Een jaar terug had ik een 1995 318ti erbij gekocht als een 2e auto, leuke auto om in te rijden!
Stuurt best goed, in de kont is het een e30 en zo voelt het ook

Zat een nieuwe Ta-technix schroefset bij, de naam zegt het al het is dus ook niks.
Helaas niet goed gekeken toen ik de auto kocht, er zat behoorlijk wat las werk aan waar ik geen zin in had.
De auto verkocht als donor voor een e30 318i touring.
Eigenlijk ook niet direct weer op zoek naar een andere auto 2e auto.
Tot dat een bekende van mij de 323ti te koop had waar zijn zoon 5jaar in gereden heeft.
Auto goed bekeken op de brug, dorpels en wielkasten netjes en hard!
Prijs was goed dus de auto maar gekocht, een stuk sneller dan de e36 318ti een erg fijne motor ondanks dat die geknepen is ( 2.5 170pk )
Wel merk je dat die wel anders stuurt door de dikke 6 pitter.
Over de motor ik moet zeggen dat ik positief verrast ben.
Op papier valt het tegen maar in de praktijk loopt dit in standaard vorm wel erg lekker, mooi koppel verloop.
Helaas zorgt dit er ook voor dat in de 1 en 2 het lampje van de ASC+T steeds gaat knipperen.
Dat probleem is al opgelost door een fris 3.45 25% sperdiff

Gaat prima icm met ASC+T die grijpt minder snel in, maar met ASC+T uit heeft die ook veel meer tractie.
De originele verhouding is 3.07 nu dus 3.45 een stuk korter wat de auto wel levendiger maakt.
Snelweg rijden gaat opzich nog wel lekker al draait die nu aardig wat toeren meer.
De eerste mods al gedaan.
Het OMP stuur uit mijn 318ti er in gezet
Het 3.45 25% sperdiff met strongflex rubber gemonteerd
Binnenkort wat onderhoud en mods
Middendemper er tussen uit
H&R schroefset monteren
E30 draagarmen met powerflex PU
Subframe bussen vervangen door strongflex rood
E46 300mm remmen voor
Mijn E36 320i M-tech touring

De 323ti




