Trilling/Resonatie Dashboard t.h.v. bestuurder

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
damol

Trilling/Resonatie Dashboard t.h.v. bestuurder

Bericht door damol » 15 aug 2016, 11:22

Hallo allemaal,

Ik ben een regelmatige bezoeker van dit forum. Ik post weliswaar niet maar lees wel veel mee. Ben zelf in het bezit van een E39 530i uit 2001 met een M-sportpakket welke ik samen met mijn vader in 2007 naar Nederland heb geïmporteerd. Het is nog steeds een heerlijke auto alleen heb ik last van een trilling/ratel/resonatie in het dasboard ter hoogte van de bestuurder. Als ik over flinke klinkers rijd of oneffenheden is dit hoorbaar maar vervelender is dat het luider word bij snelheden boven de 140/150km/h. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik hier achter kan komen/oplossen zonder het hele dashboard uit te bouwen? Als ik het aan een garagist vraag kan die hier dagen naar zoeken en dat vind ik ook overdreven. Auto heeft ongeveer 150.000km gelopen en altijd zeer netjes mee omgegaan dus het ook niet zo dat het door gebruik komt.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,
Daniel

elrenegado

Re: Trilling/Resonatie Dashboard t.h.v. bestuurder

Bericht door elrenegado » 16 aug 2016, 07:46

ik zou eerst eens op zoek gaan naar iets wat los hangt oid.

Als het echt uit het dasboard komt kan het iets zijn wat ergens tegenaan komt, of resoneert.
Zou ook nog uit de motorruimte kunnen komen, iets tegen het schutbord.

Of ophanging, dat zou ook nog kunnen.
Ik had een rotte stabilisatiestang, en als ik achteruit reed kwam het geluid ook van onder het dashboard.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”