Voordat ik jullie lastig val met mijn probleem zal ik mij eerst even voorstellen!
Ik ben Maurice en kom uit de omgeving van Zuid-Holland.
Dit jaar, Maart heb ik besloten om voor het eerst een BMW aan te schaffen en ben nu in het bezit van een prachtige BMW 325I e90 n54 6cil uit 2007.
Buiten het feit dat ik al een aantal keren flink mijn portemonnee heb moeten opentrekken om mijn auto rijdend te houden, rijd de auto geweldig.
Echter ondervind ik wel wat problemen met deze auto.
Inmiddels is mijn bougies, hogedrukpomp(brandstofpomp), nox-sensor en lambdasonde bank 2 al vervangen. Toch blijf ik problemen ondervinden met een wiebelende motor. Soms met een koudestart wiebelt mijn motor zo erg dat ik helemaal door elkaar geschut word, rij/geef ik gas voor 1 minuut is het probleem zo goed als over. Echter blijft de motor licht fluctueren 600/650 rpm, dit komt niet consequent voor, soms heeft de motor nergens last van en draait als een zonnetje.
Ook bij het remmen voor een stoplicht of dergelijk, valt mijn toerental terug naar 500rpm waarnaar hij zich hersteld naar 600/650 rpm, de 500rpm lijkt mij erg laag omdat ik het gevoel krijg dat de motor wilt afslaan.
Verder licht soms het motorstoringslampje op, in dashboard(uitstoot niet helemaal pluis volgens handleiding). Dit lampje blijft soms met 3 a 4 koude starts branden, en is vervolgens als sneeuw voor de zon verdwenen, om vervolgens weer eens terug te keren na 15x koude starts. Wel wil ik nog vermelden dat mijn motor beter lijkt te draaien met de airco aan, hierdoor draait de motor 50rpm hoger. Ook met het gasgeven rond 2000rpm om het schudden te laten stoppen gaat mijn motor wiebelen van 1500 naar 2000rpm en weer terug enz. Het lijkt op een soort beveiliging?? Dit doet de motor ook als er geen problemen zijn, echter is dit wel in P of N stand niet in D.
Bij het uitlezen komen er geen rare storingen naar voren op de uitstoot na dan, van de lambdasonde 2(het beruchte lampje). Volgens de BMW dealer zijn mijn injectoren versleten, wat ik erg raar vind met 125000km op de teller. Dit grapje kost maar liefst 1600 euro

Wat ik weet is dat de vorige eigenaar al eens een beeldscherm, boordcomputer, nox-sensor ( ja, dit is idd de 2de keer binnen 2 jaar) vervangen heeft. Er is natuurlijk ook een terugroepactie op de bobines geweest.
Nu is mijn vraag, herkennen jullie bovenstaand probleem? Zijn dit echt mijn injectoren, en is er misschien een tuningszaak die de injectoren kan testen bekijken enz.. voordat ik nog eens mijn bankrekening moet plunderen.
Ik begin langzaam tot zeker toch te twijfelen of dit geen maandag morgen auto is, aangezien de vorige eigenaar het één en andere al vervangen heeft.