harde koelslang e46 316i m43 motor

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
maddox

harde koelslang e46 316i m43 motor

Bericht door maddox » 22 okt 2016, 17:47

Mede BMW liefhebbers,

Ik heb het probleem dat mijn BMW druk opbouwt in het koel systeem.
De slang die vanaf de radiator naar het motorblok loopt ( vanaf de voorkant gezien de rechter ) word na een klein ritje loei warm zodat deze niet meer is vast te pakken en de slang word hard, Deze is dan bijna niet meer in te knijpen.
De slang vanaf de thermostaat richting de radiator word bij het stationeer lopen na een tijdje wel warm dus de thermostaat gaat open. Maar na een klein ritje maken is deze slang koud en de andere loei warm en hard. Als ik dan door middel van de bleeding nippel iets druk laat ontsnappen komt de slang vanaf de thermostaat ook weer op temperatuur, alsof de thermostaat door de druk word dicht gehouden. De druk is een keer zo hoog geweest dat de koelvloeistof onder de dop naar buiten kwam, dus door de overdruk heen.

Nu is het zo dat de thermostaat,waterpomp en de radiator vervangen zijn.
Tevens is het ontluchten gebeurd als op dit forum veel staat beschreven en ook met de voorwielen van de grond.

Toch ondanks dit probleem blijft op het dashboard de temperatuur gewoon normaal.

Ik hoop dat iemand me kan helpen waar ik verder nog kan kijken, want ik ben het spoor een beetje bijster.

Mike

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”