Bout veerpoot afgebroken: kan ik er nog gewoon mee rijden?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
JADF

Bout veerpoot afgebroken: kan ik er nog gewoon mee rijden?

Bericht door JADF » 14 dec 2016, 14:17

Wilde een M-veerpootbrug monteren en daarbij is één (van drie) bout in de auto gevallen... Kan ik hier nog mee rijden? HELP!!!

Peter160

Re: Bout veerpoot afgebroken: kan ik er nog gewoon mee rijde

Bericht door Peter160 » 14 dec 2016, 23:12

Nou dat lijkt mij bijzonder onverstandig. Met het bochtenwerk wordt de krachtverdeling over de 2 resterende bouten wel erg groot.. Hoelang je dit gaat uithouden hangt van je rijstijl af maar ik zou de zaak zo SNEL mogelijk in de juiste staat brengen voor je ernstige brokken hebt.

JADF

Bericht door JADF » 16 dec 2016, 10:32

Thnx! Auto staat nu bij de garage en hopelijk snel verholpen.

martinus83

Bericht door martinus83 » 17 dec 2016, 12:59

Peter160 schreef:Nou dat lijkt mij bijzonder onverstandig. Met het bochtenwerk wordt de krachtverdeling over de 2 resterende bouten wel erg groot.. Hoelang je dit gaat uithouden hangt van je rijstijl af maar ik zou de zaak zo SNEL mogelijk in de juiste staat brengen voor je ernstige brokken hebt.
Peter, goed dat je je zorgen maakt ipv dat je te makkelijk bent maar je moet niet vanuit je onwetendheid mensen onnodig bang maken...

Maakt niet zoveel uit, je veerpoot kan er niet uitvallen, en niet die 2 (of normaalgesproken 3) boutjes maar je toplager vangt de roterende beweging bij het bochtenwerk op. Daar is dat ding nu juist voor bedoeld.

Bij VW zit het toplager er gewoon 'ingeduwd' en enkel met een borgschijfje en moer vast om te voorkomen dat de poot naar beneden komt als je de auto op krikt.

Maar ik zou wel je toplager zsm vervangen :)

koertplert

Bericht door koertplert » 17 dec 2016, 13:31

Onnodig bang maken? Kan nou niet zeggen dat het slim is om hier mee te gaan rijden...

s54vert

Bericht door s54vert » 17 dec 2016, 15:39

koertplert schreef:Onnodig bang maken? Kan nou niet zeggen dat het slim is om hier mee te gaan rijden...

:rolf:

Maakt vrij weinig uit.. heb een jaar lang gereden met een 500 pk monster die 1 stud van een topmount mistte... dus gevaarlijk is bullshit! rotzooi valt er echt niet onder vandaan ,maar dat snap je hopelijk zelf ook wel.

tis een APK afkeur puntje, dus gewoon binnenkort even vervangen...

martinus83

Bericht door martinus83 » 19 dec 2016, 10:22

koertplert schreef:Onnodig bang maken? Kan nou niet zeggen dat het slim is om hier mee te gaan rijden...
Het is slim om hier de vraag te stellen, en zo te weten te komen wat er aan de hand is en daarmee een goede inschatting te kunnen geven van de situatie.

Het is niet slim om hier een reactie te geven met een technisch onderbouwing die helemaal niet klopt. En daarmee zorgen laten maken, en misschien wel op kosten te jagen door de onwetendheid van die reageerder.

Het is slim om dat toplager zsm te vervangen voor een nieuwe. Verder kun je tot die tijd gewoon doorrijden, je hoeft niet perse op de fiets, geen auto te huren, geen wegenwacht te bellen etc.

Bij twijfel, auto laten staan, dat is zeker slim.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”