Oliefilterhuispakking e36 318i
Oliefilterhuispakking e36 318i
Hallo,
Ik wilde vandaag de oliefilterhuispakking vervangen van een 318.
Olie lekt behoorlijk, zelfs na een korte start ligt er een plasje onder de auto.
Nu komt het volgende :
Ik kreeg het gevoel dat de bovenste bout, waar het huis mee vast zit op afbreken staat.
Je ziet en voelt ook echt alleen het kopje van de bout bewegen.
Als een bout elastisch is dan is dat toch nooit goed?
Ik probeerde hem dus een stukje los te draaien, zag de kop alleen een stukje draaien en draaide automatisch weer terug in hoe die stond.
Hoe kan dit?
En wat nou als zo'n bout afbreekt? Dan ben je heel ver van huis vrees ik :stop:
Ik wilde vandaag de oliefilterhuispakking vervangen van een 318.
Olie lekt behoorlijk, zelfs na een korte start ligt er een plasje onder de auto.
Nu komt het volgende :
Ik kreeg het gevoel dat de bovenste bout, waar het huis mee vast zit op afbreken staat.
Je ziet en voelt ook echt alleen het kopje van de bout bewegen.
Als een bout elastisch is dan is dat toch nooit goed?
Ik probeerde hem dus een stukje los te draaien, zag de kop alleen een stukje draaien en draaide automatisch weer terug in hoe die stond.
Hoe kan dit?
En wat nou als zo'n bout afbreekt? Dan ben je heel ver van huis vrees ik :stop:
- BMWf20 2.0d
Re: Oliefilterhuispakking e36 318i
Denk dat ie vastgerot zit, ijzer en alu geeft vaak contactcorrosie.
Ik zou hem ff een paar nachten in de IMAL oid laten staan, ff goed inspuiten, rustig laten intrekken, om een aantal uren herhalen.(minstens 1 nacht laten trekken)
Hierna rustig stukje voor stukje proberen los te draaien.
Verhitten wil anders ook nog wel eens helpen.
Niks overtrekken, anders breekt ie idd af.
Dan hangen de gevolgstappen er vanaf hoeveel draad er nog uitsteekt, en of er ook draad in het filterhuis zelf zit.
Je bent iig idd verder van huis dan wenselijk.......
Ik zou hem ff een paar nachten in de IMAL oid laten staan, ff goed inspuiten, rustig laten intrekken, om een aantal uren herhalen.(minstens 1 nacht laten trekken)
Hierna rustig stukje voor stukje proberen los te draaien.
Verhitten wil anders ook nog wel eens helpen.
Niks overtrekken, anders breekt ie idd af.
Dan hangen de gevolgstappen er vanaf hoeveel draad er nog uitsteekt, en of er ook draad in het filterhuis zelf zit.
Je bent iig idd verder van huis dan wenselijk.......

http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts ... Id=11_6110
zijn 6 bouten als het goed is
(dat ze elastisch zijn lijkt me sterk, zijn geen voorgespannen bouten)
als lekt moet het toch los, dus inspuiten, laten inwerken, (al lijkt het me lastig om het bij het draad te krijgen) en voorzichtig proberen
zijn 6 bouten als het goed is
(dat ze elastisch zijn lijkt me sterk, zijn geen voorgespannen bouten)
als lekt moet het toch los, dus inspuiten, laten inwerken, (al lijkt het me lastig om het bij het draad te krijgen) en voorzichtig proberen
Bedankt voor jullie reacties.
Wat is een goede kruipmiddel wat je bij brezan oid kan kopen?
En ik zie dat bout 9 langer is als bout 7. Klopt dit?
De voorste bout 9 geeft de problemen. Dus mocht de blut afbreken is er grote kans dat een stuk draad blijft uitsteken?
Wat is een goede kruipmiddel wat je bij brezan oid kan kopen?
En ik zie dat bout 9 langer is als bout 7. Klopt dit?
De voorste bout 9 geeft de problemen. Dus mocht de blut afbreken is er grote kans dat een stuk draad blijft uitsteken?
Ik als leek gebruik wd40 (wat niet echt kruipmiddel is al staat dat wel erop) volgens mij is er iets van valvoline wat goed is.
Klopt, de ene is m6x75 en ander m6x35 staat ook in de tekst he eronder. Het 'holletje' is langer bij de bovenste. Mocht het afbreken dan krijg je het huis er wel af neem ik aan, de bout zit alleen vast in de motor en niet in huis zelf lijkt mij. Dan zal je met een tang oid de bout er nog wel kunnen uitdraaien en als gelijk is afgebroken met boutgat dan uitboren. Ik zou zeggen, gewoon proberen
Klopt, de ene is m6x75 en ander m6x35 staat ook in de tekst he eronder. Het 'holletje' is langer bij de bovenste. Mocht het afbreken dan krijg je het huis er wel af neem ik aan, de bout zit alleen vast in de motor en niet in huis zelf lijkt mij. Dan zal je met een tang oid de bout er nog wel kunnen uitdraaien en als gelijk is afgebroken met boutgat dan uitboren. Ik zou zeggen, gewoon proberen
- BMWf20 2.0d

IMAL is overal te koop, de beste kruipolie, komt overal tussen, wel ruim inspuiten en herhalen.
Nacht over laten staan en proberen, ook ff tikken op de kop van de bout met een bankhamer oid, laten schrikken werkt ook wel eens.
Je kunt evt ook nog een accuslagschroevendraaier proberen met dop, gebruiken ze op de sloop ook om vastzittende meuk los te ratelen.
Deze klopt en draait tegelijk en daar krijg je heel wat vastge-etterde bouten en schroeven mee los.
ff een stukje vaster draaien en dan los draaien wil ook nog wel eens helpen