Welke schokdempers of schroefset.
Welke schokdempers of schroefset.
Beste BMW vrienden.
Aangezien er 1 schokdemper bij mij voren lekt, moet ik dus voren 2 nieuwe.
Nou is mijn vraag welke, gewone sport schokdempers of verlagingsdempers of toch een schroef set.
Wil er naderhand toch nog 17" onder kunnen monteren.
Het gaat om een e36 316i van 1994 4 deurs sedan.
Met vriendelijke groet,
Francois e36.
Aangezien er 1 schokdemper bij mij voren lekt, moet ik dus voren 2 nieuwe.
Nou is mijn vraag welke, gewone sport schokdempers of verlagingsdempers of toch een schroef set.
Wil er naderhand toch nog 17" onder kunnen monteren.
Het gaat om een e36 316i van 1994 4 deurs sedan.
Met vriendelijke groet,
Francois e36.
Re: Welke schokdempers of schroefset.
Dag Francois,
Heb van de week onder mijn coupe een AP schroefset gemonteerd. Op zich niet heel duur maar wel kwalitatief goed, heb nu enkele stukjes gereden met de auto en ben er erg tevreden over, auto is niet te stug maar helt ook niet over. Ook met lastwisselingen blijft de auto mooi strak liggen. Verstelbaarheid is behoorlijk dus kan je naar wens aanpassen.
Succes!
Heb van de week onder mijn coupe een AP schroefset gemonteerd. Op zich niet heel duur maar wel kwalitatief goed, heb nu enkele stukjes gereden met de auto en ben er erg tevreden over, auto is niet te stug maar helt ook niet over. Ook met lastwisselingen blijft de auto mooi strak liggen. Verstelbaarheid is behoorlijk dus kan je naar wens aanpassen.
Succes!
Heb inmiddels ook al offertes voor een AP schroefset opgevraagd.
Ruim 60.000km ervaring met dit merk onder een vorige auto. Vwb weggedrag, kwaliteit en kosten m.i. niet te kloppen.
Ruim 60.000km ervaring met dit merk onder een vorige auto. Vwb weggedrag, kwaliteit en kosten m.i. niet te kloppen.

@Jorn328, is die set qua demping ook instelbaar? Zo ja, waar heb je die gekocht?
AP maakt een instelbare en niet-instelbare set, maar ik heb nog geen (web)winkel gevonden die de instelbare verkoopt.
AP maakt een instelbare en niet-instelbare set, maar ik heb nog geen (web)winkel gevonden die de instelbare verkoopt.
Qua demping is de set niet instelbaar voor zover ik weet. Heb die van mij via BMWproducts.nl besteldKanyevdV schreef:@Jorn328, is die set qua demping ook instelbaar? Zo ja, waar heb je die gekocht?
Ze verkopen ook een set die hardheid verstelbaar is voor ongeveer 100 euro meer dan de normale.
Alleen niet veel webshops verkopen deze.
Alleen niet veel webshops verkopen deze.
heb gewoon een verlagingsset van AP werkt perfect, na 30dkm nog steeds geen klachten
@DennisV32, heb je hier een link van?
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Vroeger verkocht Yanel.nl deze onder de naam AP X, maar ik zie dat die de website gesloten hebben.
Op google krijg ik alleen de normale in nederland.
Engeland een verkoper gevonden: https://www.dcperformance.co.uk/cheap/7 ... 0-011.html
Ik weet toevallig dat all4honda ook hardheid verstelbare AP's verkoopt voor Honda's, misschien kan hij je via ze importeur ook aan een BMW set helpen.
Op google krijg ik alleen de normale in nederland.
Engeland een verkoper gevonden: https://www.dcperformance.co.uk/cheap/7 ... 0-011.html
Ik weet toevallig dat all4honda ook hardheid verstelbare AP's verkoopt voor Honda's, misschien kan hij je via ze importeur ook aan een BMW set helpen.
Bedankt voor het mee denken/mee zoeken heren!
Het achterhalen van de set is mij niet gelukt, maar heb inmiddels een andere set gekocht: JOM NJT eXtrem.
Ik zal een update geven wanneer alles geïnstalleerd is!
Het achterhalen van de set is mij niet gelukt, maar heb inmiddels een andere set gekocht: JOM NJT eXtrem.
Ben wel benieuwd naar je ervaring hiermee!KanyevdV schreef:Bedankt voor het mee denken/mee zoeken heren!
Dus mijn Volgmodus staat aan

SOLD-E46 BMW 320D touring special edition Black Sapphire metallic '04
SOLD-E36 BMW 316i executive Hellrot '97
MINI Cooper S R53 Dark zilver '04
E36 BMW 318i sport editon cosmosschwarz '99
SOLD-E36 BMW 316i executive Hellrot '97
MINI Cooper S R53 Dark zilver '04
E36 BMW 318i sport editon cosmosschwarz '99
Hierbij een update.Ik zal een update geven wanneer alles geïnstalleerd is!
Heb de set er nu zo'n 2 maanden onder zitten. De auto heeft aanzienlijk minder body roll, wat fijn was op het circuit.
Verder rijdt het op de openbare weg prima.
De instelbare demping heb ik echter nog nauwelijks gebruikt, geen behoefte aan gehad omdat ik de middelste demping stand al een stuk fijner vind rijden dan de originele set.
Ik ben er erg blij mee, zeker een aanrader!