU.
Drie van de vier sensors incl bekabeling geven de juiste waarden behalve...rechtsachter

Nu kán dit nu nog komen door de nwe goedkope sensor maar ik ben bang...dat het de bekabeling is.
Gemeten (Fluke 77 DMM):
Pos_Pins_____Weerstand_____Diode
LV 12/28 4.07/6.99 MOhm 1.67 V/OL
RV 15/16 4.14/6.99 MOhm 1.66 V/OL
LA 13/29 3.94/6.83 MOhm 1.66 V/OL
RA 30/31 10.5MOhm/OL OL/OL (=met de nieuwe sensor!)
Met dank aan http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=4180308
Nadat ik bovenstaande had gemeten heb ik de oude, losse sensor doorgemeten en deze bleek OK:
Weerstand________Diode
3.97/6.78 MOhm 1.67 V/OL
Voor a.s. zaterdag zijn de volgende stappen:
1) Oude, goede sensor electrisch aansluiten en opnieuw RA circuit meten:
Metingen OK= ABS ECU aan reparatie toe (soldeerverbindingen) omdat het probleem al aanwezig was met de oude sensor geinstalleerd.
Metingen niet OK= bekabelingsprobleem en dan ben ik wel even zoet met opsporen

Dan wordt de volgende stap meten in welkde van de twee draden het euvel zit (30 of 31)....en dan lokaliseren.
Weet iemand toevallig HOE exact de bekabeling van rechtsachter naar de ABS ECU loopt?
Realoem.org geeft dit niet duidelijk aan en Volume II van de Bentley Publishers Service Manual heb ik (nog) niet.
Alle info is welkom!
Alvast hartelijk bedankt,
Mvg, Tjesse Rodenburg.