Help me e39 start slecht.

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Mr carter

Help me e39 start slecht.

Bericht door Mr carter » 05 nov 2016, 18:24

Goeiemiddag beste mensen
. Zit met een probleem en hoop dat er iemand mij kan helpen. Als de auto hele nacht heeft stil gestaan en stap s morgens in.. start de auto vrijwel meteen

Maar zodra die warm is en zet em.uit krijg ik em niet meer gestart .. het is als of de startmoter slipt of iets .. hij pakt em heel even en dan stopt die .. ik kan em dan ook niet doorstarten.. weet misschien iemand wat het probleem kan zijn en wat ik er aan kan doen .. mvg carter

Jos535i

Re: Help me e39 start slecht.

Bericht door Jos535i » 05 nov 2016, 18:29

Wat bedoel je precies, dat de startmotor niet pakt bij warme motor of dat de startmotor wel draait maar dat de motor niet aanslaat?

Groet, Jos

Mr carter

Bericht door Mr carter » 06 nov 2016, 09:02

Goeie morgen Jos . Nu ik smorgen's instap start die meteen .. nu ik terug kom van boodschappen doen . Probeer ik em te starten hij Wil wel 2 sec dan slaat die dood .. naar 2 x draaien maakt die grrr grr geluid .. en kan ik ook niet door starte moet em weer van het contact afhalen en weer opnieuw proberen . ik weet niet of het mogelijk is om een filmpje te plaatsen op deze forum ..anders kon ik het u laten zien .. bedankt met het mee denken van mijn probleem mvg carter

Peerke007

Bericht door Peerke007 » 06 nov 2016, 09:25

Filmpje plaatsen kan via youtube. Zet het filmpje eerst op youtube en plaats dan een link hier op het forum.

martindebelitos

Bericht door martindebelitos » 06 nov 2016, 12:00

probeer eens eenaccu by te zetten. kan zyn dat je accu niet meer goed is. waardoor hy de motor niet genoeg bekracht :) :) :)

Mr carter

Bericht door Mr carter » 06 nov 2016, 13:13

https://youtu.be/i6D5tS4ZeE0 filmpje van start probleem ... als ik em in de 2e versnelling zet en laat de koppeling hoog op komen en starte em dan start die wel langer door maar niet dat die aanslaat ... heb er een andere auto bij gezet met startkabel maar maakt geen verschil ... mvg

Jos535i

Bericht door Jos535i » 06 nov 2016, 15:44

Het is net of er weinig of geen brandstoftoevoer is. Bij een koude start is er altijd meer brandstoftoevoer door de "choke"functie van het brandstofsysteem. Als hij bij koude start aanslaat betekent dat in ieder geval dat de bougies en bobines het wel doen. Kan zijn dat het benzinefilter verstopt zit (althans voor een deel)en vervangen moet worden. Overigens zie ik in het dashboard een melding van iets dat ik helaas niet kan thuisbrengen door de pixels die hun beste tijd gehad hebben, kan een indicatie zijn wat er aan de hand is. Verder zie ik dat alle groene vlakjes van de onderhoudsmelding verdwenen zijn, dat betekent dat hij direct aan een onderhoud toe is. Het lijkt overigens ook dat hij in de tweede versnelling af en toe wel oppakt maar in z'n vrij niet, lijkt mij dat er iets aan de hand is met de koppeling tussen startmotor en het vliegwiel. Ik durf niet direct een uitspraak te doen, misschien dat de andere forumleden wat meer kunnen vertellen. Ik blijf wel meedenken voor je. Wat ik je in ieder geval wel adviseer is om hem te laten uitlezen en sowieso een onderhoudsbeurt te laten geven.

Groet, Jos

Mr carter

Bericht door Mr carter » 06 nov 2016, 16:15

Dank je wel Jos voor het mee denken .. ik heb de auto zo gekocht in deze staat ..heb een afspraak gemaakt om de pixels te laten maken van me dashboard. Heb de bougies al vervangen . Zal nu dan even de brandstof filter/pomp even na laten kijken . En een beurtje geven.. nog maals bedank't... mvg carter

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”