Ik ben Olivier uit den haag en net nieuw op dit forum. Zit hier ( helaas ) omdat ik een bmw heb gekocht met wat problemen

ik rijd een bmw e46 touring 318i executive uit juli 2000.
helaas heb ik tijdens een gigantische kater

Om de kosten te drukken wil ik zelf doen wat ik zelf KAN doen aangezien ik geen automonteur ben
ik ben overigens wel handig en technisch aangeleg dus denk dat ik veel zelf kan regelen.
grootste probleem is dat allebei de sleutels het niet doen op de centrale vergrendeling. Nu is hier al super veel leesmateriaal ( bedankt

knopje in de auto werkt wel met dichtdoen maar niet met opendoen van de deuren. ( na reset van de computer en alle foutmeldcodes eruit halen doet ie het ook open ).

ook langs de bmw dealer geweest en die heeft even wat dingetjes nagekeken . leek hem stug dat alle 2 de sleutel kappot waren en een nieuwe sleutel inlezen lukte niet . toen werd mij aangeraden om bij de achterkant onder de spoiler de antenne ontvanger te checken omdat die ook nog wel is kappot willen gaan.

is dit wat ik dan moet gaan vervangen ? en kan ik die zomaar uit elke e46 touring halen ? of moet het precies hetzelfde type enz zijn?
de achterruit verwarming doet het ook niet en het lijkt erop dat ze deze achterklep uit een bmw 330D hebben gehaald en in die van mij hebben gezet ( achterschade>? ) dit hebben ze ook met de achterbumper gedaan. vandaar dat de parkeersensoren het niet doen want die heeft mijn bmw standaard helemaal niet ! # OPGELICHT .
Ook lekte hij als een zeef toen ik haar door de wasstraat heen deed

hoop dat jullie me kunnen helpen en sorry als de tekst een beetje warrig is ( ik ben niet gewend lange teksten te schrijven