Wellicht oplossing voor inhouden/stotteren!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Niels1804

Wellicht oplossing voor inhouden/stotteren!

Bericht door Niels1804 » 15 dec 2016, 15:02

Beste allemaal,

Na een tijdje gereden te hebben met gestotter in lage toerentallen en ritjes langs de garage besloot ik zelf maar even de gok te wagen om het op te lossen. De garagist wist niet goed waar het aan zou kunnen liggen.. Hij dacht de Lambdasonde omdat die wat fouten creëerde. Na veel gelezen te hebben over wat het zou kunnen zijn ben ik maar gewoon begonnen met het vervangen van mijn bougies en bobines. Dat was een kleine investering om mee te beginnen :D 150 euro in totaal kwijt inclusief bougie sleutel! (let wel de bougiesleutel moet een dunne wand hebben)

Na het vervangen van de bougies en bobines (NGK) was het stotteren compleet over. Het lijkt zelf of de auto meer PK heeft.. Hij is feller en bij gas geven trekt hij nu goed door! moet eerlijk zeggen dat de oude bougies er niet uitzagen.. Je kan dus niet altijd afgaan op het onderhoudsboekje!

Hoop dat iemand er wat aan heeft!

Gr Niels

cmittring

Re: Wellicht oplossing voor inhouden/stotteren!

Bericht door cmittring » 03 apr 2017, 12:36

Beste Niels, dit probleem heb ik ook. regelmatig stotteren tussen de 1300-2000rpm. Ik was in de veronderstelling dat bobines veel duurder waren. Valt dus wel mee.
Wel merk heb je erin gezet?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”