Waarde bepalen van je wagen
Waarde bepalen van je wagen
Ik ben een beetje aan het kijken wat de huidige waarde van mijn wagen nu is, welke hulpmiddelen kan ik daarvoor allemaal gebruiken? Ik heb een beetje rondgekeken op marktplaats.nl en autotrader, dan kom ik voor mijn wagen als snel op een bedrag van rond de € 15.000 á € 16.000.
Nog meer manieren? Ik neem aan dat meer mensen in een soortgelijke situatie zitten of ooit zullen komen, dus het kan een vrij handig topic zijn voor later.
Nog meer manieren? Ik neem aan dat meer mensen in een soortgelijke situatie zitten of ooit zullen komen, dus het kan een vrij handig topic zijn voor later.
Re: Waarde bepalen van je wagen
Vergelijking doen op MP/Autotrader, en eventeul extra toevoegingen (velgen) er deels bij op tellen?
Ik zou het zelf ook zeer lastig vinden! Maar zou het eigenlijk ook nog niet willen weten
..
Ik zou het zelf ook zeer lastig vinden! Maar zou het eigenlijk ook nog niet willen weten
Om heel eerlijk te zijn, ben ik stevig aan het nadenken om mijn wagen te verkopen. Ik zou toch op korte termijn iets anders willen gaan rijden, dus deze zal er helaas uit moeten. Vandaar mijn vraag, want ook ik vind het erg moeilijk om een goede vraagprijs te formuleren.
Het beste is om te kijken op Marktplaats naar vergelijkbare auto's en haal daar nog eens 5% Ã 10% af. Het valt vaak tegen namelijk.
Laatst gewijzigd door Farl op 24 sep 2008, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
superalio
ag getsie derrie...niet die irritante reclame he? vraag me af hoe ze aan het geld komen om tv-spotjes te maken.
maar goed: de waarde van je auto verschilt aan wie je hem wilt verkopen. Is het (inruilen) bij een Bovag garage of dealer of gaat het via marktplaats? Mijn ervaring is dat het weinig verschil maakt. De prijzen die je op autotrader e.d. ziet staan dan kun je rustig 2 a 3 duizend euro vanaf halen....dat zal ongeveer de prijs zijn die krijgt.
Elk jaar onderga ik dit ritueel vandaar de ervaring......
maar goed: de waarde van je auto verschilt aan wie je hem wilt verkopen. Is het (inruilen) bij een Bovag garage of dealer of gaat het via marktplaats? Mijn ervaring is dat het weinig verschil maakt. De prijzen die je op autotrader e.d. ziet staan dan kun je rustig 2 a 3 duizend euro vanaf halen....dat zal ongeveer de prijs zijn die krijgt.
Nog een andere tip:
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... 8&cache=no
Model uitkiezen, rechts bovenin waardebepaling selecteren en je krijgt een actuele in- en verkoop prijs (gebaseerd op huidige marktprijzen).
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex ... 8&cache=no
Model uitkiezen, rechts bovenin waardebepaling selecteren en je krijgt een actuele in- en verkoop prijs (gebaseerd op huidige marktprijzen).
Dan verdienen ze waarschijnlijk toch goed bij dat carspotten haha, anders kunnen ze echt niet zoveel reclames betalen want het zijn er de laatste tijd echt veel en verschrikkelijk irritant.superalio schreef:ag getsie derrie...niet die irritante reclame he? vraag me af hoe ze aan het geld komen om tv-spotjes te maken.
Maargoed, ik zelf ben ook niet zo met waarde hoor daar ben ik eerlijk in.
Ik begin bij een hogere prijs en komt daar iemand voor dan is het goed meegenomen en komt er niemand kan je altijd nog zakken.
Is maar net hoeveel tijd je hebt om de auto te verkopen.
Dat had ik met mijn 320i ook, ik was veel te positief. Uiteindelijk is hij behoorlijk goedkoper de deur uit gegaan. Mij viel het tegen, maar goed ik had twee auto's en ik moest hem onderhand wel kwijt.Mike schreef:Maargoed, ik zelf ben ook niet zo met waarde hoor daar ben ik eerlijk in.
Ik begin bij een hogere prijs en komt daar iemand voor dan is het goed meegenomen en komt er niemand kan je altijd nog zakken.
Is maar net hoeveel tijd je hebt om de auto te verkopen.
Als je lid bent van de ANWB kun je een prijsbepaling adhv de koerslijst doen. Die is het meest nauwkeurig. Het zegt alleen niet alles. Die van mij heb ik onder koerslijst geprijst, maar het aantal reacties tot nu toe is dus 0. 
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Maar verwacht jij reacties uit Duitsland (waar de vraag -denk ik-) een stuk lager ligt) of uit Nederland?
Staat er ook bij dat je helpt met het invoeren dan? Want denk dat de meeste de stap niet durven te zetten?
Staat er ook bij dat je helpt met het invoeren dan? Want denk dat de meeste de stap niet durven te zetten?
Beide. Op mobile behoor ik tot de 5 goedkoopsten in zijn soort. In NL heb de advertentie gemaakt zodat ik alles regel, dus kenteken, BPM, alles. Ik heb net een advertentie geplaats dat ik mijn kenteken weggeshopped heb (met geel (| ) eens kijken of dat helpt.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
In deze huidige economische toestand zal het moeilijk worden je auto te verkopen.vooral een bmw.je zal flink geld moeten inleveren.Dus oprijden maar.
eigenlijk is het een beetje treurig om in deze forum over de verkoop van onze autos te hebben.Maar ja.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Opzich niet .. Want er komen in beide gevallen een BMW weer voor terug
...
Maar rottig Seimi .. Dat zal je haast niet denken, voooral omdat die van jouw zo "full options" is..
Maar rottig Seimi .. Dat zal je haast niet denken, voooral omdat die van jouw zo "full options" is..
Nou sorry,jongens het schijnt dat jullie meer van elkaar afweten.Ik zou graag bij een meeting wat nader kennis met jullie willen maken.Is zoiets te organiseren moeilijk?
Bmw 318i 2003 facelift Automaat