INPA werkend krijgen

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
malle pietje

Re: INPA werkend krijgen

Bericht door malle pietje » 05 aug 2016, 12:00

Ik dacht dat je met inpa de computers kon uitlezen en bepaalde componenten kon aansturen. Maar met DIS kom ik verder. Alleen zijn de programma's zelf niet echt gebruiksvriendelijk in mijn optiek.

Ik heb nu alles bij elkaar:
- de carly app op de iphone: leuk om snel info te krijgen, maar geen achtergrond informatie
- inpa: zover ik nu kan inschatten uitlezen en resetten van grootste deel van de computers met achtergrond info over de fouten
- DIS: gebruiksvriendelijkere versie voor uitlezen en aansturen van componenten, met uitgebreidere informatie over fouten en relaties tussen foutmeldingen
- NCS expert: redelijk ingewikkeld programmeer software die zonder extra info (handleidingen etc) niet bruikbaar is. En bovendien levensgevaarlijk, als je het niet snapt kan je er een hoop schade mee aanrichten.
- en natuurlijk TIS, bron van informatie over componenten en handleidingen voor reparaties

Alles bij elkaar zou je er een bmw monteur van worden, maar ik moet bekennen dat het ontdekken van de software (ik kom met DIS het verst momenteel) me aardig wat tijd kost. Gisteren geprobeerd handmatig te regenereren, maar niet gelukt. Ook geprobeerd de AFS te 'rebooten', ook dat is niet gelukt. Nog gecheckt of ik de accu kon inleren met DIS, u raadt het al... nog niet gelukt.

Kortom, het is even wennen en ik weet zeker dat er vanalles mee mogelijk is, maar eenvoudig vind ik t niet.

gk5

Bericht door gk5 » 05 aug 2016, 17:13

Dis is oudere,langzamer troep.Je kunt beter Ista d(rheingold)installeren.Veel sneller(native geen vm nodig)makelijker overzicht en heb je alles in:tis,wds,alle reparaties etc.
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

tom_il

Bericht door tom_il » 05 aug 2016, 17:16

malle pietje schreef:Ik dacht dat je met inpa de computers kon uitlezen en bepaalde componenten kon aansturen. Maar met DIS kom ik verder. Alleen zijn de programma's zelf niet echt gebruiksvriendelijk in mijn optiek.

Ik heb nu alles bij elkaar:
- de carly app op de iphone: leuk om snel info te krijgen, maar geen achtergrond informatie
- inpa: zover ik nu kan inschatten uitlezen en resetten van grootste deel van de computers met achtergrond info over de fouten
- DIS: gebruiksvriendelijkere versie voor uitlezen en aansturen van componenten, met uitgebreidere informatie over fouten en relaties tussen foutmeldingen
- NCS expert: redelijk ingewikkeld programmeer software die zonder extra info (handleidingen etc) niet bruikbaar is. En bovendien levensgevaarlijk, als je het niet snapt kan je er een hoop schade mee aanrichten.
- en natuurlijk TIS, bron van informatie over componenten en handleidingen voor reparaties

Alles bij elkaar zou je er een bmw monteur van worden, maar ik moet bekennen dat het ontdekken van de software (ik kom met DIS het verst momenteel) me aardig wat tijd kost. Gisteren geprobeerd handmatig te regenereren, maar niet gelukt. Ook geprobeerd de AFS te 'rebooten', ook dat is niet gelukt. Nog gecheckt of ik de accu kon inleren met DIS, u raadt het al... nog niet gelukt.

Kortom, het is even wennen en ik weet zeker dat er vanalles mee mogelijk is, maar eenvoudig vind ik t niet.
Accu inleren kan met INPA.
525d E61 2007 pre-LCI

Marcel RSD

Bericht door Marcel RSD » 05 aug 2016, 23:06

gk5 schreef:Dis is oudere,langzamer troep.Je kunt beter Ista d(rheingold)installeren.Veel sneller(native geen vm nodig)makelijker overzicht en heb je alles in:tis,wds,alle reparaties etc.
En toch voldoet het in de meeste gevallen voor de wat oudere modellen. Was toch ooit state of the art dus zeker geen troep. En VM-Ware alleen omdat het gehackte software is. Van origine is dit ook native geinstalleerd.
Je kunt DIS ook native installeren, maar dan niet in windows.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”