530D, Wielsnelheidssensor linksachter geen signaal
- elrenegado
530D, Wielsnelheidssensor linksachter geen signaal
een paar dagen geleden gingen de lampjes van de ABS en ESP branden samen met het uitroepteken,
km teller deed ook niks meer, en verbruiksmeter sloeg op hol.
Uitgelezen en melding was de wielsnelheidssensor linksachter geeft geen signalen door..
Garage gaf aan dat het de ABS sensor was, dus die is gister vervangen.
2 ritjes is het goed gegaan, en net gingen alle 3 de lampjes weer branden, en weer geen km teller.
maar... ik moest ik iemand ophalen, dus motor uit, daarna weer starten en alles functioneerde weer.
Wat kan dit zijn ?
ABS computer aan het overlijden oid ?
km teller deed ook niks meer, en verbruiksmeter sloeg op hol.
Uitgelezen en melding was de wielsnelheidssensor linksachter geeft geen signalen door..
Garage gaf aan dat het de ABS sensor was, dus die is gister vervangen.
2 ritjes is het goed gegaan, en net gingen alle 3 de lampjes weer branden, en weer geen km teller.
maar... ik moest ik iemand ophalen, dus motor uit, daarna weer starten en alles functioneerde weer.
Wat kan dit zijn ?
ABS computer aan het overlijden oid ?
Re: 530D, Wielsnelheidssensor linksachter geen signaal
Het zou inderdaad de ABS computer kunnen zijn. Maar dan heb je er meestal pas last van als de motor warm is geworden, bij koude motor treed het probleem dan meestal niet op. Ik heb een automaat en bij mij ging de automaat ook nog in noodloop.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Die ABS module zit wel op een plek waar hij notoir vatbaar is voor de hitte van de motor. Je ziet vaak dat die units zijn vervangen rond de 130-150dkm. Bij die van mij (140dkm bij aanschaf) was hij ook al vervangen. Door de hitte gaan ze gewoon kapot, en dat is meer een feit dan een mogelijkheid vrees ik..
Ik heb er hier ook wat over geschreven (zie puntje ABS module) viewtopic.php?f=107&t=47337
Gereviseerde modellen zijn redelijk goedkoop (in verhouding tot nieuw) te krijgen. Offenga heeft momenteel een pomp voor 175,- en een regelmodule voor 100,- (ik denk dat de module stuk is bij jou, of stuk gaat). Zie: https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/g ... odule-pomp
Ik heb er hier ook wat over geschreven (zie puntje ABS module) viewtopic.php?f=107&t=47337
Gereviseerde modellen zijn redelijk goedkoop (in verhouding tot nieuw) te krijgen. Offenga heeft momenteel een pomp voor 175,- en een regelmodule voor 100,- (ik denk dat de module stuk is bij jou, of stuk gaat). Zie: https://www.offenga.nl/bmw-onderdelen/g ... odule-pomp
Jedemals lückenlos Scheckheft gepflegt.
- elrenegado
ik heb ook de automaat, maar die ging niet in noodloop gelukkig.
Dat van de warmte kan ik wel plaatsen enigzins,
gisteren was het een kort ritje, en ging het goed.
Vanmorgen was de rit langer en ging bij na een km of 30 in storing,
echter heb ik hem later voor 2 minuten uit gehad, en was de storing ook weg.
Dat van de warmte kan ik wel plaatsen enigzins,
gisteren was het een kort ritje, en ging het goed.
Vanmorgen was de rit langer en ging bij na een km of 30 in storing,
echter heb ik hem later voor 2 minuten uit gehad, en was de storing ook weg.
- elrenegado
Helaas, als ik bij offenga zoek op mijn type auto heeft hij de ABS computer niet...
Ik zou ze even bellen, want als je enkel de E39 selecteert (mijn link) dan krijg je wel modellen, en volgens mij verschillen die modules niet tussen diesel/benzine/facelift
- elrenegado
blijkbaar zitten die modules gekoppeld aan het voertuig.
mijne word er dinsdag uitgehaald, en opgestuurd voor reparatie, en daarna terug geplaatst.
Feitelijk krijg je dan een gereviseerde terug.
mijne word er dinsdag uitgehaald, en opgestuurd voor reparatie, en daarna terug geplaatst.
Feitelijk krijg je dan een gereviseerde terug.
Das ook bijzonder, wist ik niet. Inmiddels al gerepareerd?
- elrenegado
Ik heb hem maandag einde van de middag bij gijsbertsen neergezet,
module bouwen ze uit, sturen ze op, en als die terug is bouwen ze hem weer in.
Tevens doet autotaalglas er even een nieuwe voorruit inzetten, en de huis poetser doet even rondom alle lampen polijsten.
ik denk dat ik hem morgen weer kan halen.
module bouwen ze uit, sturen ze op, en als die terug is bouwen ze hem weer in.
Tevens doet autotaalglas er even een nieuwe voorruit inzetten, en de huis poetser doet even rondom alle lampen polijsten.
ik denk dat ik hem morgen weer kan halen.
- elrenegado
inmiddels gefikst, bleek nogal wat mis met de abs computer te zijn, revisie koste 285,- ex btw.
Sinds die er weer inzit piepen me remmen ineens ook veel minder.
Wel jammer van de duren nieuwe sensor die eerst geplaatst is, was dus niet nodig... maar ach.... er zit nu wel een nieuwe in.
Sinds die er weer inzit piepen me remmen ineens ook veel minder.
Wel jammer van de duren nieuwe sensor die eerst geplaatst is, was dus niet nodig... maar ach.... er zit nu wel een nieuwe in.
Ja dat is jammer. Heb wel het idee dat Gijsbertsen het wel érg druk heeft..
- elrenegado
ja iets TE..... ze laten wat steekjes vallen.
o.a. dus die wielsensor..... aangezien dit een heel bekend probleem is met abs computer hadden ze dat eigenlijk even moeten checken toen ik vroeg om een nieuwe sensor.
Of controle van oliepeil en bandenspanning bv.... zou eigenlijk standaard bij elke bezoek gedaan moeten worden (deed mijn vorige garage adres altijd, ook als je voor een lampje kwam)
Ze doen zeker goed werk hoor, en tegen een net tarief, maar je moet er wel zelf bovenop blijven zitten heb ik het idee
o.a. dus die wielsensor..... aangezien dit een heel bekend probleem is met abs computer hadden ze dat eigenlijk even moeten checken toen ik vroeg om een nieuwe sensor.
Of controle van oliepeil en bandenspanning bv.... zou eigenlijk standaard bij elke bezoek gedaan moeten worden (deed mijn vorige garage adres altijd, ook als je voor een lampje kwam)
Ze doen zeker goed werk hoor, en tegen een net tarief, maar je moet er wel zelf bovenop blijven zitten heb ik het idee