Bericht
door AdE39 » 22 feb 2017, 21:10
Goede avond beste Johan,
De accu en de dynamo, die kunnen beiden goed doorgemeten worden.
Een vraag van mij!
Rijd u elke dag met de BMW?
Zo ja, dan kan het zijn dat de accu aan het einde van zijn latijn is.
Gewoon even doormeten, en waarschijnlijk direct vervangen.
Laad de dynamo ook niet meer voldoende bij, dan is het tijd om deze te vervangen.
Gaat u deze klus zelf uitvoeren.
Neem dan een revisie dynamo, en lever de oude dynamo weer in, die is geld waard.
Het is een soort van statie geld systeem!
Heeft de vervanging van de accu of de dynamo geholpen.
Dan kunt u de rest van het verhaal over slaan!
Zo nee, als u de BMW soms gebruikt!
Koppel er eens een druppellader aan de accu.
Wat u met een acculader niet voor elkaar krijgt, dat lukt erg vaak wel met een druppelader.
Waarom dan, hoor ik sommigen nu denken.
Wel, een druppelader die gaat eerst de accu conditioneren.
Dit is een ander woord voor het geschikt maken voor het druppel laden.
Een accu lader, die gaat dus direct over in de actie, met het laden voor de accu.
Een druppelader is dus een slimme versie van een accu lader, die gaat dus eerst conditioneren!
Het klinkt iets ongelofelijk, maar het is wel zo.
Ik had dus een accu, die ik heb geladen met een accu lader.
Ik kon de auto van mijn vrouw slechts een keer starten, en dat was het.
Nu dacht ik, de accu is defect.
Nee dus!
Ik heb de accu eens aan de druppel lader gekoppeld, en net zoals bij de accu lader de hele nacht laten staan.
In de accu zat een lampje, dat na het laden van de accu lader flest groen/grijs was, een defecte accu dus.
Na het nachtje aan de druppel lader, zag ik de volgende morgen, een mooie fris groen lampje.
Een gezonde accu dus!
Zelfs na een jaar was er nog steeds geen probleem, met de accu.
Mijn vrouw is sinds dien wel meer gaan rijden met haar auto.
Het was slechts een test van mij, nooit geschoten, dat is immers altijd mis!
In dit geval de test heeft dus zijn vruchten afgeworpen.
Daarbij laadt een druppellader ook niet met een direct vol vermogen, maar steeds met net genoeg vermogen.
Dat spaart ook nog de platen in de accu, trekken dan ook niet snel krom.
Ik heb deze druppel lader gekocht met de leuke kortingen via Marktplaats aanbiedingen.
Deze druppel lader koste slechts € 17,50 + de verzendkosten!
Dit is dus echt geen reclame campagne van mij, maar slechts een hele goede optie, om een accu te redden.
En de mede forum leden te helpen, en kosten te besparen.
Dus wie weet, werkt het bij een ander ook.
Let wel, een defecte accu, dan kunt u het echt schudden, ook daar helpt een druppel lader echt niet meer aan!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad