gaspedaal stroef/blijft soms hangen?
Re: gaspedaal stroef/blijft soms hangen?
Het zelfde probleem heb ik ook gehad gewoon het inbus schroefje die op de beugel van de gasklep zit iets verder erindraaien en probleem opgelost.
Als je het erin draait wordt het toch juist strakker? :?
hikie schreef:Het zelfde probleem heb ik ook gehad gewoon het inbus schroefje die op de beugel van de gasklep zit iets verder erindraaien en probleem opgelost.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Ik heb dit probleem dus ook. Als de motor draait moet ik het eerste stukje dat ik gas geef het pedaal door een lichte weerstand heenduwen, niet heel vervelend maar wel storend. Als de motor uitstaat heeft hij dit niet. En als ik hem op de cruise control heb en ik rem even en wil vervolgens gas geven dan is mijn pedaal ook flink geblokkeerd en moet ik echt hard duwen om hem erdoorheen te duwen, wat wel altijd lukt overigens. Als ik hem op de normale manier van de cruise control afhaal heb ik hier bijna nooit last van.
Maar net ook even me gaskabel heel iets strakker gezet (draait nog wel zelfde stationair) en nu het probleem opgelost met het pedaal door een lichte weerstand heenduwen bij gewoon gasgeven. Echter dit heeft niet het probleem met de cruise control opgelost, dus ik ga van de week mijn gasklep maar eens goed reinigen. Kijken of dat werkt. Heeft dit trouwens bij de andere mensen wel geholpen die dit hebben geprobeerd?
Ook was ik gister bij een dealer en die zei dat het waarschijnlijk te maken heeft met het veertje van de cruise control bij het gaspedaal, die zou dan kapot zijn. Dus als het schoonmaken niet helpt daar maar een naar kijken
Maar net ook even me gaskabel heel iets strakker gezet (draait nog wel zelfde stationair) en nu het probleem opgelost met het pedaal door een lichte weerstand heenduwen bij gewoon gasgeven. Echter dit heeft niet het probleem met de cruise control opgelost, dus ik ga van de week mijn gasklep maar eens goed reinigen. Kijken of dat werkt. Heeft dit trouwens bij de andere mensen wel geholpen die dit hebben geprobeerd?
Ook was ik gister bij een dealer en die zei dat het waarschijnlijk te maken heeft met het veertje van de cruise control bij het gaspedaal, die zou dan kapot zijn. Dus als het schoonmaken niet helpt daar maar een naar kijken
ik had het ook heb vervolgens gasklephuis goed schoongemaak met WD40 en kabel ook gesmeert en gaat nu soepel en geen problemen met cruise control meer.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Heb je daar nieuwe pakkingen voor nodig, als je het gasklephuis losmaakt en weer terugzet?vegito schreef:ik had het ook heb vervolgens gasklephuis goed schoongemaak met WD40 en kabel ook gesmeert en gaat nu soepel en geen problemen met cruise control meer.
Normaal gesproken wel en ik heb zelf dat ook gedaan maar het is geen ramp als je het niet doet. Het ligt natuurlijk wel aan hoe de pakking eruit ziet voor dat je hem vervangt.
Verkocht BMW 320D e90
Ik heb dus vanmiddag mijn gasklephuis eruit gehaald en goed schoongemaakt (zat behoorlijk veel aanslag in het huis en op de klep, zat ook geen lichtspleetje meer tussen). Na het schoonmaken zag het ding er weer helemaal nieuw uit vanbinnen en had hij een perfect lichtspleetje rondom de gasklep. En het probleem is volledig opgelost, gaspedaal hoeft niet meer door de weerstand heen en het probleem met de cruise control is ook volledig weg! Het gaspedaal gaat nu uberhaupt veel lichter en fijner! ;D
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Foto's?Carthago schreef:Ik heb dus vanmiddag mijn gasklephuis eruit gehaald en goed schoongemaakt (zat behoorlijk veel aanslag in het huis en op de klep, zat ook geen lichtspleetje meer tussen). Na het schoonmaken zag het ding er weer helemaal nieuw uit vanbinnen en had hij een perfect lichtspleetje rondom de gasklep. En het probleem is volledig opgelost, gaspedaal hoeft niet meer door de weerstand heen en het probleem met de cruise control is ook volledig weg! Het gaspedaal gaat nu uberhaupt veel lichter en fijner! ;D
En misschien wel ff een DIY van maken?

Kheb geen foto's gemaakt, maar tis opzich niet zo lastig, ik kan wel even een paar foto's maken van wat je los moet draaien enzo en wat ik gedaan heb. Moet ik dat dan gewoon in de DIY sectie zetten of zit er een aparte plek op het forum voor een "How To" ? Anders misschien een idee 

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Als je een nette reportage maakt, kan dat gewoon in DIY (oftewel Do It Yoursel, doehetzelf)Carthago schreef:Kheb geen foto's gemaakt, maar tis opzich niet zo lastig, ik kan wel even een paar foto's maken van wat je los moet draaien enzo en wat ik gedaan heb. Moet ik dat dan gewoon in de DIY sectie zetten of zit er een aparte plek op het forum voor een "How To" ? Anders misschien een idee
ik heb toch nog even een vraagje over het blijven hangen van het gaspedaal. ik had dit een maand of 3/4 geleden ook. ik heb toen me gasklephuis helemaal schoongemaakt en het probleem was volledig opgelost. alleen nu heb ik het weer (| is het normaal dat het weer zo snel kan terug komen? zo niet, wat kan ik er aan doen om het probleem minder snel te krijgen :?
probleem is bij mij verholpen . het lag aan de stelsroef op het gasklephuis deze was er uit dus nieuwe schroef er in en hij gaat weer soepel