Twee weken geleden is mijn BMW helaas gestrand met een defecte waterpomp (koelvloeistof lampje ging branden en er kwam witte rook onder de motorkap vandaan, auto direct uitgezet). Nu is deze vervangen en blijft de auto weer netjes op temperatuur. Het probleem is nu echter dat de kachel alleen bij stationair draaien warm blijft en nadat er een klein stuk is gereden deze weer koud word
Auto is reeds ontlucht waarbij de auto aan de voorkant is opgekrikt, de climate controle op 32 graden stond en de blower op de laagste stand. De koelvloeistof slangen richting het schutbord / kachel worden na het ontluchten warm en ook binnen in de cabine blaast de blower warme lucht, systeem lijkt dus wel goed te circuleren. Dit is echter enkel wanneer de auto stationair draait, na ongeveer 1-2km rijden word de kachel weer koud en zijn de slangen richting het schutbord en retour naar de radiator ook weer koud. Wanneer ik de auto weer ontlucht merk ik toch weer dat er lucht in het systeem zit. Ik heb gekeken of er ergens een koelvloeistof lekkage te vinden is maar kan deze helaas niet aantreffen, wel zie ik dat de radiateur aan de onderkant bol staat.
Is mijn manier van ontluchten misschien toch niet de juiste? Of kan het wellicht zijn dan bijv. de koppakking zorgt dat er iedere keer weer lucht in het systeem komt zodra ik een stukje rij?
Wie kan mij een duwtje geven in de juiste richting?